Geluid nieuwe remblokken

goombaaking

MF veteraan
1 aug 2011
2.049
0
Geleen
Hallo, ik heb sinds dit weekend nieuwe remblokken, Sinter blokken van lucas.
Hierboor had ik blokken met carbon, alleen deze sleten onder mijn kont vandaan.

sinds ik de nieuwe blokken heb, en ik ga flink in de vering, maken ze op het laatst een vreemd geluid. het is niet echt piepen, maar wat zwaarder. Eerder alof je met een stoel over de vloer heen schuift(dat vervelende geluid dat iedereen wel kent.

alvast merci
 
Gesinterde,die langzaam je schijven opvreten :)

Geen paniek, :P ,ik rijd al jaren met gesinterde,weleenswaar ferodo maar toch.
Ik heb eigenlijk nooit gelet op bijgeluiden .
Het is wel zo dat deze wel voor iets meeer slijtage zorgen,maar remmen fijn :]

Je moet ze eerst inremmen,pompend werkt het beste :Y
 
Laatst bewerkt:
vond die carbon blokken ook super, vrat totaal niet aan de schijf, maar wel in je portomonee.
nog geen 5000km en ze waren weg. en de remprestaties zijn wat minder in de regen en wintermaanden.
 
Laatst bewerkt:
Piepen of grommen, het blijft een vibratie in je remblokken.

m.a.w. eens een likje kopervet proberen te smeren op de contactvlakken tussen zuiger - remblok en tussen de andere remblok en de zuiger/ "vingers" waar die tegen aan ligt.

Smeer de glijpennen eens met een lithiumvet (geen kopervet!), en controleer (afhankelijk van de remklauw) of de metalen plaatjes die je remblokken en aluminium delen gescheiden houden, wel goed zijn (en of er geen corrosie onder zit)
 
zit een dun laagje kopervet over de blokken, weet dat remmen niet meer is dan frictie, maar ik heb het geluid gewoon nog nooit gehad, zowel bij sinter, als bij carbon blokken niet.
het geluid is trouwens echt alleen de laatste seconde, vrij hard (alsof je een houten stoel over een houten vloer schuift) totdat je stilstaat

ik heb eerst 1 kant losgehaald, zuigers naar binnen geduwd en gemonteerd, dan gepompt en toen de andere kant losgehaald, zuigers uit elkaar geduwd en gemonteerd en dan weer gepompt.
 
zit een dun laagje kopervet over de blokken, weet dat remmen niet meer is dan frictie, maar ik heb het geluid gewoon nog nooit gehad, zowel bij sinter, als bij carbon blokken niet.
het geluid is trouwens echt alleen de laatste seconde, vrij hard (alsof je een houten stoel over een houten vloer schuift) totdat je stilstaat

ik heb eerst 1 kant losgehaald, zuigers naar binnen geduwd en gemonteerd, dan gepompt en toen de andere kant losgehaald, zuigers uit elkaar geduwd en gemonteerd en dan weer gepompt.
Ik zou toch proberen er iets meer kopervet op te smeren (niet idioot veel natuurlijk). Ik heb ook zoiets gehad, en iets meer kopervet (blokken waren met een dun laagje gemonteerd) verhielp het probleem. Kost een kwartiertje, en dan weet je tenminste of het daaraan of ergens anders aan ligt.
 
Ik had er echt maar heel weinig opgedaan, je zag de blok erdoorheen.
wat zou ik er naast kopervet nog meer op kunnen smeren, wil namelijk de zuigers rondom insmeren, dit doe ik liever neit mer kopervet omdat de seals daar neit zo blij van worden (door het koper en de veroorzaakte frictie van de koperdeeltjes)
 
Hallo, ik heb sinds dit weekend nieuwe remblokken, Sinter blokken van lucas.
Hierboor had ik blokken met carbon, alleen deze sleten onder mijn kont vandaan.

sinds ik de nieuwe blokken heb, en ik ga flink in de vering, maken ze op het laatst een vreemd geluid. het is niet echt piepen, maar wat zwaarder. Eerder alof je met een stoel over de vloer heen schuift(dat vervelende geluid dat iedereen wel kent.

alvast merci


je blokken zijn verglaasd, nieuwe plaatsen, klaar...
 
mijn blokken zijn nieuw en niet verglaasd, als een blok al bij test rijden, na geleidelijk opwarmen, gaat squeeken bij een noodstop, dan klopt er toch iets niet. daaast had ik dit al gecontrolleerd.

als je bijna met je neus de grond aanraakt en je achterwiel begint te stuiteren, terwijl je remlijn een beetje sponzig is....schort er absoluut niks aan je remkracht
 
Laatst bewerkt:
Samengevat, de remkracht is prima, het geluid is er alleen op het laatste moment?

Dan moet je of,
A, op het laatste moment de toeter indrukken dan hoor je het niet meer.
B, goeie oordoppen kopen, dan hoor je het ook niet.
 
Piepen of grommen, het blijft een vibratie in je remblokken.

m.a.w. eens een likje kopervet proberen te smeren op de contactvlakken tussen zuiger - remblok en tussen de andere remblok en de zuiger/ "vingers" waar die tegen aan ligt.

Smeer de glijpennen eens met een lithiumvet (geen kopervet!), en controleer (afhankelijk van de remklauw) of de metalen plaatjes die je remblokken en aluminium delen gescheiden houden, wel goed zijn (en of er geen corrosie onder zit)
Waarom met lithiumvet en niet met echt remmenvet? (ATE)
 
Terug
Bovenaan Onderaan