Geluid nieuwe remblokken

goombaaking

MF veteraan
1 aug 2011
2.049
0
Geleen
Hallo, ik heb sinds dit weekend nieuwe remblokken, Sinter blokken van lucas.
Hierboor had ik blokken met carbon, alleen deze sleten onder mijn kont vandaan.

sinds ik de nieuwe blokken heb, en ik ga flink in de vering, maken ze op het laatst een vreemd geluid. het is niet echt piepen, maar wat zwaarder. Eerder alof je met een stoel over de vloer heen schuift(dat vervelende geluid dat iedereen wel kent.

alvast merci
 
Ik had er echt maar heel weinig opgedaan, je zag de blok erdoorheen.
wat zou ik er naast kopervet nog meer op kunnen smeren, wil namelijk de zuigers rondom insmeren, dit doe ik liever neit mer kopervet omdat de seals daar neit zo blij van worden (door het koper en de veroorzaakte frictie van de koperdeeltjes)
Remmenvet.
 
goede gangbaarheid van de zuigers hangt inderdaad af van de zuiverheid van de boring + de groeven voor de rubbers, én de aanwezigheid van wat ATÉ vet. (blauwe tube, bremszylinder montagepaste)

maar dit geluid wat je omschrijft klinkt niet alsof het door slecht gangbare zuiger veroorzaakt wordt. Kon je de remblokjes in de klauw zijdelings wel vrij bewegen? ontbreekt er misschien een spanveer die de blokjes 1 kant op drukt bij montage? (zie exploded view in onderdelenboek)

als de blokjes niet vrij kunnen bewegen, moet je de zijkanten van de blokjes controleren op bramen en de doorgang van de remklauw checken op oxide/vervuiling. Als dat mooi schoon is en de blokjes klemmen niet meer, wat vet aan de raakpunten doen en de zaak terug monteren
 
Een aantal juiste antwoorden die genegeerd worden,een berg kopervet gewauwel en een geirriteerde TS die niet leest.

Ter bevestiging en conclusie: gesinterde blokken klinken idd als een tafel over de grond schuiven,of iets wat schuurt.

Klaar.
 
Ze vandaag opnieuw gemonteerd, royaal anti-piep pasta van louis op de achterzijde.
geen rare dingen gezien, overmatige slijtage aan 1 zijde of wat dan ook.
veertjes etc zitten allemaal op hun plaats.

volgens mij piept het nog steeds, maar nog niet flink in de ankers kunnen gaan door het weer.
 
Ze vandaag opnieuw gemonteerd, royaal anti-piep pasta van louis op de achterzijde.
geen rare dingen gezien, overmatige slijtage aan 1 zijde of wat dan ook.
veertjes etc zitten allemaal op hun plaats.

volgens mij piept het nog steeds, maar nog niet flink in de ankers kunnen gaan door het weer.

Remmen maakt geluid. Soms wat meer, soms wat minder. Afhankelijk van merk en soort remblok en schijf, en afhankelijk de staat van remschijf en blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan