geluidshinder (inclusief gehoorbescherming)

Red1

Die hard MF'er
26 okt 2002
596
1
Overijssel
Ik zit met het volgende. Vandaag heb ik een aantal helmen bij Ten Kate geprobeerd omdat mijn huidige helm, naar mijn mening, teveel geluidshinder produceerd door turbulentie/wind. Ik heb ook al otoplastieken aan laten meten waar ik nu een half jaar mee rijd. Ik ben 1.96 en rij op een zx6r met een HJC ZF8.
Ik heb vandaag een Shoei en een Shark geprobeerd. Deze zaten natuurlijk wel wat prettiger en sloten nauwer af, maar na die helmen getest te hebben kwam ik er achter dat het niet erg veel scheelde qua geluidshinder.
Mijn vraag is of MF'ers hier ook ervaring mee hebben gehad en welke aanpassingen je aan de motor of ergens anders aan hebt gedaan. Zelf dacht ik aan een hoger kuipruitje ofzoiets.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hee, die helm herken ik... HJC ZF-8... Mijn broer gebruikt 'm nu om mee te lessen... ik rij nu met een Schuberth S1. Weldaad voor mijn oren. Bij een goede dealer van Schubert kan je proefrijden. Volgens boekje de stilste helm op dit moment, maar alleen proefrijden is zeker weten. Verder kan je, volgens mij, met je kop het beste in de wind zitten zonder turbulentie.

Edit: het grootste probleem bij de ZF-8 is het kingat. Als je dat afdekt ben je al een heel eind. Er zit wel klittenband daar om iets in te zetten, maar twee dealers moeten mij nog steeds terugbellen voor het inzetstuk wat daarin past; mind you een half jaar lang al... B| Een stormkraag of een helmmuts met een soort van windkraag bieden wel verbetering.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Red,

Kijk eens in dit topic. Dat heb ik pas geopend, ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb vandaag voor mij de oplossing gevonden; misschien heb jij er ook iets aan.
 
Hey Red,

Ik ben zelf ook 1.96 en rij op VTR1000 met een zo goed als standaard ruitje. Ik heb een Shoei helm (type oud) en oordoppen van Earmo (zit in Zwolle dus vlakbij), dit bevalt mij best wel, heb nog wel lawaai in mn helm maar niet dat het hinderlijk is.
 
Super, bedankt voor de reacties.

Misschien is zo'n kinstuk ook iets voor mij. De Shoei die ik getest had was ook de beste uit de test zeg maar. Maar om voor dat kleine verschil 300 euro neer te gaan leggen mmmmm.
 
Hey Firebug, ik heb je topic ff gelezen, had nog niet gezien dat er al zo'n onderwerp aangeboord was, maar heel informatief. Ik ga nog deze week ook een Shubert S1 proberen, want mijn oren zijn toch best belangrijk voor me ;) en volgens mij zit er ook niet veel anders op. Kost wel ff 540 euro maar goed, hopelijk voor zo'n 8 jaar zuisvrij, piepvrij en vooral irritatievrij rijden.

Nogmaals thx voor de info.
 
Hey Firebug, ik heb je topic ff gelezen, had nog niet gezien dat er al zo'n onderwerp aangeboord was, maar heel informatief. Ik ga nog deze week ook een Shubert S1 proberen, want mijn oren zijn toch best belangrijk voor me ;) en volgens mij zit er ook niet veel anders op. Kost wel ff 540 euro maar goed, hopelijk voor zo'n 8 jaar zuisvrij, piepvrij en vooral irritatievrij rijden.

Nogmaals thx voor de info.
yw.. ik vond het ook veel geld, maar het is het zeker waard. Ik heb mijn S1 met 10% korting gekregen bij een Schuberth dealer.. was een bepaalde actie.. was de helm opeens nog maar 450 euro. Misschien is dezelfde actie ook bij jou in de buurt.

En piepvrij rijden is heel fijn.. ik wou dat ik dat weer had...
 
yw.. ik vond het ook veel geld, maar het is het zeker waard. Ik heb mijn S1 met 10% korting gekregen bij een Schuberth dealer.. was een bepaalde actie.. was de helm opeens nog maar 450 euro. Misschien is dezelfde actie ook bij jou in de buurt.

En piepvrij rijden is heel fijn.. ik wou dat ik dat weer had...

Als het goed is zit er in de S1 dat geintegreerde zonnevizier. Is dat ook weg te halen of weg te drukken? En heb je toevallig ook die goedkopere nieuwe helm geprobeerd, de QM1 Street?
 
Hee, die helm herken ik... HJC ZF-8... Mijn broer gebruikt 'm nu om mee te lessen... ik rij nu met een Schuberth S1. Weldaad voor mijn oren. Bij een goede dealer van Schubert kan je proefrijden. Volgens boekje de stilste helm op dit moment, maar alleen proefrijden is zeker weten. Verder kan je, volgens mij, met je kop het beste in de wind zitten zonder turbulentie.

Edit: het grootste probleem bij de ZF-8 is het kingat. Als je dat afdekt ben je al een heel eind. Er zit wel klittenband daar om iets in te zetten, maar twee dealers moeten mij nog steeds terugbellen voor het inzetstuk wat daarin past; mind you een half jaar lang al... B| Een stormkraag of een helmmuts met een soort van windkraag bieden wel verbetering.

Ik weet het niet zeker of die klitteband daarvoor moet dienen, maar ik heb op die plek van het klitteband destijds zo'n neuskapje ingezet. Dit was meer om het geheel wat af te dichten dan enig geluidshinder weg te nemen. Ik reed eerst ook een naked, dus dat verklaart wel iets dat ik op dit moment wat kritischer ben geworden omdat ik sinds het voorjaar op een sportmotor rij en er behoorlijk wat meer kabaal bij heb gekregen.
 
Als het goed is zit er in de S1 dat geintegreerde zonnevizier. Is dat ook weg te halen of weg te drukken? En heb je toevallig ook die goedkopere nieuwe helm geprobeerd, de QM1 Street?
Het vizier kun je inderdaad weghalen.. weet het alleen niet van de schuifknop op de helm om het vizier te bewegen.. Heb verder ook niet de goedkopere versie geprobeerd..
 
In duitsland kun je die helmen veel goedkoper krijgen bijv. Schuberth Concept €229,-!
 
Terug
Bovenaan Onderaan