geluidscontroles in de eifel

Wat is de hoogte van de boete die je kunt krijgen van de Polizei?
Als deze net zo hoog is als een (originele)vervangingsdemper, wil ik het risico wel nemen.
 
Wat is de hoogte van de boete die je kunt krijgen van de Polizei?
Als deze net zo hoog is als een (originele)vervangingsdemper, wil ik het risico wel nemen.

je mag blij zijn als je een boete krijgt.
ze kunnen je ook gewoon zeggen dat je niet door mag rijden. zie dan maar eens thuis te komen.

of dat ze hem eraf schroeven (al denk ik alleen dat dat gebeurd als je je wol eruit getrokken hebt :P )
 
ik denk dat het grootste probleem niet die bekeuring is, maar je motor moeten laten STAAN :+
 
ik denk dat het grootste probleem niet die bekeuring is, maar je motor moeten laten STAAN :+

.................Ships................. '(

Ga toch maar eens op marktplaats rondsnuffelen.
Iemand nog een originele VFR uitlaat van 1993 liggen, voor weinig?????
 
Controle's worden idd intensiever en zonder e-keur is het motor laten staan,of je moet een geschikte peer treffen,maar dan heb je kans dat je verderop weer staande word gehouden,zou gewoon goedgekeurde demper prefereren. :]
 
Gasssss erop houden ,die Deutche arslochers komen meestal uit het bos gerend om je staande te houden ,dan trek je gewoon een wheely en je bent weg!!!
***geluid is nog lang niet uit !! ***
 
whahah pcies..dat ga i kdus ook probere te doen...moet alleen nog ff achterhale hoe zo'n keur geval eruit ziet..dan ga ik probere em in me uitlaat te stempele ofzo :)
 
Er zijn tegen woordig eu richtlijnen en daar hebben die duitsers zich ook aan te houden
Dus binnen de 5db geen procces verbaal , op je balhoofd staat hoeveel je mag maken !! boven de 10 db overschrijding kenten in leveren boven de 5 een prent
 
whahah pcies..dat ga i kdus ook probere te doen...moet alleen nog ff achterhale hoe zo'n keur geval eruit ziet..dan ga ik probere em in me uitlaat te stempele ofzo :)
Zoals die E9 (gekeurd in Italie) met het vierkantje er omheen ;) .
Maar, die duitsers zijn niet gek hoor.... :X :X :X


fazer_mivv_hole.jpg
 
echt helemaal open, gewoon een stalen pijp naar achter, zodat ze in de eifel al 2 dagen van te voren horen dat je er aan komt.... "nee agent, het is gewoon legaal, kijk maar naar het merkje"
 
Hmm, mijn moto guzzi le mans heeft lafranconi competizione reservasta (die met die propellors) uitlaten. Alleen deze komen uit 1977, toen bestond het e-keurmrk nog niet. Zou ik ook een probleem kunne hebben hebben? Volgens de mag komt mijn motoer voor zonder db grens :-)
 
Er zijn tegen woordig eu richtlijnen en daar hebben die duitsers zich ook aan te houden
Dus binnen de 5db geen procces verbaal , op je balhoofd staat hoeveel je mag maken !! boven de 10 db overschrijding kenten in leveren boven de 5 een prent


In die zelfde richtlijn staat ook dat je uitlaat een E-keur moet hebben.
Zo niet dan moet je een bewijs hebben dat deze uitlaat wel aan de eisen voldoet, in duitsland krijg je dat bij de TüV, in Nederland moet je naar de RDW.

Een politieagent hoeft niet ter plekke te bepalen of jouw uitlaat zonder e-keur, wel of niet aan de eisen voldoet, voor dat bewijs moet je helaas zelf zorgen.
 
Gasssss erop houden ,die Deutche arslochers komen meestal uit het bos gerend om je staande te houden ,dan trek je gewoon een wheely en je bent weg!!!
***geluid is nog lang niet uit !! ***



DAT was nou niet echt nett ............maar het is zo dat de Duitse Agent mag bepaalen welke uitlaat ( met of zonder Keurmerk ) te veel herrie maakt .....denkt hij dat blijft de Motor gewoon staan ...als je dann massel hebt ...hebben ze een geluidsmeter in de Auto ....heb je pech ..moet jij bewijzen dat deze Uitlaat goed en legaal is


er zijn ook heele slimme jongens die de E keurnummer bij een Schleuteldienst in laaten graveeren .....NIET DOEN ...dat is falsheit in geschrift ....hoogst strafbaar .....
 
Wat een gezeik over uitlaten vervalsen e.d.

Rij daar toch lekker met een goedgekeurde uitlaat, zoals het nu gaat met de herrie is de kans groot dat steeds meer wegen worden afgesloten voor motorrijders daar...

Pak je dus iedereen mee, en dat alleen maar voor een groot ego want die extra Pk's heb je daar echt niet nodig...
 
En Nummer in slaan werkt niet ze steken gewoon een meetlat in de demper en dan hebben ze meteen door, dat het om een open demper gaat.
Vroembert rijdt gewoon met een demper met E keur en heeft dan onderweg 1 zorg minder.
 
Bij mij gaat tijdens pinksteren gewoon de originele demper erop en bij mijn vrouw ook. Vorig jaar hebben we met sportdempers gereden en zijn niet aangehouden=mazzel.
De controles worden intensiever en :geen E-keurmerk=motor laten staan!!!
Gokje ga ik niet wagen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan