Geluidbeperkende maatregelen genomen aan circuitmotor

Laten we dit topic even serieus houden, ik ben niet voor niets eerst naar de testbank geweest met een extra db killer. Aangezien op circuit constant hoge toeren gedraaid worden is het belangrijk dat de motor niet te warm loopt waardoor het blok stuk kan lopen.
 
De lange AKRA incl db killer en extra db-cone is 3,0 db stiller en mijn motor loopt hier beter op dan mijn korte AKRA Info standaard db killer. 189.7 op het wiel en 118.6nm.

Heb je ook het db-verschil tussen lange Akra incl. dB killer en lange Akra incl. db killer/extra db-cone gemeten?
 
Sommige moderne 600 modellen hebben ook last van geluid, indd vanwege de hoge toerentallen en het aanzuiggeluid vanuit de airbox.

Volgens mij met name de R6 vanaf '08 en de GSX-R600 vanaf '11.

Heb met een standaard ZX6'je met DB killer, origineel lufi en wat noppenschuim in de kuip overigens geen last van geluidsprobemathiek.
Gsxr600 2011 hier.
Maxtreme systeem
K1-2-3 ori demper
Ori luchtfilter
1:47

Maar die kegel is wel interessant.
 
Gezien het huidige ZAC supersport veld zullen er genoeg ervaringsdeskundige zijn:

Ik heb een R6 2017 gekocht en ben hem van de grond af aan het opbouwen tussen alle botbreuken en klaplongen door.
Nu kom ik bij de uitlaat. De originele gaat er sowieso af en er komt een titanium systeem op. Mijn vermoeden is echter dat de race Akra teveel herrie gaat maken op Assen en Zandvoort. De ZX6R die ik had zorgde ook nog wel eens voor problemen, zelfs met maxtreme demper.

Waar rijden de meeste R6’en mee rond? Wat is aan te raden zonder teveel vermogen te verliezen?
 
Gezien het huidige ZAC supersport veld zullen er genoeg ervaringsdeskundige zijn:

Ik heb een R6 2017 gekocht en ben hem van de grond af aan het opbouwen tussen alle botbreuken en klaplongen door.
Nu kom ik bij de uitlaat. De originele gaat er sowieso af en er komt een titanium systeem op. Mijn vermoeden is echter dat de race Akra teveel herrie gaat maken op Assen en Zandvoort. De ZX6R die ik had zorgde ook nog wel eens voor problemen, zelfs met maxtreme demper.

Waar rijden de meeste R6’en mee rond? Wat is aan te raden zonder teveel vermogen te verliezen?
Ha Pepijn, ben je gecrashed?

De AKRA is stiller dan de Maxtreme en klinkt veel voller. Ik heb ook goede ervaring met Superpole uitlaten en natuurlijk met de extra killer in de linkpijp.
 
Ha Pepijn, ben je gecrashed?

De AKRA is stiller dan de Maxtreme en klinkt veel voller. Ik heb ook goede ervaring met Superpole uitlaten en natuurlijk met de extra killer in de linkpijp.

Ja op straat een highsider bij ca. 50 km/h. Motor proefrijden, gloednieuwe achterband... Nu AC gewricht luxatie, komende donderdag operatie. Afijn, komt wel weer goed denk ik.

Ik zag ook dat Akra een soort extra tussendemper in het aanbod heeft zitten, dus stoute schoenen aangetrokken en op MP een titanium systeem op de kop getikt.

Hoe is het met de RSV4? Soms mis ik het geluid nog.
 
Ja op straat een highsider bij ca. 50 km/h. Motor proefrijden, gloednieuwe achterband... Nu AC gewricht luxatie, komende donderdag operatie. Afijn, komt wel weer goed denk ik.

Ik zag ook dat Akra een soort extra tussendemper in het aanbod heeft zitten, dus stoute schoenen aangetrokken en op MP een titanium systeem op de kop getikt.

Hoe is het met de RSV4? Soms mis ik het geluid nog.
Vorig jaar een probleem gehad waardoor ik weinig heb kunnen rijden en een paar keer op een RSV4 van een vriend gereden heb. Bleek het stekkertje van de Quickshifter te zijn, alleen merkbaar als de motor warm was.
Op 1 mei gereden in de kou, droge sessie met natte plekken dus witte lijnen en curbs vermijden, ik heb zelfs de koeling moeten afplakken omdat de motor slechts 62 graden werd.

Voor het geluid (met dubbele db killer) tussen de 92 en 96db volgens meting Assen.
 
Vorig jaar een probleem gehad waardoor ik weinig heb kunnen rijden en een paar keer op een RSV4 van een vriend gereden heb. Bleek het stekkertje van de Quickshifter te zijn, alleen merkbaar als de motor warm was.
Op 1 mei gereden in de kou, droge sessie met natte plekken dus witte lijnen en curbs vermijden, ik heb zelfs de koeling moeten afplakken omdat de motor slechts 62 graden werd.

Voor het geluid (met dubbele db killer) tussen de 92 en 96db volgens meting Assen.

Hoe ben je daar achter gekomen! Pfff, zoiets kleins ook he.
 
Afgelopen weekend meerdere malen eraf gehaald met mijn S1000RR uit 2011 voor geluid, gemeten 106-107db.
Vrijdag avond een andere demper opgehaald 2e hands, die was gebruikt met wedstrijden en nooit geen klachten. Helaas de dag erna er weer af gevist met teveel geluid. Nu wel iets minder maar alsnog 104-105 db..

Hier ervaringsdeskundige met een BMW S1000RR die dit hebben gehad, en hoe ze dit hebben opgelost. Wil de volgende keer niet weer een heel weekend zitten te klote. Wat proberen wil ik ook niet, als het dan niet lukt dan sta je weer te kijken...
Ben benieuwd naar ervaringen..
 
Afgelopen weekend meerdere malen eraf gehaald met mijn S1000RR uit 2011 voor geluid, gemeten 106-107db.
Vrijdag avond een andere demper opgehaald 2e hands, die was gebruikt met wedstrijden en nooit geen klachten. Helaas de dag erna er weer af gevist met teveel geluid. Nu wel iets minder maar alsnog 104-105 db..

Hier ervaringsdeskundige met een BMW S1000RR die dit hebben gehad, en hoe ze dit hebben opgelost. Wil de volgende keer niet weer een heel weekend zitten te klote. Wat proberen wil ik ook niet, als het dan niet lukt dan sta je weer te kijken...
Ben benieuwd naar ervaringen..

Dit scheelt 3 db daarnaast ff kijken waar je schakelt. Bij mijn vorige motor had ik de vertanding aangepast en plotseling problemen met het geluid, bleek dat ik toen precies onder de paal schakelde.
Ben toen iets eerder gaan opschakelen😇
Oh ja demperwol vervangen, zeker bij een oudere gebruikte demper
 
Afgelopen weekend meerdere malen eraf gehaald met mijn S1000RR uit 2011 voor geluid, gemeten 106-107db.
Vrijdag avond een andere demper opgehaald 2e hands, die was gebruikt met wedstrijden en nooit geen klachten. Helaas de dag erna er weer af gevist met teveel geluid. Nu wel iets minder maar alsnog 104-105 db..

Hier ervaringsdeskundige met een BMW S1000RR die dit hebben gehad, en hoe ze dit hebben opgelost. Wil de volgende keer niet weer een heel weekend zitten te klote. Wat proberen wil ik ook niet, als het dan niet lukt dan sta je weer te kijken...
Ben benieuwd naar ervaringen..
maxtreme demper (maar geen aftermarket lijn) op zelfde generatie S1000, strak 101 dB volgas tegen de toerenbegrenzer aan vol onder de microfoon door, mijn best gedaan om zoveel mogelijk herrie te maken omdat ik erna naar mettet ging waar geluid wat meer een hot-topic is. Als je uitlaat op orde is kijk dan ook naar je inlaat; geluidsdempende matten in de binnenkuip en klitteband in je luchtinlaat.
 
Vorig jaar een probleem gehad waardoor ik weinig heb kunnen rijden en een paar keer op een RSV4 van een vriend gereden heb. Bleek het stekkertje van de Quickshifter te zijn, alleen merkbaar als de motor warm was.
Op 1 mei gereden in de kou, droge sessie met natte plekken dus witte lijnen en curbs vermijden, ik heb zelfs de koeling moeten afplakken omdat de motor slechts 62 graden werd.

Voor het geluid (met dubbele db killer) tussen de 92 en 96db volgens meting Assen.

Jammer dat je een RSV 4 tussen de sessies in moet reviseren :+ , maar dat geluid is echt waanzinnig TOPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
 
Hoe kom je daar nou bij, als je het raceschema aanhoudt qua onderhoudt is er niets aan het handje.

1621634322417.png
zie het clowntje Frank :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan