Geluidsnorm Zolder

sideburns

MF veteraan
7 nov 2001
1.384
0
s-Hertogenbosch
Voor de circuitrijders onder ons:
Wij gaan ,als het doorgaat, maandag circuitrijden op Zolder.

Nu hebben de meeste van ons nog originele pijpen liggen of erop zitten.
Mijn broertje heeft echter een Laser deeptone gemonteerd zitten.
Die heeft wel een Db-killer maar is dit genoeg voor Zolder?
Kan iemand mij hier vertellen hoe nauw ze het in de Belgique nemen met het geluid?

En heeft iemand anders, tegen een heul zacht prijsje, misschien een originele pijp liggen voor een '98Kawa zx9?
Volgens mij past ongeveer alles van Kawa erop?
Hoe verotter (kees: goedkoper) hoe beter :P


Jaja mijn OBT-motor gaat maandag weer'ns een circuit onveilig maken! :]
 
weet niet juist wat de norm is maar ze zijn wel streng
Er is daar een stelletje-Limburgse-boeren-die-niet-tegen-wat-gebrom-kunnen-kut-comité die bij het minste klacht indien

:j aan die groene eikels
 
Begin mei heb ik op Zolder gereden met mijn Akrapovic met db-killer. Geen probleem gehad. Dus ik denk dat het voor jullie ook moet kunnen. :)

Ze staan wel de hele dag langs de baan te meten op geluid. :(

Veel plezier en hou ze heel. ;)
 
Dacht dat het 97db is.

Met db killer moet het kunnen, ik heb voor de zekerheid toch maar origineel op gezet :) :)


Ik ben er maandag ook :] :]

En Rob-Zombi en Rico...

Wij zijn met die ouwe bus :) :) met deuken zijn wel redelijk herkenbaar denk ik.
 
95dB!en op Assen 87dB,maar de personen die erop Zolder vanaf worden gehaald kunnen op Assen blijven rijden!!! :?
Er wordt dus anders gemeten.
Standaard suzies v.a. 2000,kunnen vertrekken.(injectie versie)
 
95dB!en op Assen 87dB,maar de personen die erop Zolder vanaf worden gehaald kunnen op Assen blijven rijden!!! :?
Er wordt dus anders gemeten.
Standaard suzies v.a. 2000,kunnen vertrekken.(injectie versie)

Zolder staan ze net na de kanaalbocht. Als je pech hebt vlak voor het punt waar opgeschakeld wordt (naar 4?).
 
Dacht dat het 97db is.

Met db killer moet het kunnen, ik heb voor de zekerheid toch maar origineel op gezet :) :)


Ik ben er maandag ook :] :]

En Rob-Zombi en Rico...

Wij zijn met die ouwe bus :) :) met deuken zijn wel redelijk herkenbaar denk ik.
Hij gaat geloof ik op de sloop kijken voor een demper.
Ik hoor Zondag pas of het doorgaat.
Help me duimen. Heb er wel zin in!
 
jajaja,onder dat tentje!
Maar wie gaat er morgen(vrijdag),mee kijken naar de knmv-cup op Zolderrrr???
Ik werk toevallig in Overpelt,dus ben er vlakbij.
Weet er iemand waarom de Belgische motorrijders op de weg van Valkenswaard naar Hasselt,steeds heen en weer rijden om door de berm steeds te keren?Is daar een mooie bocht ofzo :?
 
Begin mei heb ik op Zolder gereden met mijn Akrapovic met db-killer. Geen probleem gehad. Dus ik denk dat het voor jullie ook moet kunnen. :)

Ze staan wel de hele dag langs de baan te meten op geluid. :(

Veel plezier en hou ze heel. ;)

Scorpion met dB killer gaf ook geen enkel probleem, vorig jaar op Zolder zelfs zonder dB killer geen enkel probleem.
Enneh, 't tentje waar ze 't geluid meten is duidelijk te zien, dus effe iets gas terug als je twijfelt.

Etienne
 
Dat was zeker op zo'n "geluidsdag" Etienne?
Zolder is echt super streng hoor.
95,1dB is naar huis!

Was tijdens de Kicxdag vorig jaar, dus geen 'geluidsdag'. Misschien gewoon geluk gehad dus. :)
(hoewel...tijdens de eerste sessie volgas langs het controlepunt om 'effe uit te proberen') :?

Etienne
 
Als ik dat zo eens hoor, zijn de meningen nogal verdeeld!!!! Ik heb zelf nog nooit circuit gereden, jammer genoeg.
Gewoon even de originele erop zou ik zeggen, das toch niet zo veel werk als je toch zeker van je zaak wil zijn?

Groeten,

ZXRené
 
jajaja,onder dat tentje!
Maar wie gaat er morgen(vrijdag),mee kijken naar de knmv-cup op Zolderrrr???
Ik werk toevallig in Overpelt,dus ben er vlakbij.
Weet er iemand waarom de Belgische motorrijders op de weg van Valkenswaard naar Hasselt,steeds heen en weer rijden om door de berm steeds te keren?Is daar een mooie bocht ofzo :?

ja dat weet ikke
hebben daar hun eigen baarsje
paar hele leuke afslagen.
draaien dan op de weg boven en onder
is daar vaak redelijk druk (ook met politie)
recht stuk trekken ze wheelys.
ik kom morgen denk ik ook even kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan