Geluidsoverlast Motorrijders

Solution
Geluidsisolatie1.jpg

836372_RB_00_FB.EPS_1000.jpg


opgelost Topic kan dicht
 
In stilte motorrijden is net als een rock concert in de achtertuin van een bejaardentehuis. Je zet je klaar voor heavy metal en de volumeknop blijkt vast te zitten op 2 van de 10?

Je merkt overduidelijk wanneer een samenleving zoveel welvaart heeft verzameld dat mensen over de kleinste dingen gaan mekkeren. In plaats van als pretpolitie te fungeren en de arrogantie uit je gat vandaan te toveren dat je andere mensen kan vertellen wat ze moeten doen, hou je klep dicht en doe oordoppen in als je stilte wil. Een stuk makkelijker dan nieuwe wetgeving door de Tweede Kamer sluizen, niet?

Is er laatst niet een reclame geweest over geluidsblokkerende dubbele ramen? Geef die mensen je geld, verdwijn in stilte en wij gaan ongestoord door met onze pret hebben.

Jep, ik heb serieus gereageerd op een vrijdagtopic. Op donderdag! *O*
 
Laatst bewerkt:
Beste Guit, ik kan me echt in je verplaatsen..

Ook ik, maar dan wonend in een landelijke omgeving, kon mij mateloos irriteren
aan fluitende vogeltjes, gemekker van geitjes en de kauwgeluiden van koeien.
Ook het geneurie van het buurmeisje van 3 , was erg irritant..

Dus heb ik een motor gekocht met een V4 opstelling, en hier per direct een open
uitlaat op geschroefd..


Nu zijn de vogeltjes gevlogen, de geitjes hebben zich te pletter gelopen tegen het hek..
De koe geeft geen melk meer ( dus is geruimd door de boer )

En het schattige 3 jarige meisje , gaat elke keer in foetushouding huilen , zodra ze
een motor hoort starten..


Dus, de oplossing voor jou probleem, lijkt me ook het aanschaffen van een
Japanse V4 uitgevoerde motor.
 
Guit..ig topic! :P Popcorn staat klaar!
Wel benieuwd naar de stad in kwestie, een F40 met enige regelmaat voorbij mogen horen komen én nog wat mooie motorgeluiden mogen ervaren is voor een beetje petrolhead natuurlijk :9~

Ja, je hebt vast gelijk. Motorrijders maken geluid. Sommigen met een open demper zelfs veel. Maar de buren met hun grasmaaier, bladblazer, tuba, CD van BZN, naaldhakken op het parket, baby, hond, auto, of die politiewagen die met sirene de straat doorkomt, groepje jongeren die na het stappen afscheid van elkaar nemen, de trein die langskomt, die ekster die op de vensterbank zijn ochtendconcert houdt ook allemaal. Ik rij motor en luister mijn muziek in de auto op lager volume, dus ik ervaar een mooi motorgeluid niet als storend, stoor me eerder aan die uit elkaar trillende, rijdende vierwielsubwoofers, of F16's, chinooks en dergelijke die vol over komen blazen, die de ramen laten trillen. Of een feestje van de buren met luide muziek tot 04:00 , terwijl ik echt om 4:30 op moet. Tja, kan voorkomen. Wonen in een stad is geven en nemen. En als het je echt stoort, spreek mensen er gerust (op een normale manier, zonder meteen je frustratie eruit te gooien) op aan. Niet iedereen zal het met je eens zijn en rekening kunnen en willen houden met je standpunt, maar je kan in ieder geval jouw standpunt duidelijk maken en soms weten mensen niet eens dat het voor een ander storend is.
 
Ga ff je motor helemaal van de stoep af duwen, TS heeft duidelijk nog nooit motor gereden. Hoe meer geluid des te meer mensen je horen aankomen en dus minder snel over het hoofd zien. Verhuizen is de enige optie :+
Naar het platteland, met mooie weggetjes lang de deur, waar op zondag de hele dag de racers met open pijpen voorbij komen? :+
 
Ga op een onbewoond eiland zitten... geen motoren , geen herrie en het grootste voordeel :
Geen internet zodat we je gezeik hier ook niet hoeven lezen :]
 
Een Motorfiets maakt over het algemeen meer luid geluid dan een gemiddelde auto. En het is een enkeling dat niet luide geluid creëert, origineel ook.
En het luide geluid heeft vaak geen doel dan alleen imago. Het is voor sommige motoren zelfs niet aan te raden maar de eigenaren wisselen deze toch om. Dom dom.
Zijn dat de missende brommer tijden, luid en stoer gevoel?

Ook buiten de steden overheerst een overlast van Motor geluiden, het draagt daar verder en men rijd vaak in kluitjes van Motorfietsen. Hier hebben dan weer ander verkeer last van zoals Fietsers.
Het lange doorhalen van de motor waar de geluidsnorm naar straaljager niveau gaat, moet blijkbaar maar iedereen amuseren.
Zo klinkt het hier een beetje in deze forum.

En mag het überhaupt wel je Motorfiets starten op de stoep?
En als die dan te zwaar is voor je dan heb je op zoiets niets te zoeken lijkt mij.
Kan jij niet normaal aan de hand je motor voertuig voortbewegen, dan behoor je ook geen toegang tot dat gewicht te krijgen.
Er zijn maar genoeg voorbeelden te noemen dat je zonder moter je Motorfiets moet verplaatsen.

En nogmaals de helm en vaak ook in-oors gehoorbescherming geven de rijder een vals beeld/geluid van zichzelf.
Motorrijder denkt lekker te klinken en stoer te zijn maar de omgeving op straat hoort een gehoor beschadigend moter geluid. En ziet een 1 motorfietser geluid maken of hij bang in het bos is.

Het is toch niet moeilijk om als motorfiets fan dat soort mensen aan te spreken en minder waardering voor het brullen van de pijpen geven?
Dit zijn vaak ook de slechtste Motor rijders ook.
Geluidsoverlast is een serieuze materie. En wil je nog meer regels op motor fietsen is het belangrijk begrip te tonen aan mensen die Totaal niets gemeen hebben met Jouw hobby cq vervoer middel.

Al is de regel 80db...een fatsoenlijk mens wil daar gewoon onder blijven. Of de persoon moet en zal opvallen wanneer deze aan het overige verkeer deel neemt. Dat soort mensen hebben een naam.

Ik denk dat het beetje zwarte cross mentaliteit de motor industrie de das omgaat doen. Er is steeds minder plek voor asociaal gedrag en luidruchtige provocerende mensen en hun machines.
 
Een Motorfiets maakt over het algemeen meer luid geluid dan een gemiddelde auto. En het is een enkeling dat niet luide geluid creëert, origineel ook.
En het luide geluid heeft vaak geen doel dan alleen imago. Het is voor sommige motoren zelfs niet aan te raden maar de eigenaren wisselen deze toch om. Dom dom.
Zijn dat de missende brommer tijden, luid en stoer gevoel?

Ook buiten de steden overheerst een overlast van Motor geluiden, het draagt daar verder en men rijd vaak in kluitjes van Motorfietsen. Hier hebben dan weer ander verkeer last van zoals Fietsers.
Het lange doorhalen van de motor waar de geluidsnorm naar straaljager niveau gaat, moet blijkbaar maar iedereen amuseren.
Zo klinkt het hier een beetje in deze forum.

En mag het überhaupt wel je Motorfiets starten op de stoep?
En als die dan te zwaar is voor je dan heb je op zoiets niets te zoeken lijkt mij.
Kan jij niet normaal aan de hand je motor voertuig voortbewegen, dan behoor je ook geen toegang tot dat gewicht te krijgen.
Er zijn maar genoeg voorbeelden te noemen dat je zonder moter je Motorfiets moet verplaatsen.

En nogmaals de helm en vaak ook in-oors gehoorbescherming geven de rijder een vals beeld/geluid van zichzelf.
Motorrijder denkt lekker te klinken en stoer te zijn maar de omgeving op straat hoort een gehoor beschadigend moter geluid. En ziet een 1 motorfietser geluid maken of hij bang in het bos is.

Het is toch niet moeilijk om als motorfiets fan dat soort mensen aan te spreken en minder waardering voor het brullen van de pijpen geven?
Dit zijn vaak ook de slechtste Motor rijders ook.
Geluidsoverlast is een serieuze materie. En wil je nog meer regels op motor fietsen is het belangrijk begrip te tonen aan mensen die Totaal niets gemeen hebben met Jouw hobby cq vervoer middel.

Al is de regel 80db...een fatsoenlijk mens wil daar gewoon onder blijven. Of de persoon moet en zal opvallen wanneer deze aan het overige verkeer deel neemt. Dat soort mensen hebben een naam.

Ik denk dat het beetje zwarte cross mentaliteit de motor industrie de das omgaat doen. Er is steeds minder plek voor asociaal gedrag en luidruchtige provocerende mensen en hun machines.

Ik denk dat je er met moet gaan leren leven.
 
Laatst bewerkt:
ok, nu is het leuk geweest... wie heeft een 2e account aangemaakt, niemand kan zo'n bord voor zijn kop hebben. |(
 
Een Motorfiets maakt over het algemeen meer luid geluid dan een gemiddelde auto. En het is een enkeling dat niet luide geluid creëert, origineel ook.
En het luide geluid heeft vaak geen doel dan alleen imago. Het is voor sommige motoren zelfs niet aan te raden maar de eigenaren wisselen deze toch om. Dom dom.
Zijn dat de missende brommer tijden, luid en stoer gevoel?

Ook buiten de steden overheerst een overlast van Motor geluiden, het draagt daar verder en men rijd vaak in kluitjes van Motorfietsen. Hier hebben dan weer ander verkeer last van zoals Fietsers.
Het lange doorhalen van de motor waar de geluidsnorm naar straaljager niveau gaat, moet blijkbaar maar iedereen amuseren.
Zo klinkt het hier een beetje in deze forum.

En mag het überhaupt wel je Motorfiets starten op de stoep?
En als die dan te zwaar is voor je dan heb je op zoiets niets te zoeken lijkt mij.
Kan jij niet normaal aan de hand je motor voertuig voortbewegen, dan behoor je ook geen toegang tot dat gewicht te krijgen.
Er zijn maar genoeg voorbeelden te noemen dat je zonder moter je Motorfiets moet verplaatsen.

En nogmaals de helm en vaak ook in-oors gehoorbescherming geven de rijder een vals beeld/geluid van zichzelf.
Motorrijder denkt lekker te klinken en stoer te zijn maar de omgeving op straat hoort een gehoor beschadigend moter geluid. En ziet een 1 motorfietser geluid maken of hij bang in het bos is.

Het is toch niet moeilijk om als motorfiets fan dat soort mensen aan te spreken en minder waardering voor het brullen van de pijpen geven?
Dit zijn vaak ook de slechtste Motor rijders ook.
Geluidsoverlast is een serieuze materie. En wil je nog meer regels op motor fietsen is het belangrijk begrip te tonen aan mensen die Totaal niets gemeen hebben met Jouw hobby cq vervoer middel.

Al is de regel 80db...een fatsoenlijk mens wil daar gewoon onder blijven. Of de persoon moet en zal opvallen wanneer deze aan het overige verkeer deel neemt. Dat soort mensen hebben een naam.

Ik denk dat het beetje zwarte cross mentaliteit de motor industrie de das omgaat doen. Er is steeds minder plek voor asociaal gedrag en luidruchtige provocerende mensen en hun machines.


Nee, mijn motorfietsen maken niet meer geluid dan mijn auto.
Ja, je mag een motor starten op de stoep. Er is geen wet die dat verbiedt.
Je generaliseert en verzint er dingen bij om je gelijk te krijgen.
Als je niet tegen mensen kunt, dan moet je niet in de Grote Stad gaan wonen.
 
Komt verder ook geen reactie van TS op de reacties :+ best grappig. Ik blijf lekker knallen met mn open uitlaten, ik geef nog wel wat extra gas als ik langsrij. Ik parkeer hem wel ff op je stoep Guit aangezien wij toch niet kunnen rijden })

Ik kan best begrijpen dat het snachts vervelend is dat geluid maar scooters vind ik erger dan motoren :)
 
Als ik die post van Guit lees moet ik meteen denken aan een vent van in de 60, ergonomisch gevormde sandalen met lekker wandelsokken en daarboven een heerlijk zachte afritsbroek van de ANWB...

Sorry kan er niks aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik die post van Guit lees moet ik meteen denken aan een vent van in de 60, ergonomisch gevormde sandalen met lekker wandelsokken en daarboven een heerlijk zachte afritsbroek van de ANWB...

Sorry kan er niks aan doen.
_O-
Of zo iemand als in dat but-programma bonje met de buren, die bij elk piepje of kraakje met politie belt :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan