Geluidbeperkende maatregelen genomen aan circuitmotor

Ik rijd met schuim en trillingdempende matten in de kuip én een km lange maxtreme demper en zelfs dat was niet genoeg voor de geluidspaal van zandvoort. Op assen geen probleem, maar misschien heb ik daar wel gewoon mazzel gehad. Ik heb het idee dat op zandvoort de muur het geluid ook meer weerkaatst, en zo voor meer problemen zorgt. In 2019 met de ducati en de rsv4 namelijk geen problemen daar.
Voor aankomend seizoen nieuwe wol in de demper gestoken, het zal er niet slechter op worden dan, toch?
Welke dag op zandvoort had je er last van?
Ik had eind augustus op maandag met RSZ race een zwarte vlag voor geluid. alleen ik zat de vrijdag en zaterdag er voor op zolder en daar kan ik gewoon volgas langs de geluidspalen. Lijkt er op dat op zandvoort inderdaad meer mee speelt als alleen te veel geluid.
Mooiste was dat wel met RSZ in juni nergens last van hadden, en later nog een keer met trackdays.be

Verder wat doe ik aan m`n geluid:
Lange akra demper met db killer/ maxtreme pijp er op.
Kuipen met noppen schuim er in.
inlaat afgelopen winter aangepakt met klittenband ivm kunstof aanzuig buizen.

Nooit gezeik gehad met geluid eigenlijk, nergens tot op Zandvoort laatste keer in augustus :?
 
Welke dag op zandvoort had je er last van?
Ik had eind augustus op maandag met RSZ race een zwarte vlag voor geluid. alleen ik zat de vrijdag en zaterdag er voor op zolder en daar kan ik gewoon volgas langs de geluidspalen. Lijkt er op dat op zandvoort inderdaad meer mee speelt als alleen te veel geluid.
Mooiste was dat wel met RSZ in juni nergens last van hadden, en later nog een keer met trackdays.be

Verder wat doe ik aan m`n geluid:
Lange akra demper met db killer/ maxtreme pijp er op.
Kuipen met noppen schuim er in.
inlaat afgelopen winter aangepakt met klittenband ivm kunstof aanzuig buizen.

Nooit gezeik gehad met geluid eigenlijk, nergens tot op Zandvoort laatste keer in augustus :?
Was een dagje MSL ergens vd zomer. Toen 3x eraf met zwart voor geluid. De wind speelt volgens mij ook wel een factor. Als de wind precies vanaf zee komt dan zit je gewoon eerder aan de max
 
exhausted kill me GIF
Waarom post je steeds van die irritante selfies?
 
zag laatst op gezichtboek iets voorbij komen dat het uitlaadgeluid dempt.

een soort kegel van gaas, wat het aantal db flink zou verminderen.
Mss dat iemand er een link van heeft
 
Daar ga ik binnenkort als ik tijd heb nog even 1 van maken om te proberen.
Je hebt ook aftermarket dempers waar een gaasje in de demper zit, dit dempt wel aanzienlijk.
Door er een kegel van te maken vergroot je het oppervlak de geperforeerde plaat, dus zou het minder verlies geven, maar dempt het dan nog net zoveel, dat is de vraag..
 
Morgen ga ik naar de testbank, met de extra lange AKRA en de extra conedemper voor in de uitlaat, even kijken hoe ze daar op loopt en meteen even kijken wat het verschil in geluid is. Geen officiele DB meting maar je kunt wel de verschillen zien.
 
Daar ga ik binnenkort als ik tijd heb nog even 1 van maken om te proberen.
Je hebt ook aftermarket dempers waar een gaasje in de demper zit, dit dempt wel aanzienlijk.
Door er een kegel van te maken vergroot je het oppervlak de geperforeerde plaat, dus zou het minder verlies geven, maar dempt het dan nog net zoveel, dat is de vraag..
Mocht het echt -3 db schelen dan weet ik nog wel wat afnemers voor je ;)

Ik heb het idee dat er meerdere dingen van invloed zijn op de metingen, ten eerste omdat ze op een gemiddelde uit willen komen en ten tweede geloof ik dat het weer en de wind een behoorlijke invloed hebben..
Vorig jaar tijdens een circuitdag aan de kant gehaald omdat ik tegen de limiet aan zat, heb daarna besloten om over te schakelen bij de geluidsmeting.
andere dag heb ik dat niet gedaan en ben ik niet aan de kant gehaald.
 
Mocht het echt -3 db schelen dan weet ik nog wel wat afnemers voor je ;)

Ik heb het idee dat er meerdere dingen van invloed zijn op de metingen, ten eerste omdat ze op een gemiddelde uit willen komen en ten tweede geloof ik dat het weer en de wind een behoorlijke invloed hebben..
Vorig jaar tijdens een circuitdag aan de kant gehaald omdat ik tegen de limiet aan zat, heb daarna besloten om over te schakelen bij de geluidsmeting.
andere dag heb ik dat niet gedaan en ben ik niet aan de kant gehaald.
Voornamelijk wind wat invloed heeft. als het waait kan je geluid bij de microfoon weg geblazen worden. is het windstil dan schiet je het rechtstreeks naar de mic.
 
Welke dag op zandvoort had je er last van?
Ik had eind augustus op maandag met RSZ race een zwarte vlag voor geluid. alleen ik zat de vrijdag en zaterdag er voor op zolder en daar kan ik gewoon volgas langs de geluidspalen. Lijkt er op dat op zandvoort inderdaad meer mee speelt als alleen te veel geluid.
Mooiste was dat wel met RSZ in juni nergens last van hadden, en later nog een keer met trackdays.be

Vergeet niet dat de geluidsnorm op Zandvoort is verlaag van 95 naar 93 dB in 2020.

dus ondanks de maxtreme en het mwr filter maak de zx-10 teveel lawaai. Dus wat extra schakelen.
 
Beetje jammer dat het zo gaat op de circuits.
Je betaald een riante zak geld om eindelijk eens volgas te kunnen gaan en dan moet je half gas gaan rijden vanwege het geluid?
Ik hou het wel bij de openbare weg.
 
Oké, en dat wordt op maat gemaakt? Of universeel voor een Akrapovic lijn?
Standaard op diverse maten, ik heb een 60mm db killer en ik geloof ook dat ze een 65mm hebben. Schuif je zo in je linkpipe.
ik zag trouwens dat deze 80 euro kost maar was 95 incl verzendkosten.
 

Bijlagen

  • DB Killer.jpg
    DB Killer.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 47
Beetje jammer dat het zo gaat op de circuits.
Je betaald een riante zak geld om eindelijk eens volgas te kunnen gaan en dan moet je half gas gaan rijden vanwege het geluid?
Ik hou het wel bij de openbare weg.

Tja, vroeger werd 1 circuitdag per week gereden en nu zijn het er inmiddels bijna of al 7 per week ;)
 
Plaatje verwijderd ,deze tip werd niet serieus genoeg bevonden door de topic starter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Plaatje verwijderd ,deze tip werd niet serieus genoeg bevonden door de topic starter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan