Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik verbaas me eigenlijk aan het mensen die juist producten toepassen om de geluidsproductie te verhogen, dwz (sport)luchtfilters, open uitlaten en volledige systemen e.d.Gezien geluid steeds lastiger wordt op Assen, vraag ik me af wat rijders gedaan hebben aan de motor om dit zoveel mogelijk te beperken. Welke geluidsisolatie in de kuip, uitlaat, soort db killer(s) etc.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn RSV4, enkel de laatste circuitdag vorig jaar werd ik er met een zwarte vlag vanaf gehaald. Ik had een piekmeting van 106 en gemiddeld rond de 102,8.Is de limiet verlaagd dan dit jaar?
Ik heb nooit problemen gehad met mijn RSV4, enkel de laatste circuitdag vorig jaar werd ik er met een zwarte vlag vanaf gehaald. Ik had een piekmeting van 106 en gemiddeld rond de 102,8.
Die dag werden veel rijders eraf gehaald en naar ik via IDC begrijp is er weer iets veranderd aan de meting. Ik heb voor dit seizoen een extra lange Akra aangeschaft en een extra db killer voor in de pijp, ik moet wel nog testen of de motor hiermee nog goed blijft lopen.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is betere isolatie in de kuip, vandaar dit topic
Ik rijd met schuim en trillingdempende matten in de kuip én een km lange maxtreme demper en zelfs dat was niet genoeg voor de geluidspaal van zandvoort. Op assen geen probleem, maar misschien heb ik daar wel gewoon mazzel gehad. Ik heb het idee dat op zandvoort de muur het geluid ook meer weerkaatst, en zo voor meer problemen zorgt. In 2019 met de ducati en de rsv4 namelijk geen problemen daar.We zijn elkaar die dag tegengekomen in het Control Centre. Zoals je weet heb ik een verlengde Akrapovic inclusief DB-killer erop zitten op mijn RSV4, maar zelfs dat helpt niet (meerdere keren eraf gehaald over verschillende dagen). Een ontzettend duur systeem en nog werkt het onvoldoende. Daarnaast zou ik eigenlijk zonder DB-killer moeten rijden want het zou de motor teveel knijpen met alle gevolgen van dien...
Dit jaar een andere uitlaat eronder gezet en ik heb isolatie aangebracht in het kuipwerk. Ik weet zeker dat met de andere uitlaat ik nog steeds niet voldoe aan de norm, maar ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen. Ik hoop dat het aanbrengen van isolatie in het kuipwerk de trillingen eruit gehaald worden. We gaan het meemaken 5 april.
De standaard uitlaat lijkt me beter voor het vermogen dan een dichtgestopte raceuitlaat, of is hij dan nog te luid?
U heeft kennelijk geen benul, hoeveel db's een standaard RSV4 uitlaat genereerd ?
Ik rijd met schuim en trillingdempende matten in de kuip én een km lange maxtreme demper en zelfs dat was niet genoeg voor de geluidspaal van zandvoort. Op assen geen probleem, maar misschien heb ik daar wel gewoon mazzel gehad. Ik heb het idee dat op zandvoort de muur het geluid ook meer weerkaatst, en zo voor meer problemen zorgt. In 2019 met de ducati en de rsv4 namelijk geen problemen daar.
Voor aankomend seizoen nieuwe wol in de demper gestoken, het zal er niet slechter op worden dan, toch?
Het is goed dat men die "vreselijke lawaai" makende Aprilia's , aanpakken. Wellicht is zo'n db killer die je in de link-pipe kunt zetten wel een goede oplossing?
Bekijk bijlage 1602476
In zn 4 door de ArieLuyendijkbocht is dan ook geen optie meer. Hij moet nu verplicht in 5. Het gevolg was ( voor mij dan ) dat de topsnelheid ook gelijk wat hoger lag, heel vervelendNieuw wol in de demper is altijd goed. Ik heb op Zandvoort geen problemen gehad (vorig jaar ook maar 1x gereden) en op Zolder ga het ik het niet eens proberen. Met de vorige motor zelfs met een aangepaste Maxtreme demper teveel geluid, dus mijn RSV4 zal zeker teveel geluid produceren.
Ik denk iets van 77, bij 50 km/u in de derde versnelling.U heeft kennelijk geen benul, hoeveel db's een standaard RSV4 uitlaat genereerd ?
Klopt !! 106 dbTeveel!
Gewoon allemaal weer een 600 gaan rijden, scheelt een hoop herrie
Ik denk iets van 77, bij 50 km/u in de derde versnelling.
Haha
Wel naar gekeken, maar werd niet geadviseerd door mijn Aprilia specialist.
Gas dicht draaien bij de geluidspaal en in oktober naar Misano & Mugello. Gewoon het geluidsprobleem omzeilenDanga je deze vaak zien vrees ik
Sommige moderne 600 modellen hebben ook last van geluid, indd vanwege de hoge toerentallen en het aanzuiggeluid vanuit de airbox.Gewoon allemaal weer een 600 gaan rijden, scheelt een hoop herrie
Een Akra is stiller dan origineel, standaard zit er een klep in die pas ne een bepaald toerental open gaat. Daarnaast heeft Aprilia een typegoedkeuring van 106 db, hoe die Italianen dat voor elkaar hebben gekregen weet ik niet.De standaard uitlaat lijkt me beter voor het vermogen dan een dichtgestopte raceuitlaat, of is hij dan nog te luid?
Die hebben gewoon een snoeilekkere Spaghetti bij de keurende instanties op tafel gezet...hoe die Italianen dat voor elkaar hebben gekregen weet ik niet.
Klopt wel hoor wat je zegt. Maar als je zon 600 uitrust moet een goeie lange demper, schuim in de kuip en een normaal filter is er niet veel aan de hand.Sommige moderne 600 modellen hebben ook last van geluid, indd vanwege de hoge toerentallen en het aanzuiggeluid vanuit de airbox.
Volgens mij met name de R6 vanaf '08 en de GSX-R600 vanaf '11.
Heb met een standaard ZX6'je met DB killer, origineel lufi en wat noppenschuim in de kuip overigens geen last van geluidsprobemathiek.
Ik weet hoe een uitlaat gehomologeerd wordt, maar ik vraag me af of een Acrapovic werkelijk stiller is.Een Akra is stiller dan origineel, standaard zit er een klep in die pas ne een bepaald toerental open gaat. Daarnaast heeft Aprilia een typegoedkeuring van 106 db, hoe die Italianen dat voor elkaar hebben gekregen weet ik niet.