Geluidsoverlast Motorrijders

net als dat ik "Langzamer langzamer' gebaren krijg als ik met 40 langs een paar fietsers rij :?
Ja in de beleving van die fietsers is dat snel, vaak ook nog op smalle weggetjes denk ik ?
200 m van mijn huis eindigt de bebouwde kom, dat is dan dus een smalle 80km weg lang een sloot.
Daar rijd ik dan wel eens met de motor of cabrio (ook met sportief geluid als ik het gas intrap), laatst reed ik daar langs een vent die zijn hond aan het uitlaten ;) was.
Gebaarde de beste man dat ik langzamer moest rijden (ik reed 60 geloof ik), ja hallo je kiest er bewust voor om op een 80km weg te lopen met je hond en dan moeilijk doen als ze hard rijden ?
Ga dan op het fiets pad lopen. B|
 
Laatst bewerkt:
gewoon uitstappen of als je met de motor afstappen en vragen wat er is.
T zijn meestal nogal laffe mensen die dat doen,vinden ze niet leuk !
rot op, moraalridders bah !
 
Fascinerend topic. Goed dat hij niet op slot is (dat werd wel hier en daar gesuggereerd, en is natuurlijk je ogen sluiten/struisvogelen), ik denk dat het goed is om als motorrijder bezig te zijn met wat voor overlast je (kan) veroorzaken.

De wet daargelaten, we zijn allemaal mensen en willen geen last hebben van elkaar. Dat betekent voor iedereen wat anders. BBQ, kinderen, feestjes, motoren. Het is wel genoemd allemaal, die andere dingen zijn voor de respectievelijke fora, het gaat nu even over motoren. Als je motorgeluid mooi vindt, prima. Vind ik zelf ook. Geeft een kick, ook als je op afstand iemand anders hoort wegscheuren na de rotonde. Dat is wel best een hard geluid, ik hoor ze vaak aan de andere kant van de sportvelden optrekken. De hele woonwijk aan de andere kant kan het dan ook horen.

Ik heb nog geen motor, maar ben druk onderweg. Tzt rij ik er net zo blij tussen. Dat hoofdstuk wordt vervolgd.

Wat mij steekt in sommige reacties is het volgende: Het is niet aan de veroorzaker van overlast om te beoordelen of de klacht terecht is. OK, er zijn psychopaten die klagen bij elk kuchje, die moet je met een korrel zout nemen. Maar de andere klagers, die in de buurt van de wettelijke norm last ervaren, hebben wellicht een punt. Als ze zich tegen mij uit zouden spreken (buurman, dorpsbewoner waar ik langs kom, uitlater, wie dan ook), zou ik daar wat mee proberen te doen. Ze zeggen het omdat ze het menen, en zich echt ergeren. Op dat moment zijn ze waarschijnlijk al over de zeik (anders stap je niet op iemand af of maak je een forum account aan), en komen ze wellicht wat bot over of hebben ze rare argumentatie. (zie Guit, allemaal even lachen, haha, maar hij ervaart wel degelijk irritatie) Ik ga dan graag als t kan t gesprek even aan, minstens voor excuses, liefst gemeend. Ook ga ik toch iets rustiger over die dijk, versnellinkje lager, meer ruimte, whatever. Als dat geen optie is of ik gedraag me al redelijk, en mijn motor maakt zoveel herrie dat ik klachten krijg wat ik ook doe, heb ik dus waarschijnlijk een lawaaiige motor. Ook als ik dat zelf errug fijn vind, zou ik proberen de motor wat stiller te maken, anders rijd ik niet op mn gemak, omdat ik weet dat constant mensen last van me hebben. Ik wil ook niet dat die uitlater zijn hondendrol bij mij voor de deur op de stoep laat liggen, en hij pakt dat op met een plastic zakje, tegen zijn zin (tenminste, dat hoop ik).

Dat ik me bezwaard voel van andere mensen hun ergernissen, is een soort empathie / sociaal gevoel wat ik niet te veel wil proberen te onderdrukken, en ik hoop dat anderen vice versa dat ook niet doen, anders wordt t erg ongezellig in dit kleine druk bevolkte landje.

Andere motorrijders hebben het recht om zich naar eigen inzicht minder sociaal op te stellen binnen de grenzen van de wet, en wat mij betreft ook daarbuiten, mij scheelt de herrie niet zoveel. Als je dacht dat dat mijn punt was, zit je ernaast. Ik vind wel de discussie wat scheef richting 'als je klaagt is het jouw probleem', en ik hoop daar wat tegenwicht aan te bieden. Ik vind het leuk om te lezen dat er meer zijn die op zichzelf wijzen en aangeven rekening te houden met anderen.
 
Fascinerend topic. Goed dat hij niet op slot is (dat werd wel hier en daar gesuggereerd, en is natuurlijk je ogen sluiten/struisvogelen), ik denk dat het goed is om als motorrijder bezig te zijn met wat voor overlast je (kan) veroorzaken.

De wet daargelaten, we zijn allemaal mensen en willen geen last hebben van elkaar. Dat betekent voor iedereen wat anders. BBQ, kinderen, feestjes, motoren. Het is wel genoemd allemaal, die andere dingen zijn voor de respectievelijke fora, het gaat nu even over motoren. Als je motorgeluid mooi vindt, prima. Vind ik zelf ook. Geeft een kick, ook als je op afstand iemand anders hoort wegscheuren na de rotonde. Dat is wel best een hard geluid, ik hoor ze vaak aan de andere kant van de sportvelden optrekken. De hele woonwijk aan de andere kant kan het dan ook horen.

Ik heb nog geen motor, maar ben druk onderweg. Tzt rij ik er net zo blij tussen. Dat hoofdstuk wordt vervolgd.

Wat mij steekt in sommige reacties is het volgende: Het is niet aan de veroorzaker van overlast om te beoordelen of de klacht terecht is. OK, er zijn psychopaten die klagen bij elk kuchje, die moet je met een korrel zout nemen. Maar de andere klagers, die in de buurt van de wettelijke norm last ervaren, hebben wellicht een punt. Als ze zich tegen mij uit zouden spreken (buurman, dorpsbewoner waar ik langs kom, uitlater, wie dan ook), zou ik daar wat mee proberen te doen. Ze zeggen het omdat ze het menen, en zich echt ergeren. Op dat moment zijn ze waarschijnlijk al over de zeik (anders stap je niet op iemand af of maak je een forum account aan), en komen ze wellicht wat bot over of hebben ze rare argumentatie. (zie Guit, allemaal even lachen, haha, maar hij ervaart wel degelijk irritatie) Ik ga dan graag als t kan t gesprek even aan, minstens voor excuses, liefst gemeend. Ook ga ik toch iets rustiger over die dijk, versnellinkje lager, meer ruimte, whatever. Als dat geen optie is of ik gedraag me al redelijk, en mijn motor maakt zoveel herrie dat ik klachten krijg wat ik ook doe, heb ik dus waarschijnlijk een lawaaiige motor. Ook als ik dat zelf errug fijn vind, zou ik proberen de motor wat stiller te maken, anders rijd ik niet op mn gemak, omdat ik weet dat constant mensen last van me hebben. Ik wil ook niet dat die uitlater zijn hondendrol bij mij voor de deur op de stoep laat liggen, en hij pakt dat op met een plastic zakje, tegen zijn zin (tenminste, dat hoop ik).

Dat ik me bezwaard voel van andere mensen hun ergernissen, is een soort empathie / sociaal gevoel wat ik niet te veel wil proberen te onderdrukken, en ik hoop dat anderen vice versa dat ook niet doen, anders wordt t erg ongezellig in dit kleine druk bevolkte landje.

Andere motorrijders hebben het recht om zich naar eigen inzicht minder sociaal op te stellen binnen de grenzen van de wet, en wat mij betreft ook daarbuiten, mij scheelt de herrie niet zoveel. Als je dacht dat dat mijn punt was, zit je ernaast. Ik vind wel de discussie wat scheef richting 'als je klaagt is het jouw probleem', en ik hoop daar wat tegenwicht aan te bieden. Ik vind het leuk om te lezen dat er meer zijn die op zichzelf wijzen en aangeven rekening te houden met anderen.

Oei, dit is wel een heel goed verhaal, daar is zelfs voor een herriefan als ik geen speld tussen te krijgen.

Goed geschreven, Maartenn. Je hebt eerlijk gezegd gewoon gelijk op alle fronten.

Doet me wel een beetje pijn om dat toe te geven. B| ;)

Het hele circuit verhaal daarentegen...Ik rij zelf veel op Assen, vind het jammer dat we zoveel moeten doen om aan de geluidseisen te voldoen en denk steeds "Had er dan niet gaan wonen." maar eerlijk gezegd weet ik het fijne niet van hoe het één en ander daar in het verleden gegaan is.

Hier in de buurt (Lansingerland) hebben we veel te maken met mensen die mopperen over de HSL en/of het vliegveld (Rotterdam Airport). Daar kan ik overigens nog wel enigzins inkomen maar ik weet persoonlijk van enkele mensen die er willens en wetens zijn gaan wonen terwijl die beide constructies er al waren en nu in de "actiegroepjes" zitten. Die mensen snap ik dus echt niet.
 
Fascinerend topic. Goed dat hij niet op slot is (dat werd wel hier en daar gesuggereerd, en is natuurlijk je ogen sluiten/struisvogelen), ik denk dat het goed is om als motorrijder bezig te zijn met wat voor overlast je (kan) veroorzaken.

De wet daargelaten, we zijn allemaal mensen en willen geen last hebben van elkaar. Dat betekent voor iedereen wat anders. BBQ, kinderen, feestjes, motoren. Het is wel genoemd allemaal, die andere dingen zijn voor de respectievelijke fora, het gaat nu even over motoren. Als je motorgeluid mooi vindt, prima. Vind ik zelf ook. Geeft een kick, ook als je op afstand iemand anders hoort wegscheuren na de rotonde. Dat is wel best een hard geluid, ik hoor ze vaak aan de andere kant van de sportvelden optrekken. De hele woonwijk aan de andere kant kan het dan ook horen.

Ik heb nog geen motor, maar ben druk onderweg. Tzt rij ik er net zo blij tussen. Dat hoofdstuk wordt vervolgd.

Wat mij steekt in sommige reacties is het volgende: Het is niet aan de veroorzaker van overlast om te beoordelen of de klacht terecht is. OK, er zijn psychopaten die klagen bij elk kuchje, die moet je met een korrel zout nemen. Maar de andere klagers, die in de buurt van de wettelijke norm last ervaren, hebben wellicht een punt. Als ze zich tegen mij uit zouden spreken (buurman, dorpsbewoner waar ik langs kom, uitlater, wie dan ook), zou ik daar wat mee proberen te doen. Ze zeggen het omdat ze het menen, en zich echt ergeren. Op dat moment zijn ze waarschijnlijk al over de zeik (anders stap je niet op iemand af of maak je een forum account aan), en komen ze wellicht wat bot over of hebben ze rare argumentatie. (zie Guit, allemaal even lachen, haha, maar hij ervaart wel degelijk irritatie) Ik ga dan graag als t kan t gesprek even aan, minstens voor excuses, liefst gemeend. Ook ga ik toch iets rustiger over die dijk, versnellinkje lager, meer ruimte, whatever. Als dat geen optie is of ik gedraag me al redelijk, en mijn motor maakt zoveel herrie dat ik klachten krijg wat ik ook doe, heb ik dus waarschijnlijk een lawaaiige motor. Ook als ik dat zelf errug fijn vind, zou ik proberen de motor wat stiller te maken, anders rijd ik niet op mn gemak, omdat ik weet dat constant mensen last van me hebben. Ik wil ook niet dat die uitlater zijn hondendrol bij mij voor de deur op de stoep laat liggen, en hij pakt dat op met een plastic zakje, tegen zijn zin (tenminste, dat hoop ik).

Dat ik me bezwaard voel van andere mensen hun ergernissen, is een soort empathie / sociaal gevoel wat ik niet te veel wil proberen te onderdrukken, en ik hoop dat anderen vice versa dat ook niet doen, anders wordt t erg ongezellig in dit kleine druk bevolkte landje.

Andere motorrijders hebben het recht om zich naar eigen inzicht minder sociaal op te stellen binnen de grenzen van de wet, en wat mij betreft ook daarbuiten, mij scheelt de herrie niet zoveel. Als je dacht dat dat mijn punt was, zit je ernaast. Ik vind wel de discussie wat scheef richting 'als je klaagt is het jouw probleem', en ik hoop daar wat tegenwicht aan te bieden. Ik vind het leuk om te lezen dat er meer zijn die op zichzelf wijzen en aangeven rekening te houden met anderen.

Alle ergenis die ik had door de reacties in dit topic is in 1 klap weg door bovenstaand epistel/verhaal.

Mijn oprechte dank.
 
8 mei 1980 Nieuwsblad van het Noorden

“Bovendien willen we het aantal evenementen niet gaan uitbreiden”
“Het aantal gebruiksdagen zal niet hoger komen te liggen dan op dit moment”
[afbeelding]

Goed, kan ik weinig tegen in brengen. Heel vervelend als je al 50 jaar in Assen (of Zandvoort) woont en daar nu last van hebt! :Y

Dat gaat uiteraard niet op voor hen die er zijn gaan wonen toen dat circuit al een circuit was.
Uitbreiding op de planning of niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja in de beleving van die fietsers is dat snel, vaak ook nog op smalle weggetjes denk ik ?
200 m van mijn huis eindigt de bebouwde kom, dat is dan dus een smalle 80km weg lang een sloot.
Daar rijd ik dan wel eens met de motor of cabrio (ook met sportief geluid als ik het gas intrap), laatst reed ik daar langs een vent die zijn hond aan het uitlaten ;) was.
Gebaarde de beste man dat ik langzamer moest rijden (ik reed 60 geloof ik), ja hallo je kiest er bewust voor om op een 80km weg te lopen met je hond en dan moeilijk doen als ze hard rijden ?
Ga dan op het fiets pad lopen. B|

Ik had jaren terug een Toyota Supra die met de standaard uitlaat een behoorlijk "sporty" geluid maakte. Als ik daarmee letterlijk stapvoets door een 30 km/u zone reed stonden ze nog "langzamer" gebaren te maken.

Mensen associeren sportief geluid/herrie klaarblijkelijk nu éénmaal met snelheid.

Maar als ik (ook op een 80 km/h weg) voetgangers, fietsers, skeeleraars, ruiters enzovoort tegenkom ga ik subiet van het gas af en ga ik aan de nadere kant van de weg zoveel mogelijk in de berm rijden. Ook als ze er eigenlijk niet horen te lopen en/of er een voetpad of fietspad naast ligt waar ze ook zouden kunnen lopen of fietsen. Waarom? 1) Ze zijn kwetsbaar en honden/fietsers/skeeleraars/paarden kunnen onverwachtse slingers maken of ten val komen precies als ik er langs rij. 2) Zeker met de motor wil ik de "goede naam" hoog houden.

Helemaal eerlijk ben ik daar overigens (nog) niet helemaal in: Als er fietsers driebreed fietsen rij ik vaak vlak langs zonder veel vaart te minderen om een soort "statement" te maken. Maar eigenlijk moet ik daar ook gewoon mee kappen: Ik ben geen politieagent en ook als het in zo'n geval fout gaat heb je de poppen aan het dansen en vergeef je jezelf nooit meer als het echt misloopt.
 
Ik stoor mij altijd aan fietsers die hier op de smalle weggetjes naast elkaar fietsen en vééls te laat achter elkaar gaan rijden.
Gevolg: ik kom aan rijden, begin met terug schakelen met tussen gas, steeds hoger eindigend in toeren (hopelijk horen ze me sneller)*. En moet dan uiteindelijk toch helemaal afremmen omdat die lui nooit snel genoeg achter elkaar gaan rijden (als ze je dan eenmaal horen, en altijd de buitenste die stopt met trappen en zich, traaaaag, af laat zakken naar achteren).

Vervolgens ga ik er wel gepast langs, maar dan weer direct vol op het gas (om mijn ongenoegen kenbaar te maken).

Dat maakt natuurlijk veel lawaai. En weet ook wel dat het die mensen echt niet sneller achter elkaar laat fietsen bij de volgende motor. Waarschijnlijk houden ze er alleen maar een afkeur jegens motoren aan over (*oma stemmetje* 'die motor schorrie morrie!' *oma stemmetje*).

* Ik toeterde eerst, maar dan gaan ze achterom kijken en rare handbewegingen maken en worden ze boos. Geen succes. Harde uitlaat geluiden lijkt meer te werken in ieder geval :+

Overigens heb ik wel een vervangende uitlaat op de motor, een mooie Akrapovic. Echter voldoe ik wel netjes aan de wettelijke eisen zoals deze ook op het frame staan van mijn motor (91 dB(A) bij 4500 rpm).
Dus als er iemand over gaat zeuren dan laat ik ze dat graag zien, en pak er zelfs wel graag de decibel meter bij. No problemo!

Uiteraard rij ik wel netjes rustig in hoge versnelling en laag in toeren door de dorpen hier. En ook zeker 's avonds of vroeg in de ochtend hoe ik daar wel rekening mee (zeker ook dichterbij, de buurt moet je te vriend houden :P ).
 
Laatst bewerkt:
Als betrouwbare vraagbaak en erkende analist (baanbrekend evolutiebioloog turned onderzoeker op het gebied van de evolutionaire aspecten van dementie) op dit forum wil ik jullie mijn gekwalificeerde mening inzake deze kwestie niet onthouden:

De problematiek betreft psychogeriatrische (niet te verwarren met gerontopsygologische) symptomen. Of beter gezegd, signalen, want de betrokkenen zijn zich niet of nauwelijks bewust van de uitingen van hun ziekte. Deze mensen zijn, in een al dan niet vroegtijdig, stadium onderhevig aan de aantastingen van een ontstekingsreactie van hun hersenschors (Alzheimer dementie), of/dan wel of gecombineerd met, de grote hersenen (vasculaire dementie). Bij een MRI scan blijkt al bij de eerste uitingen van de ziekte dat de hersenmassa met 25% gereduceerd is. Deze eerste uitingen omvatten sterk verminderde tolerantie gepaard gaan aan een hoog niveau van irritatie voor prikkels, beperkt overzicht en beperkingen in de uitvoerende functies van de hersenen (allemaal gelocaliseerd in de prefontale hersenschors).

De droevige waarheid is dat de meeste onderzoekers op dit terrein niet goed hebben opgelet tijdens de colleges evolutiebiologie of hieraan zelfs niet hebben deelgenomen, zodat de focus van het onderzoek naar de oorzaken en oplossingen van psychogeriatrische (dementie) problemen gericht is op lapmiddelen met, hey presto, zero effect; helaas is de farmaceutische industrie hierop ingesprongen en worden er allerlei hopeloze geneesmiddelen, meestal in pleistervorm, aan de man/vrouw gebracht.

Het echte onderzoek is enorm kostbaar (vergelijkbaar met maan/marslandingen) en concentreert zich op gencomplexen als SIRT-1 en TOR, welke een zogenaamde trade-off bewerkstelligen tussen vroegtijdige vruchtbaarheid aan de ene kant en anderzijds terminale ouderdomsziektes (alle ontstekingsreacties), als Alzheimer, hart- en vaatziektes, kanker en COPD. Een iets uitgestelde vruchtbaarheid kan, door genetische manipulatie, al deze ouderdomsgerelateerde ziektes genezen (zie bv. de publicaties en populaire boeken van de biochemicus Nick Lane).

Ondertussen erger ik mezelf ziek aan de kankerherrie van mijn Two Brothers uitlaat, vraag me tijdens het woon-werk verkeer voortdurend af of de uitlaat lek is, of dat ik misschien het luchtfilter niet goed heb aangesloten op de aanzuigbuizen...
 
Ik stoor mij altijd aan fietsers die hier op de smalle weggetjes naast elkaar fietsen en vééls te laat achter elkaar gaan rijden.
Gevolg: ik kom aan rijden, begin met terug schakelen met tussen gas, steeds hoger eindigend in toeren (hopelijk horen ze me sneller)*. En moet dan uiteindelijk toch helemaal afremmen omdat die lui nooit snel genoeg achter elkaar gaan rijden (als ze je dan eenmaal horen, en altijd de buitenste die stopt met trappen en zich, traaaaag, af laat zakken naar achteren).

Vervolgens ga ik er wel gepast langs, maar dan weer direct vol op het gas (om mijn ongenoegen kenbaar te maken).

Dat maakt natuurlijk veel lawaai. En weet ook wel dat het die mensen echt niet sneller achter elkaar laat fietsen bij de volgende motor. Waarschijnlijk houden ze er alleen maar een afkeur jegens motoren aan over (*oma stemmetje* 'die motor schorrie morrie!' *oma stemmetje*).

* Ik toeterde eerst, maar dan gaan ze achterom kijken en rare handbewegingen maken en worden ze boos. Geen succes. Harde uitlaat geluiden lijkt meer te werken in ieder geval :+

Overigens heb ik wel een vervangende uitlaat op de motor, een mooie Akrapovic. Echter voldoe ik wel netjes aan de wettelijke eisen zoals deze ook op het frame staan van mijn motor (91 dB(A) bij 4500 rpm).
Dus als er iemand over gaat zeuren dan laat ik ze dat graag zien, en pak er zelfs wel graag de decibel meter bij. No problemo!

Uiteraard rij ik wel netjes rustig in hoge versnelling en laag in toeren door de dorpen hier. En ook zeker 's avonds of vroeg in de ochtend hoe ik daar wel rekening mee (zeker ook dichterbij, de buurt moet je te vriend houden :P ).

Als ik je tegenkom rij ik je van de dijk af. Daarna plak ik je vol met pleisters tegen psychogeriatrische aandoeningen in een vroeg stadium.
 
Ik deed een greep uit de reacties. Ook al komt iemand hier net binnen met iets wat op MF gevoelig ligt, geen reden om te gaan schelden.
Ook dan kan er, zoals vele anderen hier wel kunnen, normaal gediscussieerd worden.

Ik haalde eerder al aan dat het probleem hier niet opgelost zal worden. Maar hou het netjes. :)
Wat heb ik gewonnen :+

(bij een loterij word ik er nou nooit uitgetrokken :+ )
 
Als betrouwbare vraagbaak en erkende analist (baanbrekend evolutiebioloog turned onderzoeker op het gebied van de evolutionaire aspecten van dementie) op dit forum wil ik jullie mijn gekwalificeerde mening inzake deze kwestie niet onthouden:

De problematiek betreft psychogeriatrische (niet te verwarren met gerontopsygologische) symptomen. Of beter gezegd, signalen, want de betrokkenen zijn zich niet of nauwelijks bewust van de uitingen van hun ziekte. Deze mensen zijn, in een al dan niet vroegtijdig, stadium onderhevig aan de aantastingen van een ontstekingsreactie van hun hersenschors (Alzheimer dementie), of/dan wel of gecombineerd met, de grote hersenen (vasculaire dementie). Bij een MRI scan blijkt al bij de eerste uitingen van de ziekte dat de hersenmassa met 25% gereduceerd is. Deze eerste uitingen omvatten sterk verminderde tolerantie gepaard gaan aan een hoog niveau van irritatie voor prikkels, beperkt overzicht en beperkingen in de uitvoerende functies van de hersenen (allemaal gelocaliseerd in de prefontale hersenschors).

De droevige waarheid is dat de meeste onderzoekers op dit terrein niet goed hebben opgelet tijdens de colleges evolutiebiologie of hieraan zelfs niet hebben deelgenomen, zodat de focus van het onderzoek naar de oorzaken en oplossingen van psychogeriatrische (dementie) problemen gericht is op lapmiddelen met, hey presto, zero effect; helaas is de farmaceutische industrie hierop ingesprongen en worden er allerlei hopeloze geneesmiddelen, meestal in pleistervorm, aan de man/vrouw gebracht.

Het echte onderzoek is enorm kostbaar (vergelijkbaar met maan/marslandingen) en concentreert zich op gencomplexen als SIRT-1 en TOR, welke een zogenaamde trade-off bewerkstelligen tussen vroegtijdige vruchtbaarheid aan de ene kant en anderzijds terminale ouderdomsziektes (alle ontstekingsreacties), als Alzheimer, hart- en vaatziektes, kanker en COPD. Een iets uitgestelde vruchtbaarheid kan, door genetische manipulatie, al deze ouderdomsgerelateerde ziektes genezen (zie bv. de publicaties en populaire boeken van de biochemicus Nick Lane).

Ondertussen erger ik mezelf ziek aan de kankerherrie van mijn Two Brothers uitlaat, vraag me tijdens het woon-werk verkeer voortdurend af of de uitlaat lek is, of dat ik misschien het luchtfilter niet goed heb aangesloten op de aanzuigbuizen...


Het komt er dus op neer kort samengevat, dat je alle klagers over overlast oude zeikwijven vindt, met symptomen, waar je zelf inmiddels ook last van hebt. _O- _O-
 
Goed, kan ik weinig tegen in brengen. Heel vervelend als je al 50 jaar in Assen (of Zandvoort) woont en daar nu last van hebt! :Y

Dat gaat uiteraard niet op voor hen die er zijn gaan wonen toen dat circuit al een circuit was.
Uitbreiding op de planning of niet.
Ja, zoals gaan wonen bij een luchthaven. Ook al is die klein, je weet dat die ooit kan en zal uitbreiden.
Klagen over vliegtuig lawaai ... maar diezelfde mensen klagen ook als hun vliegtuig vertraging heeft ...
 
Goed, kan ik weinig tegen in brengen. Heel vervelend als je al 50 jaar in Assen (of Zandvoort) woont en daar nu last van hebt! :Y

Dat gaat uiteraard niet op voor hen die er zijn gaan wonen toen dat circuit al een circuit was.
Uitbreiding op de planning of niet.
Als je zou zeggen, “langer dan 25 jaar in Assen wonen” dan heb je een punt.
Want in 1992 is de TT-baan afgesloten voor het openbaar verkeer en kreeg Bernie Ecclestone’s Two Wheel Promotions en het Spaanse Dorna een hele grote vinger in de pap.
En toen begon pas het echte geneuzel over de lawaaidagen. Want meer grote evenementen moesten er komen, want door de hoge investeringskosten kon het TT-circuit niet meer overleven. (investeringskosten/Lees een baanverbreding die het onder andere mogelijk maakte om met otoos te gaan racen.)
Vanaf toen zijn er naast motor- en ootoraces, militaire oefeningen, concerten, muziekfestivals, truckersfestivals, champ car races waarbij er op zondag voorafgaande aan het evenement met F 16 straaljagers boven Assen gevlogen word, en noem het maar op………..
En daarom beste turboO moet jij nu met een stille pijp de baan op omdat anders jouw dag ook als lawaai dag wordt bestempeld.


Maar goed, om even terug te komen op jouw “langer dan … jaar in Assen wonen”
Volgens mij zijn de klagers ook van voor die tijd. Ik heb deze handtekeningverzamelaars ook al eens bij de deur weggestuurd. En die waren toen al van bovengemiddelde leeftijd.
Ik denk dan ook dat de jongere generatie Assenaren niet tot de klagers behoren (op een enkeling na dan)
Tegenwoordig is de provincie de gene die de eisen oplegt en dat buiten de invloed van de burger om.
“Naar ik meen” is het ook ooit in de politiek begonnen en hebben de klagers daar handig op ingespeeld, maar dat weet ik niet zeker……… (zoeken we op)
 
Laatst bewerkt:
Als je zou zeggen, “langer dan 25 jaar in Assen wonen” dan heb je een punt.
Want in 1992 is de TT-baan afgesloten voor het openbaar verkeer en kreeg Bernie Ecclestone’s Two Wheel Promotions en het Spaanse Dorna een hele grote vinger in de pap.
En toen begon pas het echte geneuzel over de lawaaidagen. Want meer grote evenementen moesten er komen, want door de hoge investeringskosten kon het TT-circuit niet meer overleven. (investeringskosten/Lees een baanverbreding die het onder andere mogelijk maakte om met otoos te gaan racen.)
Vanaf toen zijn er naast motor- en ootoraces, militaire oefeningen, concerten, muziekfestivals, truckersfestivals, champ car races waarbij er op zondag voorafgaande aan het evenement met F 16 straaljagers boven Assen gevlogen word, en noem het maar op………..
En daarom beste turboO moet jij nu met een stille pijp de baan op omdat anders jouw dag ook als lawaai dag wordt bestempeld.


Maar goed, om even terug te komen op jouw “langer dan … jaar in Assen wonen”
Volgens mij zijn de klagers ook van voor die tijd. Ik heb deze handtekeningverzamelaars ook al eens bij de deur weggestuurd. En die waren toen al van bovengemiddelde leeftijd.
Ik denk dan ook dat de jongere generatie Assenaren niet tot de klagers behoren (op een enkeling na dan)
Tegenwoordig is de provincie de gene die de eisen oplegt en dat buiten de invloed van de burger om.
“Naar ik meen” is het ook ooit in de politiek begonnen en hebben de klagers daar handig op ingespeeld, maar dat weet ik niet zeker……… (zoeken we op)

Ik heb sterk de indruk dat veel oude mensen toch meer zeuren...gewoon...omdat het kan. En ze er de tijd voor hebben.
 
“Naar ik meen” is het ook ooit in de politiek begonnen en hebben de klagers daar handig op ingespeeld, maar dat weet ik niet zeker……… (zoeken we op)

;) de PVDA........


full
 
Wat een Guitig topic dit :o

Het aardige is dat ik het de afgelopen avonden helemaal doorgelezen heb. En ik ben op dit moment in Wenen, toch aan stad van formaat als we dat met NL vergelijken. Het viel mij op dat omstreeks 22u met alle ramen open (yup, het is hier nogal warm) het verdacht stil was terwijl we toch echt redelijk midden in de stad zitten. Ironisch genoeg hoor ik een beetje in de verte een motor door een aantal versnellingen naar max toeren trekken met duidelijk een open uitlaat. Ik kan het niet ontkennen: dat vind ik GAAF. En verlang meteen naar mijn eigen motor. Die overigens standaard al iets van 102db mag maken. Alleen die heeft toch andere uitlaat... Alleen... Mijn andere motor heeft wel de standaard uitlaat en maakt zowaar nog meer geluid.

Nu woon ik zelf helemaal aan de buitenkant van de stad. Zoiets als de laatste huizen naast de weilanden. Naar huis rijdend heb ik op het laatste stuk een weg met niets aan weerszijden van iets van 500 meter. Jullie raden het al; de buren moeten af en toe denken dat er een raket aankom. En inderdaad ik word erop aangesproken... In de trand van 'welke snelheid haal je nou op dit stuk?', 'was jij dat nou die daar aankwam?? Gaaf geluid!!!' en 'als ik op mijn terras zit hoor ik wel 1000 motoren langskomen, als jij er aan komt hoor ik dat al kilometers van te voren, zo een mooi geluid'. Allemaal motorrijders? Nope... Geen enkele.

Het zal dus allemaal wel meevallen...
Deze foto heb ik dus even gepost op de FB van de laatste opmerking ;)

full
 
Ik lees hier al een tijdje mee en zal ook maar eens schrijven wat ik ervan vind.

Alle motorrijders zijn aso's en alle motorrijders met zo'n open pijp zijn nog veel grotere aso's.....
Een beetje met die teringherrie bij mij door de stad raggen......













:+


Ik rij zelf een dikke V-twin met dikke Lazer Hotcams, zonder DB killer.
Wel hou ik zoveel mogelijk rekening met anderen, zoals niet flink doortrekken waar ik denk dat anderen er last van hebben, zoals waar veel andere mensen aanwezig zijn of wonen.

Alleen het geluid zonder DB killers is gewoon zoveel mooier dan met.


Er zullen altijd mensen zijn die klagen over geluidsoverlast, zoals de "herrie" van motoren, of treinen of vliegtuigen of jankende kinderen, of....... verzin maar iets.


En mensen die klagen dat, wanneer ze in de achtertuin zitten geen normaal gesprek met elkaar kunnen voeren omdat er steeds motoren met open pijpen langs komen rijden, die hebben misschien wel ooit een huis op de verkeerde locatie gekocht....
 
Zolang het trouwens maar bij klagen blijft. Je hebt personen die dan soms een stap te ver gaan.

Praktijken met grind in de bochten strooien en draden spannen. :X
Tot dusver nooit gehoord dat dit in Nederland is gebeurd. Hoop dat zo te houden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan