Geluid max 95dB in Oostenrijk?

Al die herrie hier over dat stukje weg , weten de meesten uberhaupt wel waar die wegen liggen of zijn er ooit al eens geweest.

Denk dat de grootste klagers alleen een rondje om de kerk rijden, niemand die hun bleerpijpen hoort door de kerkklokken.
Is dat probleem ook weer opgelost
Hier is de kerk gestopt met luiden wegens ongeloof.
 
Het gaat overigens om welgeteld 6 wegen in Tirol, op de rest mag je nog gewoon rijden met je KTMmetje.
Of sterker nog, om drie wegen (die een paar keer van naam wijzigen)

Klopt hier een kaart:

200529-fahrverbote_reutte_motorrad-1280.jpg


Waar ik wel benieuwd naar ben is de reactie van de Oostenrijkers zelf.
De motorrijders en sommige hotels zijn zeker niet blij met deze actie die er doorheen gejast is.

Hotels krijgen veel afmeldingen, die ze ook wel begrijpen wanneer je met een groep van 10 man gereserveerd hebt en er zit er eentje tussen die daar niet mag rijden zegt de hele groep af. Ook meldingen van rijders dat ze Oostenrijk nu sowieso links laten liggen.

Kortom het laatste woord is er nog niet over gesproken en het zal ongetwijfeld geëvalueerd worden.
Het zorgt in ieder geval voor een flinke discussie. Wordt ongetwijfeld vervolgt.
 
Is het niet de helft van het maximale toerental waarbij gemeten wordt?
Dat zou goed kunnen.
Als dat zo is dan is dat het toerental wat op dat plaatje staat.
Hier een voorbeeld van zo'n plaatje:
duke-200.jpg

Deze mag dus op die wegen niet rijden want meer dan 95dB.
 
Snap alle reacties niet als een land de richtlijnen wat geluid van een motor aanpast heb je hier aan te houden je hoeft er niet naartoe te gaan. Denk dat de meesten er niet eens komen en zij die er wel naar toe gaan wel zo verstandig zijn om de originele uitlaat terug plaatsen. Hoe ze het controleren zie je wel als ze je aanhouden of je terug moet hoor je dan ook dus wat is het probleem

Late reactie, maar ik pik em er toch uit. Het ding is dat in Europa gezamenlijk wat regeltjes zijn afgesproken. En in Europa hebben we gezegd dat een bepaald voertuig is goedgekeurd voor de openbare weg. Ik als consument mag dan ook verwachten dat die goedkeuring ook van toepassing is. Het is niet acceptabel dat een land op eigen houtje besluit bepaalde voertuigen op bepaalde wegen te weren.
 
..... Ik als consument mag dan ook verwachten dat die goedkeuring ook van toepassing is. Het is niet acceptabel dat een land op eigen houtje besluit bepaalde voertuigen op bepaalde wegen te weren.

Hier in eigen land kunnen ze er ook wat van anders, die kijken niets eens naar db's gewoon hele dijken afsluiten voor bepaalde voertuigen.

Lokale wetgeving doe je weinig tegen en houd ook stand bij de algemene rechter, dat heeft de MAG al geprobeerd.
 
Hier in eigen land kunnen ze er ook wat van anders, die kijken niets eens naar db's gewoon hele dijken afsluiten voor bepaalde voertuigen.

Lokale wetgeving doe je weinig tegen en houd ook stand bij de algemene rechter, dat heeft de MAG al geprobeerd.
Rond om loosdrecht is ook alles af gesloten doe je niks aan,ik kan niet eens naar mijn boot
 
Het is niet acceptabel dat een land op eigen houtje besluit bepaalde voertuigen op bepaalde wegen te weren.
Waarom zou dat niet mogen?
Ook vrachtwagens met te hoge wieldruk of asdruk krijgen soms verbod.
Of auto met aanhanger, of max toegestane lengte of hoogte ect.
Ja, en dan is er nu een nieuwe categorie, dat zijn motorfietsen met teveel 'tering-herrie'!
 
Ach, als jouw motor te lawaaierig is, koop je toch gewoon even een andere met minder lawaai?

Vanuit de redenering van de beleidsmaker uiteraard.
 
Late reactie, maar ik pik em er toch uit. Het ding is dat in Europa gezamenlijk wat regeltjes zijn afgesproken. En in Europa hebben we gezegd dat een bepaald voertuig is goedgekeurd voor de openbare weg. Ik als consument mag dan ook verwachten dat die goedkeuring ook van toepassing is. Het is niet acceptabel dat een land op eigen houtje besluit bepaalde voertuigen op bepaalde wegen te weren.
Het is al decennia lang gebruikelijk dat bepaalde wegen zijn afgesloten voor een specifieke categorie voertuigen. Daar is geen Europese afstemming over en het is gewoon een zaak van de lokale wegbeheerder. Dit is net zo acceptabel als het afsluiten van een dijkweggetje voor motorfietsen. En dan vind ik dit eigenlijk prettiger want je hebt als motorrijder dan nog een keuze met welke motor je daar gaat rijden.

Dat het niet leuk is, dat snap ik. Maar waarom het niet acceptabel zou zijn ontgaat me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan