Geluid problemen op circuit Zolder

Heel veel dingen snap ik, maar waarom zou een organisatie compensatie moet geven omdat de deelnemer te veel geluid maakt?
Snap natuurlijk dat het erg vervelend is maar toch licht dit bij de rijder en niet bij de organisatie?
Ook zullen zij niet gevraagd hebben om een 98db limiet, sterker nog dit is pas sinds 2 of 3 jaar zo daarvoor was het zelfs 95db 🫤
Motor sportschool is ook geen eigenaar van het circuit dus of zijn zomaar muren kunnen gaan voorzien van het een of ander vraag ik mij af.
Omdat wanneer je met een normale straat motor er niet kunt rondrijden maar ze wel de illusie geven dat het deftige tijden kunt maken. Maar ze geven zelf aan dat er iets mis is en het niet klopt. Je hebt het wellicht niet gezien maar als er van de 120 rijders op 1 dag er 40 vroegtijdig naar huis moeten ligt dit dan al deze rijders? Dit heb ik nog nooit meegemaakt ik deze aantallen zelfs de circuit mensen vinden het uitzonderlijk veel.
Was inderdaad 95db, maar toen werd je afgevlagd bij 98 werkelijk gemeten db's dus er is in wezen niks veranderd. En de totale geluidsbelasting van de hele dag is wel naar beneden bijgesteld, vandaar motorstilte voor 9.00uur, tussen 12:00 en 13:00uur en weer na 17:00uur en ook dat max. van 40 motoren op de baan heeft daarmee te maken.

Verder heb je een punt, te hard is je eigen probleem. Dat regelt de gemeente samen met de eigenaar van het circuit, of dat is misschien wel de gemeente. De mensen die op de dag zelf die controle uitvoeren werken ook niet voor de organisatie van die sircuitdagen. Ze werken voor de eigenaar van het circuit.
Ik vind dat het limiet prima is, hier klaag ik ook niet over. Wel als je in je 5 sessies 2x 0,1 erboven zit maar alle andere keren er 5 onderzit toch einde dag betekent.

Ik vraag me af en wellicht weet iemand dit waar je de meeting en kunt opvragen van de gemeente. Dat mag maximaal 60db zijn maar halen ze dit überhaupt?
 
  • Eens
Waarderingen: C4rN
Heel veel dingen snap ik, maar waarom zou een organisatie compensatie moet geven omdat de deelnemer te veel geluid maakt?
Snap natuurlijk dat het erg vervelend is maar toch licht dit bij de rijder en niet bij de organisatie?
Ook zullen zij niet gevraagd hebben om een 98db limiet, sterker nog dit is pas sinds 2 of 3 jaar zo daarvoor was het zelfs 95db 🫤
Motor sportschool is ook geen eigenaar van het circuit dus of zijn zomaar muren kunnen gaan voorzien van het een of ander vraag ik mij af.

Ik denk dat je het verkeerd opvat/leest.,zie bericht hieronder waarop ik mijn mening baseer.

Er werd gesteld dat een hele groep,ook met het legale geluid, van het circuit gehaald werd ,omdat de geluidstechnici zoveel overtredingen maten dat ze de straffen niet meer uit konden delen.

Dan wordt schijnbaar de gehele groep bestraft met het door de neus boren van een sessie.
Dat vind ik niet kunnen, dan heeft men de zaakjes niet op orde.

Compensatie of aanpassen van de werkwijze,l ijkt mij dan aan de orde.
Tis geen rode vlag waardig en men kan zich niet beroepen op overmacht ,meer op onmacht.
Maar dat dat geen geldige reden mag zijn lijkt mij wel logisch.. 🤷‍♂️

Waardeloos........... 🙄

Het lijkt idd erop dat er zaken anders zijn...

Wat ze ook als circuit kunnen doen is de muur die aan de andere kant van de meeting staat voorzien van dempend materiaal. Dan heeft de reflectie van het geluid minder invloed wat beter is voor de meeting maar ook voor de buurt. Maar nu gebeurt er niets en zie je telkens dat een sessie stil komt te liggen (op 1 dag 2x gezien en in gezeten) omdat ze de nummers niet op het bordje kwijt kunnen zoveel dat het er zijn. De gene die geen overtreding hebben staan daar ook minstens 8 minuten stil omdat ze blaadje voor blaadje controleren of je nummer erop staat.
 
Laatst bewerkt:
  • Eens
Waarderingen: C4rN
Ik denk dat je het verkeerd opvat/leest.,zie bericht hieronder waarop ik mijn mening baseer.

Er werd gesteld dat een hele groep van het circuit gehaald werd ,omdat de geluidstechnici zoveel overtredingen maten dat ze de straffen niet meer uit konden delen.

Dan wordt schijnbaar de gehele groep bestraft met het door de neus boren van een sessie.
Dat vind ik niet kunnen, dan heeft men de zaakjes niet op orde.

Compensatie of aanpassen van de werkwijze,l ijkt mij dan aan de orde.
Tis geen rode vlag waardig en men kan zich niet beroepen op overmacht ,meer op onmacht.
Maar dat dat geen geldige reden mag zijn lijkt mij wel logisch.. 🤷‍♂️

Waardeloos........... 🙄
Eens
 
gebeurt natuurlijk ook vaak zat dat mensen bij de 2de keer gewoon hun zwarte vlag negeren en dan gaat na 2 rondjes gewoon de hele sessie op rood.
Verder dat het zo amateuristisch gebeurt ben ik volledig eens.
probleem is sowieso dat standaard motoren voor op het circuit te veel herrie geven helaas.
 
gebeurt natuurlijk ook vaak zat dat mensen bij de 2de keer gewoon hun zwarte vlag negeren en dan gaat na 2 rondjes gewoon de hele sessie op rood.
Verder dat het zo amateuristisch gebeurt ben ik volledig eens.
probleem is sowieso dat standaard motoren voor op het circuit te veel herrie geven helaas.
Dat een hele sessie op rood gaat heb ik inmiddels ook 2x gehad. Bij het binnenkomen filteren ze de mongolen die de zwarte vlag negeren eruit en de rest kan gelijk weer door. Werkte heel goed eigenlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat als je een zwarte vlag met je nummer negeert (meer dan 2 ronden geloof ik) en dan dit soort maatregelen veroorzaakt je ook gelijk mag inpakken wat mij betreft.

De rest van de deelnemers heeft op deze manier zo min mogelijk last van lui die denken dat regels niet zo boeiend zijn....

Maar wat hier al eerder geschreven is over de geluidsmetingen blijft wel echt gek. Als die metingen zo inconsistent zijn zou de organisator daar wel zijn beklag over mogen doen bij de metende instantie. Een hele groep die teveel herrie maakt klinkt wel haast onmogelijk.
 
Ik denk dat je het verkeerd opvat/leest.,zie bericht hieronder waarop ik mijn mening baseer.

Er werd gesteld dat een hele groep van het circuit gehaald werd ,omdat de geluidstechnici zoveel overtredingen maten dat ze de straffen niet meer uit konden delen.

Dan wordt schijnbaar de gehele groep bestraft met het door de neus boren van een sessie.
Dat vind ik niet kunnen, dan heeft men de zaakjes niet op orde.

Compensatie of aanpassen van de werkwijze,l ijkt mij dan aan de orde.
Tis geen rode vlag waardig en men kan zich niet beroepen op overmacht ,meer op onmacht.
Maar dat dat geen geldige reden mag zijn lijkt mij wel logisch.. 🤷‍♂️

Waardeloos........... 🙄
Eens
Dat een hele sessie op rood gaat heb ik inmiddels ook 2x gehad. Bij het binnenkomen filteren ze de mongolen die de zwarte vlag negeren eruit en de rest kan gelijk weer door. Werkte heel goed eigenlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat als je een zwarte vlag met je nummer negeert (meer dan 2 ronden geloof ik) en dan dit soort maatregelen veroorzaakt je ook gelijk mag inpakken wat mij betreft.

De rest van de deelnemers heeft op deze manier zo min mogelijk last van lui die denken dat regels niet zo boeiend zijn....

Maar wat hier al eerder geschreven is over de geluidsmetingen blijft wel echt gek. Als die metingen zo inconsistent zijn zou de organisator daar wel zijn beklag over mogen doen bij de metende instantie. Een hele groep die teveel herrie maakt klinkt wel haast onmogelijk.
Het probleem is dat ze 3 plekken hebben op het bord. Het papiertje roolt er pas na 1 of 2 ronden uit. Als je dan 10+ overtredingen hebt dan staat je nummer er simpelweg niet op (zoals bij mij) en kom je er pas achter bij de rode vlag.
 
gebeurt natuurlijk ook vaak zat dat mensen bij de 2de keer gewoon hun zwarte vlag negeren en dan gaat na 2 rondjes gewoon de hele sessie op rood.
Verder dat het zo amateuristisch gebeurt ben ik volledig eens.
probleem is sowieso dat standaard motoren voor op het circuit te veel herrie geven helaas.
Niet op elk circuit,zolder steekt er boven uit.
Trouwens , als dat zo is mag een organisatie je er wel op wijzen om niet in te schrijven omdat je er gegarandeerd niet mee weg komt.
Maar waarom doet MSH dat niet? 🤷‍♂️ 😇😇
 
Laatst bewerkt:
Eens

Het probleem is dat ze 3 plekken hebben op het bord. Het papiertje roolt er pas na 1 of 2 ronden uit. Als je dan 10+ overtredingen hebt dan staat je nummer er simpelweg niet op (zoals bij mij) en kom je er pas achter bij de rode vlag.
Dat is dan wel echt een heel dom technisch dingetje. Ik wist niet dat het zo ging. Dat maakt mijn opmerkingen wel iets minder netjes.... excuses!

Wat ik dan niet begrijp is waarom deze procedure niet wordt uitgelegd bij een briefing. Want daar ga ik altijd wel netjes heen ook al hoeft dat eigenlijk maar één keer per seizoen wat eigenlijk ook al gek is. Er kan op de dag in kwestie altijd iets bijzonders zijn wat verteld kan worden in zo'n briefing.
 
Niet op elk circuit,zolder steekt er boven uit.
Trouwens , als dat zo is mag een organisatie je er wel op wijzen om niet in te schrijven omdat je er gegarandeerd niet mee weg komt.
Maar waarom doet MSH dat niet 🤷‍♂️ 😇😇
Je zou toch zeggen dat het voor een organisatie wel bekend zou moeten zijn zo langzamerhand welke fietsen (in standaard trim) de limieten maar moeilijk halen.
Laat ik het zo zeggen, als ik de organisatie zou zijn zou ik proberen mijn klanten wel te voorzien van zoveel mogelijk info en gegevens over het stiller krijgen van de fietsen, zeker bij de "probleemgevalletjes".

Laten we een poging doen dan!

Wie heeft er wel eens geluidsproblemen gehad met een STANDAARD fiets op Zolder, en welke fiets was dat? Zo ja, wat heb je er eventueel aan gedaan om dat gezever (mooi vlaams woord :t) de volgende keer te voorkomen?
 
Laten we een poging doen dan!

Wie heeft er wel eens geluidsproblemen gehad met een STANDAARD fiets op Zolder, en welke fiets was dat? Zo ja, wat heb je er eventueel aan gedaan om dat gezever (mooi vlaams woord :t) de volgende keer te voorkomen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Er was hier al iemand met een standaard rsv die niet door de meting kwam.
 
Probleem is dat de metingen incorrect zijn. Ik ben er voor het eerst sinds jaren met standaard motor uitgehaald op 1-8. Alle metingen (ruim 20 ronden) minder dan 93db en ineens een piek van 102db, waarna direct zwarte vlag.
 
Probleem is dat de metingen incorrect zijn. Ik ben er voor het eerst sinds jaren met standaard motor uitgehaald op 1-8. Alle metingen (ruim 20 ronden) minder dan 93db en ineens een piek van 102db, waarna direct zwarte vlag.
Juist dit heb ik ook. In de bijlage mijn meetingen. Zo kun je zien dat ik er vaak zelfs met extra rijder eronder zit en plots erboven (veel).

Vermoed 2 dingen:

1. Rijders zonder transponder of werkende transponder op de baan
2. Fout in de kalibratie
 

Bijlagen

  • 3941_001.pdf
    77,7 KB · Weergaven: 37
Je zou toch zeggen dat het voor een organisatie wel bekend zou moeten zijn zo langzamerhand welke fietsen (in standaard trim) de limieten maar moeilijk halen.
Laat ik het zo zeggen, als ik de organisatie zou zijn zou ik proberen mijn klanten wel te voorzien van zoveel mogelijk info en gegevens over het stiller krijgen van de fietsen, zeker bij de "probleemgevalletjes".

Laten we een poging doen dan!

Wie heeft er wel eens geluidsproblemen gehad met een STANDAARD fiets op Zolder, en welke fiets was dat? Zo ja, wat heb je er eventueel aan gedaan om dat gezever (mooi vlaams woord :t) de volgende keer te voorkomen?

Zolder en Motorsportschool hebben zich tot elkaar veroordeeld.
Die weten dat drommels goed.
Maar de waarheid is dat ze beiden geen belang hebben bij die informatie.
Er zou maar een forse terugloop in inschrijven zijn.
Alhoewel,dat komt vanzelf wel als dit zo doorgaat.
Motorsportschool heeft er een monopolie en bij de andere circuits moeten ze achteraan sluiten.

Hier Triumph Daytona 675,geen problemen.
Maar dat is mijn punt dus niet.

Tip kijk eens op google reviews.
Het is niet alleen het geluid.
Één van de top beoordelingen is van ene Deamen 🤔😇
 
Ik heb nooit de reviews bekeken. Maar wat je zegt over het teruglopen van de inschrijvingen. Dat zou het zaakje wel eens opschudden. Zolang alles is volgeboekt veranderen ze niet zoveel inderdaad.
Het lijkt mij zo dat je als monopolie aanbieder toch moet blijven proberen de service naar je klanten hoog te houden of te blijven verbeteren, zeker als je je prijzen (noodgedwongen) moet verhogen
 
Ze hebben al veel minder inschrijvingen doordat ze de helt minder dagen hebben (geen weekend meer) en ipv 60 maar 40 rijders op de baan mogen. Begrijp ook dat het voor ze vervelend is. Deste belangrijker om goed te communiceren.
 
Ik heb nooit de reviews bekeken. Maar wat je zegt over het teruglopen van de inschrijvingen. Dat zou het zaakje wel eens opschudden. Zolang alles is volgeboekt veranderen ze niet zoveel inderdaad.
Het lijkt mij zo dat je als monopolie aanbieder toch moet blijven proberen de service naar je klanten hoog te houden of te blijven verbeteren, zeker als je je prijzen (noodgedwongen) moet verhogen
Lijkt, ja😏
Organisaties met een monopolie wanen zich dikwijls onaantastbaar.
 
Juist dit heb ik ook. In de bijlage mijn meetingen. Zo kun je zien dat ik er vaak zelfs met extra rijder eronder zit en plots erboven (veel).

Vermoed 2 dingen:

1. Rijders zonder transponder of werkende transponder op de baan
2. Fout in de kalibratie

Één keer misschakelen en je piekt ook ,of een knal door een quickshifter.
 
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.... toch jammer. Is nooit een goede situatie. Dat zie je maar weer

Het is meer het veelvuldige gezeik met de minimale marge die je op zolder hebt.
Die paal staat gewoon op een verkeerde plek,en uit het zicht van de geluids mensen daar.
Geeft een zwart/wit uitslag.
Andere circuits kennen dat minder of niet.
Misschien Mettet,maar daar hoor ik steeds minder klachten van.
Daarbij meet men bij Mettet aan de pitmuur en kunnen dus onderscheid maken tussen, misschakelen, quickshifter en gewoon een luide uitlaat.
Men meet daar,na een overtreding ook altijd statisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Er was hier al iemand met een standaard rsv die niet door de meting kwam.

Standaard zegt helemaal niks. Iedere standaard Ducati Panigale wordt waarschijnlijk bij ieder circuit er af gehaald.

En dat geldt voor meer motoren.

Overigens vind ik de organisatie niet geweldig.... Zo'n beetje iedere dag daar gebeuren er dingen die me verbazen en waar totaal niet op wordt ingegrepen.
 
Je zou toch zeggen dat het voor een organisatie wel bekend zou moeten zijn zo langzamerhand welke fietsen (in standaard trim) de limieten maar moeilijk halen.
Laat ik het zo zeggen, als ik de organisatie zou zijn zou ik proberen mijn klanten wel te voorzien van zoveel mogelijk info en gegevens over het stiller krijgen van de fietsen, zeker bij de "probleemgevalletjes".

Laten we een poging doen dan!

Wie heeft er wel eens geluidsproblemen gehad met een STANDAARD fiets op Zolder, en welke fiets was dat? Zo ja, wat heb je er eventueel aan gedaan om dat gezever (mooi vlaams woord :t) de volgende keer te voorkomen?
Ja je gelooft het niet, maar ik heb een zwarte vlag gehad met de fzr600.
Standaard uitlaat, inlaat, kuipwerk, etc. 88 pk, en ik hoorde niet eens of hij aanstond als ik erop zat.
Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat het een foutje was en niks aan gedaan.
 
  • Wow
Waarderingen: C4rN
het ciquit lag er al voor dat die villas er gebouwd werden dus dat het er nog al wat lawaai maakte wisten ze van er voor al .is het enigste wat limburg nog heeft . de gemeente en zakkevullers zijn goed bezig daar
 
Ja je gelooft het niet, maar ik heb een zwarte vlag gehad met de fzr600.
Standaard uitlaat, inlaat, kuipwerk, etc. 88 pk, en ik hoorde niet eens of hij aanstond als ik erop zat.
Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat het een foutje was en niks aan gedaan.
Oef dat is wel bijzonder.... Foutje kan natuurlijk altijd. En bij de eerste keer is het gewoon binnekomen, tekenen bij het kruisje en weer door toch?
 
mooi, als het dan echt een foutje is boeit het ook niet en is het risico op een tweede foutje best klein. Ik heb ooit één keer in het laatste rondje van de laatste sessie een vlag gehad, toen ik hem zag kwam er ook einde sessie dus ik hoefde niet eens te stoppen voor een handtekening.
Daarna nooit meer een vlag gehad
 
Terug
Bovenaan Onderaan