Geluid V twin

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort
Hallo,

Voor de duidelijkheid... ik weet dat je zonder al te veel risico op overlijden met je tong aan een 9 volt's batterij kan zitten _O- , en dat je niet met je vingers in het stopcontact moet peuteren :P

Dat even voor hoever mijn kennis strekt mbt electronica.

Nu mijn vraag (dan begrijp je het misschien beter) O-)


Is het mogelijk om door de timing van de ontsteking aan te passen dichter bij het onregelmatige ploffen van een harley te komen. (stationair)

lach maar even en laat dan even weten of het ergens op slaat |(
 
Laatst bewerkt:
Yamaha R1 :+

zonder gekheid, waarom word dit niet gekopieerd door andere merken voor cruisers e.d.??
martell geeft al een deel van het antwoord: geen fabrikant begint er aan een motor te bouwen die zo beroerd loopt.
normaal gesproken laat je de onststeking 180 graden verspringen. of zo dicht mogelijk daarbij zodat de motor regelmatig loopt.
harlie kiest er voor om de cilinders direct na elkaar te laten ontsteken 45 graden of zo, en dan 135 graden niets.
tel daarbij de rotte verbrandingskamers, inlaatkanaal en je hebt een concept dat niemand wil namaken.
plop-plop--------------plop-plop-----------plop-plop---------plop-plop----------enzovoort.......
 
martell geeft al een deel van het antwoord: geen fabrikant begint er aan een motor te bouwen die zo beroerd loopt.
normaal gesproken laat je de onststeking 180 graden verspringen. of zo dicht mogelijk daarbij zodat de motor regelmatig loopt.
harlie kiest er voor om de cilinders direct na elkaar te laten ontsteken 45 graden of zo, en dan 135 graden niets.
tel daarbij de rotte verbrandingskamers, inlaatkanaal en je hebt een concept dat niemand wil namaken.
plop-plop--------------plop-plop-----------plop-plop---------plop-plop----------enzovoort.......

En zo is het.
Daarom staan die dingen ook zo te schudden.

En dan nog voor iets meer verkopen dan dat je zou denken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nog geen keuze gemaakt.
Vorige verkocht.....zie hieronder......nog geen nieuwe.

was aan het denken over een Shadow 1100 ....
of een XS 650..
een keer heel iets anders :Y

ik begrijp al een beetje dat mijn ideetje niet levensvatbaar is :9

een klein beetje kan ook niet ? O-) :X

Wel een 180º ommekeer, racer -> traktor? Geluid is idd gaaf, maar dan kun je ook op een dikke vette Buell gaan zitten, kom je tenminste nog de bocht om (of een MT-01 of Moto Morini Corsaro) ;) Succes met je keuze maken :]
 
hij was nog koud ,wou niet echt mooi lopen zonder shoke zal volgende keer effe één maken met warme motor.. draai hij nog rustiger

Ik vind hem wel aardig klinken hoor. 8-)

Twee drijfstangen op dezelfde kruktap is trouwens iets wat de meeste V-twins hebben.
Mijn Trudies iig, en de Virago's en de Honda Shadow's bij mijn weten ook. Van Ducjes zou ik het niet weten maar dat zijn ook heel andere machines.
Het kan ook bijna niet anders wanneer je de cilinders nog een beetje in lijn met elkaar wilt houden.
 
er zal nooit een ander merk v-twin komen met een harley geluid ...harley heeft er zelfs patent op zitten ...ik weet dat honda zelfs een rechtszaak heeft gehad omdat de vt1100 ( weet niet welk bouwjaar )die kwam er te dicht in de buurt qua geluid ........
 
martell geeft al een deel van het antwoord: geen fabrikant begint er aan een motor te bouwen die zo beroerd loopt.
normaal gesproken laat je de onststeking 180 graden verspringen. of zo dicht mogelijk daarbij zodat de motor regelmatig loopt.
harlie kiest er voor om de cilinders direct na elkaar te laten ontsteken 45 graden of zo, en dan 135 graden niets.
tel daarbij de rotte verbrandingskamers, inlaatkanaal en je hebt een concept dat niemand wil namaken.
plop-plop--------------plop-plop-----------plop-plop---------plop-plop----------enzovoort.......

Dit topic kan op slot. 'nuff said. :Y
 
Doen ze ook wel.
Voor zover patentrecht het toelaat natuurlijk.

Er zijn zat blokken gebouwd met dezelfde principes als een harley blok (nagenoeg) zelfde cilinderstand, klepstoters, hoog volume.

Net uitlaatje er onder, en je bent al een heel eind.

Dan nog de karaktiristiek: lange slag. Een maatje van me heeft een Fat Boy, met een modificatie die een nog langere slag dan normaal geeft. Als zijn blokkie warm is, geeft ie twee klappen per seconde ongeveer.

Klikt een beetje als een hartslag van iemand die in rust is:
plof plof......plof plof......

En iedere keer denk je: "hij slaat af..." en dan weer plof plof.... .. plof plof

Stuurt voor geen meter, maar het klinkt leuk op de motorcamping 8-)


haha, zoiets: http://video.google.nl/videoplay?do...S46MPMrG-QbIzOSbDg&q=Fat+Boy+hd&hl=nl&view=3#

??
 
Terug
Bovenaan Onderaan