geluid instrumentarium k1600gtl

K1600gtl

Rookie
4 okt 2022
4
0
Sinds een tijdje heb ik een hoogfrequent, schurend, in toonhoogte wisselend bijgeluid rondom het instrumentenpaneel van mijn k1600GTL.
De lagers van de voorvork vering zijn vervangen maar geven geen verandering. Het treedt op als je op oneffen ondergrond, klinkerwegen rijdt. Maar niet als je dit direct na het starten doet, maar evt pas na 5- 10 min. Net of er eerst rondom de cockpit/instrumentarium, luidsprekers een soort "inductie spanning" moet ontstaan om het weer te kunnen geven. Het komt niet uit de speakers, en ontstaat ook met uitgeschakeld audio systeem.
Ook rondom het beweeg mechanisme van het navigatiesysteem/houder kan ik niet direct iets ontdekken.
Wat kan het zijn?
 
Bedankt, de koelvin is het denk ik niet. Geluid is er ook zonder vin aan ook. Donderdag dacht ik de oorzaak te hebben gevonden. Als ik de rem inhoud en de motor beweeg, met de motor uit, hoor ik een piepend geluid. Het komt volgens mij van de 2 rubber ringen die om een steekbout zitten en zichtbaar is van boven langs de voorvork 20 -30 cm omlaag. Het verbind het frame vd motor met voorvork en maakt een draai-rol beweging mogelijk. Het lijkt dus na 11 jaar geluid van versleten oud rubber, hoe is dit te vervangen? Hoe is het rubber te onderhouden en daarmee het piepen op te lossen. Mag je hier wd40 als silicone voor gebruiken of is er beter materiaal.
 

Bijlagen

  • beeld van boven af.jpg
    beeld van boven af.jpg
    169,8 KB · Weergaven: 19
  • beeld van onder af 1.jpg
    beeld van onder af 1.jpg
    195,3 KB · Weergaven: 20
  • beeld van onder af 2.jpg
    beeld van onder af 2.jpg
    284,6 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
1665267609337.png


Gebruik die knop even, en lees je verhaaltje even na, er zitten wel meer fouten in _O-

Kan je op een van deze afbeeldingen aanwijzen welk onderdeel je denk dat het geluid vanaf komt?

afb1
1665267666464.png


afb2
1665267681700.png
 
Beste royal club,
Bedankt voor de aandacht van de correcties en de wijze waarop ik het verbeteren kon.
(op een telefoon avonds werkt toch niet zo goed)
Helaas kan ik in de bijgevoegde plaatjes het niet terugvinden.
Ik denk dat het lijkt op het onderdeel van de schommelarm 02.
Ik heb zelf in het bericht hier boven 3 foto's toegevoegd.
'Het zit boven in , onder het instrumentarium, voor de demper,veer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan