Geluids controles (belgië en luxemburg)

seba$

MF veteraan
5 jan 2005
5.526
4
Assendelft
Ik ga van woensdag t/m volgende week zondag naar de belgische ardennen en ben ook van plan een stukje luxemburg mee te pakken, maar nu vroeg ik mij af, aangezien hier redelijk wat belgische rijders zijn hoe het staat met de controles in belgië en luxemburg?

Ik rijd namelijk met een verbouwde originele uitlaat, wel met keurmerk e.d. maar ietsje }) meer db :} :9~ *D :P en als ze nou erg streng zijn op zulke dingen, net als in duitsland trap ik m'n originele pijp (wel legaal dus) er onder.

Hoe zijn ze in belgië trouwens met de 25kw, en zowieso met controles? ik heb hem namelijk 25kw op uitdraai

In elk geval alvast bedankt voor de nuttige reacties (die hopelijk komen :o ;) )

full
 
Laatst bewerkt:
Belgie heb ik geen id van maar in landen als oostenrijk en zwitserland en italie
controleren ze er de laatste tijd redelijk veel op...
Dus gewoon in dorpjes 1 versnellinkje hoger trappen en niets aan de hand :)
 
ja de landen die meer ten oosten van nederland liggen ben ik wel redelijk van op de hoogte, maarja belgië heb ik eigenlijk weinig mensen nog wat over horen zeggen.

Maarja ik dacht er zitten hier redelijk wat belgische cbr 125 rijders dus die weten dr vast meer van :?
 
Heb je hem weer met zijn gestikkerde Yoshi :+

Ik heb alleen over duitsland veel gehoort over controles op db. maar in de belgie niet. Ik denk net zoals hierboven dat je gewoon een versnelling hoger moet rijden. :)
 
Kom de laatste tijd bijna wekelijks in de Ardennen (La Roche). Ga een uurtje op de camping staan en je weet het antwoord.

Belgen houden ook van open uitlaten en dat is te horen ook })

Pas ook geweest met m'n full system Akra's ...zonder db killers. Kreeg van m'n vriendin te horen dat het heeeel goed hoorbaar was als ik naar boven reed.
Kortom laat je DB killers maar thuis als je in Belgie gaat rijden.

Is nu wel heel druk met toeristen. Die hebben veel problemen in binnen hun lijnen te blijven bij scherpe bochten. Buurman op de camping is al op z'n plaat gegaan door zulke eikels. Zelf heeft het me gelukkig alleen een onregelmatige hartslag opgeleverd.
 
ik zit zelf ook in de buurt van la roche, en degenen die de binnenbocht nemen als ze de buitenbocht moeten nemen en andersom zijn vaak niet alleen de touristen hoor, maar ook veel belgen zelf B| :X O-)

maarja ff voorzichtig zijn met die blikkers en het wegdek op sommige plaatsen dan moet het volgensmij wel lukken met m'n verbouwde pijpje als ik het zo lees :]

ff het uiterste uit m'n supercorsa's proberen te halen in de bergen daar :9 }) 8-)
 
Hoe zijn ze in belgië trouwens met de 25kw, en zowieso met controles? ik heb hem namelijk 25kw op uitdraai

Daar zijn ze in België precies zo mee als hier. Als je op meer dan 25kw rijdt heb je daar geen rijbewijs voor omdat de regels van je NL rijbewijs gelden. Niet dat ze daar onderweg op controleren, maar bij een eventueel ongeluk ben je het haasje.
 
Daar zijn ze in België precies zo mee als hier. Als je op meer dan 25kw rijdt heb je daar geen rijbewijs voor omdat de regels van je NL rijbewijs gelden. Niet dat ze daar onderweg op controleren, maar bij een eventueel ongeluk ben je het haasje.


nouja hij is wel gewoon 25kw, maar ik heb het op uitdraai staan en niet op de kenteken papieren, dus vandaar.
In Nederland word het bij een eventuele controle vaak gedoogd maar ik weet niet hoe dat in België zit
 
nouja hij is wel gewoon 25kw, maar ik heb het op uitdraai staan en niet op de kenteken papieren, dus vandaar.
In Nederland word het bij een eventuele controle vaak gedoogd maar ik weet niet hoe dat in België zit
Weet je dat wel zeker dat het hier gedoogd word in NL??Volgens een agent hier in de regio iig niet.
Weet wel dat indien je een ongeluk veroorzaakt dat je weleens eens zware sigaar zult gaan roken,onderschat dit niet
B| Uitdraai is NIET rechtsgeldig n.l :N
 
rijd al 10 jaar lang met open demper in eifel, ardennen en luxemburg.
Nooit problemen gehad.
Maargoed je kunt altijd pech hebben.
 
net terug en nergens gelul ofzo gehad, 1 vriendelijk kijkende belgische motoragent gespot die op een kruispuntje stond het verkeer te bekijken :P

en in bastogne 1 blik agent gespot die mij argwanend nakeek, maarja volgend jaar dus maar weer zo
 
Weet je dat wel zeker dat het hier gedoogd word in NL??Volgens een agent hier in de regio iig niet.
Weet wel dat indien je een ongeluk veroorzaakt dat je weleens eens zware sigaar zult gaan roken,onderschat dit niet
B| Uitdraai is NIET rechtsgeldig n.l :N

gedoogd is een groot woord, zelf reed ik ook met zo'n uitdraai maar het ligt aan de agent die je tegen komt. Officieel kan je er een boeten voor krijgen maar vaak wordt dit niet gedaan. :)

En qua geluidsnormen in Belgie en Luxemburg, vorig jaar zat ik een midweek in de Ardennen en heb weinig politie gezien. De burgers die daar zelf wonen hebben vaak zelf ook van die herrie machine's dus echt moeilijk zullen ze daar niet doen.

maaar ik lees net dat je al weer terug bent.. dus aan dat laatste heb je niet veel meer :P
 
Ik kom net terug uit Belgie, ik heb ook stukken in Luxemburg gereden aangezien de wegen in Belgie levensgevaarlijk zijn (wordt bijna niets aangegeven met borden van tevoren, slecht wegdek met grind erop, idioot korte remweg na blinde bochten etc.) maar we zijn in de 3 dagen dat we er getoert hebben maar 1 keer iets van politie zien rijden.
Vriend van me had zijn open demper eraf gehaald voor zijn orginele maar volgende keer laat hij die er iig gewoon opzitten.
 
Ik kom net terug uit Belgie, ik heb ook stukken in Luxemburg gereden aangezien de wegen in Belgie levensgevaarlijk zijn (wordt bijna niets aangegeven met borden van tevoren, slecht wegdek met grind erop, idioot korte remweg na blinde bochten etc.) maar we zijn in de 3 dagen dat we er getoert hebben maar 1 keer iets van politie zien rijden.
Vriend van me had zijn open demper eraf gehaald voor zijn orginele maar volgende keer laat hij die er iig gewoon opzitten.

je moet er de weg idd een beetje kennen en verkennen voordat je gaat gassen :P sommige stukken zijn idd levens gevaarlijk met hobbels en kuilen in de bocht, en andere stukken zijn prachtig geasfalteerd *D vreemde belgen :+
 
Belgie is een heel tolerant land!
De regel is het mag niet maar het is Gedoogd! (zoals bij cannabisgebruik)
Je gaat er dus bij ons zeker en vast geen boete voor krijgen!
Als er een politieagent naar zit te kijken gaat die alleen zeggen prachtig ding!
Rij al een paar jaar rond met open Bos uitlaat nog nooit problemen gekent!
 
Laatst bewerkt:
Ik ga van woensdag t/m volgende week zondag naar de belgische ardennen en ben ook van plan een stukje luxemburg mee te pakken, maar nu vroeg ik mij af, aangezien hier redelijk wat belgische rijders zijn hoe het staat met de controles in belgië en luxemburg?

Ik rijd namelijk met een verbouwde originele uitlaat, wel met keurmerk e.d. maar ietsje }) meer db :} :9~ *D :P en als ze nou erg streng zijn op zulke dingen, net als in duitsland trap ik m'n originele pijp (wel legaal dus) er onder.

Hoe zijn ze in belgië trouwens met de 25kw, en zowieso met controles? ik heb hem namelijk 25kw op uitdraai

In elk geval alvast bedankt voor de nuttige reacties (die hopelijk komen :o ;) )

(Afbeelding)


nog nooit controle gehad op geluid (en toch al paar keer tegengehouden geweest)

Belgie is een heel tollerant land!
De regel is het mag niet maar het is Gedoogt! (zoals bij cannabisgebruik)

pardon, cannabis gedoogd :? :? :? sinds wanneer...
en tolerant met 1 L |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan