JohanSmits
MF'er
- 30 mei 2010
- 51
- 0
- Onderwerp starter
- #26
Omdat wanneer je met een normale straat motor er niet kunt rondrijden maar ze wel de illusie geven dat het deftige tijden kunt maken. Maar ze geven zelf aan dat er iets mis is en het niet klopt. Je hebt het wellicht niet gezien maar als er van de 120 rijders op 1 dag er 40 vroegtijdig naar huis moeten ligt dit dan al deze rijders? Dit heb ik nog nooit meegemaakt ik deze aantallen zelfs de circuit mensen vinden het uitzonderlijk veel.Heel veel dingen snap ik, maar waarom zou een organisatie compensatie moet geven omdat de deelnemer te veel geluid maakt?
Snap natuurlijk dat het erg vervelend is maar toch licht dit bij de rijder en niet bij de organisatie?
Ook zullen zij niet gevraagd hebben om een 98db limiet, sterker nog dit is pas sinds 2 of 3 jaar zo daarvoor was het zelfs 95db
Motor sportschool is ook geen eigenaar van het circuit dus of zijn zomaar muren kunnen gaan voorzien van het een of ander vraag ik mij af.
Ik vind dat het limiet prima is, hier klaag ik ook niet over. Wel als je in je 5 sessies 2x 0,1 erboven zit maar alle andere keren er 5 onderzit toch einde dag betekent.Was inderdaad 95db, maar toen werd je afgevlagd bij 98 werkelijk gemeten db's dus er is in wezen niks veranderd. En de totale geluidsbelasting van de hele dag is wel naar beneden bijgesteld, vandaar motorstilte voor 9.00uur, tussen 12:00 en 13:00uur en weer na 17:00uur en ook dat max. van 40 motoren op de baan heeft daarmee te maken.
Verder heb je een punt, te hard is je eigen probleem. Dat regelt de gemeente samen met de eigenaar van het circuit, of dat is misschien wel de gemeente. De mensen die op de dag zelf die controle uitvoeren werken ook niet voor de organisatie van die sircuitdagen. Ze werken voor de eigenaar van het circuit.
Ik vraag me af en wellicht weet iemand dit waar je de meeting en kunt opvragen van de gemeente. Dat mag maximaal 60db zijn maar halen ze dit überhaupt?