geluid van motoren is te luid

Martinph

MF'er
16 feb 2006
146
0
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht

"Lawaaimakers

wanneer opent onze politie eindelijk het offensief tegen die motorrijdende 'hufters' die keer op keer vól gas door de geluidsbarriére gaan.
Dat is écht een grof schandaal! De samenleving zou dit niet langer moeten tolereren.
Met wat extra inspanning zijn deze lawaaimakers gemakkelijk op te sporen.
De zwitsers hebben daarvoor sinds jaar en dag een speciale brigade 'de bruit' (geluid) voor.
overtreders zijn verplicht zich binnen een week te melden om het geluid van hun machines te laten nameten en bij recidive (op persoon, niet op kenteken) volgt inbeslagname van de motor.
Laat de politie een meldnummer openen. Wij nemen het kenteken wel op. Helaas helpt alleen dit soort maatregelen. Dit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.

ondertekend door C Janssen uit Lausanne (zwitserland)


wat moeten we nou met deze begichten, laat het eens horen mede MFers
 
Laatst bewerkt:
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht

"Lawaaimakers

...

wat moet en we nou met deze begichten, laat het eens horen mede MFers
Weinig ... :P . Ik voel me niet aansproken.

En er zijn zoveel zaken die herrie maken. Denk aan een haan die 's morgens om 5.00 begint te kraaien. Moeten deze ook naar het politiebureau als ik er wakker van word :?
 
Een jankend kind maakt meer dB en blijft janken in jou buurt. M'n motor maakt iets minder lawaai en is binnen 10 seconden alweer ver weg. })
 
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht

"Lawaaimakers

wanneer opent onze politie eindelijk het offensief tegen die motorrijdende 'hufters' die keer op keer vól gas door de geluidsbarriére gaan.
Dat is écht een grof schandaal! De samenleving zou dit niet langer moeten tolereren.
Met wat extra inspanning zijn deze lawaaimakers gemakkelijk op te sporen.
De zwitsers hebben daarvoor sinds jaar en dag een speciale brigade 'de bruit '( geluid) voor.
overtreders zijn verplicht zich binnen een week te melden om het geluid van hun machines te laten nameten en bij recidive (op persoon, niet op kenteken) volgt inbeslagname van de motor.
Laat de politie een meldnummer openen. Wij nemen het kenteken wel op. Helaas helpt alleen dit soort maatregelen. Dit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.

ondertekend door C Janssen uit Lausanne (zwitserland)


wat moet en we nou met deze begichten, laat het eens horen mede MFers


Trutje moet een keer achterop en dan andersom piept ze wel anders
 
liever dat mensen zich aan mij irriteren dan dat ze me helemaal niet zien/horen en kakelend de straat over steken
 
Ten eerste vraag ik me af waarom een zwitser zich druk maakt over geluidsoverlast in Nederland?

Maar daarnaast moet ik hem wel gelijk geven. Er is een categorie motorrijders die denkt "hoe luider hoe beter" daarbij voorbijgaand aan het feit dat zij anderen veel overlast bezorgen. En de gedachte dat men maar even last heeft van die ene te harde uitlaat klopt niet, want even later komt de volgende weer langs ...
Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.

'Loud pipes irritate people' en dan krijg je dit soort berichten waar uiteindelijk alle motorrijders de dupe van worden.
 
Ten eerste vraag ik me af waarom een zwitser zich druk maakt over geluidsoverlast in Nederland?

Maar daarnaast moet ik hem wel gelijk geven. Er is een categorie motorrijders die denkt "hoe luider hoe beter" daarbij voorbijgaand aan het feit dat zij anderen veel overlast bezorgen. En de gedachte dat men maar even last heeft van die ene te harde uitlaat klopt niet, want even later komt de volgende weer langs ...
Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.

'Loud pipes irritate people' en dan krijg je dit soort berichten waar uiteindelijk alle motorrijders de dupe van worden.

waarom nou weer supersports :?

elke soort heeft lawaai-pijpen, die sjoppers die bij lage toeren al een hels kabaal kunnen maken, die off-roads met hun donkere sounds enz.enz.
 
zullen we dan ook gaan klagen over die patsertjes die de hele dag heen en weer scheuren in hun dinky-toys met veel te grote kachelpijpen?

Dit soort figuren doet dit namelijk ook vaak onder het "genot" van 28 speakers op een zo hoog mogelijk volume. :X
 
loud pipes safe lifes zeker in de file...daarbuiten moet je gewoon normaal rijden dan maken ze ook niet zoveel herrie


Als ze nou al die hds met open pijpen eraf trekken dan heb ik er geen moeite mee
 
ik hou van het geluid van de motor , dan horen mensen me te minste aan komen en hoef ik niet zo bang te wezen dat er een kind zo voor me wielen springt :9
 
Het gevolg is wel dat in Zwitserland al dorpen zijn VERBODEN voor motorrijders; zeker na 20:00 s'avonds.

Moet nu echt de DB-killer uit de uitlaat? Waarom geen "Street version" i.p.v. de circuitversie?

Zelf rij ik met een Bos demper, klinkt leuk, en niet echt stil. En niemand die gergerd kijkt als ik er aan kom. Wanneer er echt gecontroleerd gaat worden zijn we allemaal de pineut :(
 
als ik 's ochtends vroeg door een dorpje kom, rijd ik gewoon even rustig en ga niet overdreven aan het gas hangen. Buiten de bebouwde kom zal het me echt jeuken.
Ik probeer dus wel een beetje rekening met de omgeving te houden, maar "loud pipes save lifes" is echter wel waar!
We wonen sinds kort zelf in een klein dorpje (Slochteren) aan de hoofdweg en daar komen af en toe ook motoren langs wapperen (je mag er ter plaatse 30 km/u, de eerste die dat doet moet nog langs komen), soms knallen ze echt VEEL te hard langs, vol in de toeren en dan 2x schakelen ( dan weet je zelf dat je dan zeker harder dan 50 gaat).

Persoonlijk vind ik het geluid van de sportfietsen wat draaglijker dan een Harley met open pijp, dat maakt echt herrie. IK lig er niet wakker van, maar je hoort in de omgeving wel eens andere geluiden.
 
Motoren??
Die scootertjes moeten ze eens aanpakken!
Die hoor ik hier al van verre aankomen, en heel ver in de verte weer verdwijnen. Dat is takke herrie. En dan kunnen ze hun gas ook nog niet vast houden...
Motor gebrul is als goede muziek!
 
"ondertekend door C Janssen uit Lausanne"


Die zeikert woont in Lausanne en gaat lopen klagen over motorrijders die HIER lawaai maken???.... :? _O- _O- _O-
 
Het gevolg is wel dat in Zwitserland al dorpen zijn VERBODEN voor motorrijders; zeker na 20:00 s'avonds.

Moet nu echt de DB-killer uit de uitlaat? Waarom geen "Street version" i.p.v. de circuitversie?

Zelf rij ik met een Bos demper, klinkt leuk, en niet echt stil. En niemand die gergerd kijkt als ik er aan kom. Wanneer er echt gecontroleerd gaat worden zijn we allemaal de pineut :(
:^
 
Ten eerste vraag ik me af waarom een zwitser zich druk maakt over geluidsoverlast in Nederland?

Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.


M'n 1 cilinder zit boven de 130dB. })


Er zijn wel ergere dingen dan wat lawaai. Mensen die zich overal op ergeren kan je toch nooit tevreden stellen. Respect en tolerantie is een twee richtingsverkeer.
 
loud pipes safe lifes zeker in de file...daarbuiten moet je gewoon normaal rijden dan maken ze ook niet zoveel herrie

Als ze nou al die hds met open pijpen eraf trekken dan heb ik er geen moeite mee

Idd mijn viper is gewoon een safety issue, ik rij namelijk ook motor om te genieten van de rust in de natuur O-) _O-
 
Liever het zware gegrom van een motor dan het gejammer van een scootâh.


Maar ja... kan me wel voorstellen dat sommige mensen het wel es iets te veel van het goede vinden. Anderzijds... ik erger me ook wel eens aan iets van een ander...
 
Ten eerste vraag ik me af waarom een zwitser zich druk maakt over geluidsoverlast in Nederland?

Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.


M'n 1 cilinder zit boven de 130dB. })


Er zijn wel ergere dingen dan wat lawaai. Mensen die zich overal op ergeren kan je toch nooit tevreden stellen. Respect en tolerantie is een twee richtingsverkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan