Geluidsniveau toerental??

Ja dat maakt die verzekeringsmaatschappij ook niks uit.
Er staat alleen in hun voorwaarden dat er alleen bestuurders met een voor het verzekerde motorvoertuig geldig rijbewijs op mogen rijden en dat heb jij niet.
Oftewel jij rijdt onverzekerd rond en zonder rijbewijs. Als je dit moedwillig doet en dat doe je dan is het ook nog eens een misdrijf.
Succes er mee.

Contact gehad en na gevraagd bij de verzekeraar. Ze linkje gestuurd van het dit forum en ze geven aan dat het niet klopt wat je verteld omdat ze bij hun voorwaarde hebben staan dat ze je dan wel verzekeren en afstand nemen van dat je hem ook op kentekenbewijs moet hebben.
 
Contact gehad en na gevraagd bij de verzekeraar. Ze linkje gestuurd van het dit forum en ze geven aan dat het niet klopt wat je verteld omdat ze bij hun voorwaarde hebben staan dat ze je dan wel verzekeren en afstand nemen van dat je hem ook op kentekenbewijs moet hebben.

Dan zit je alleen nog met het juridische aspect en dat een verzekeraar van een eventuele aansprakelijk gestelde tegenpartij dwars kan liggen.
 
Tot nu toe ben ik nog nooit aangehouden op basis van geluid. Heb vrijwel 10 jaar dagelijks woon / werk met open pijpen gereden... rij tegenwoordig origineel...

De statische gegevens die je aangeeft, zijn de dB's die je motor mag produceren bii 6000 rpm.

Als dat 85dB is, zou ik me niet snel druk maken. Bij een dynamische meting (rijdend) ligt dat veel lager. Of wel Oom agent zal het ook als veel lager ervaren als je langs komt.

Bijvoorbeeld... mijn motor heeft op kenteken 97dB bij 3050rpm ... echter rijdend 75dB
 
Terug
Bovenaan Onderaan