Geluidsoverlast Motorrijders

Ik heb het hele topic zeer geamuseerd doorgelezen, tot ik bij jouw post kwam. Drie dingen vallen mij op:
1. Het lijkt alsof je indruk probeert te maken met je prestaties en jezelf beter acht dan de gemiddelde MF'er.
2. Alinea 2-4 lijken meer op een cry-for-help en een wanhopige crowdfunding actie voor wetenschappelijk onderzoek. Jammer.
3. Voor een medisch-wetenschapper vind ik de gekozen term 'kankerherrie' erg teleurstellend. Het mag van jou toch worden verwacht dat je bekend bent met de impact die deze ziekte heeft op het leven van patiënten en omgeving.

Alles tezamen: Triest.

Sorry, misschien klinkt COPD-herrie beter (staat ondertussen op de eerste plaats, voor kanker en hart-en-vaat-ziektes). Heb zelf een COPD door meeroken.
 
Als betrouwbare vraagbaak en erkende analist (baanbrekend evolutiebioloog turned onderzoeker op het gebied van de evolutionaire aspecten van dementie) op dit forum wil ik jullie mijn gekwalificeerde mening inzake deze kwestie niet onthouden:

De problematiek betreft psychogeriatrische (niet te verwarren met gerontopsygologische) symptomen. Of beter gezegd, signalen, want de betrokkenen zijn zich niet of nauwelijks bewust van de uitingen van hun ziekte. Deze mensen zijn, in een al dan niet vroegtijdig, stadium onderhevig aan de aantastingen van een ontstekingsreactie van hun hersenschors (Alzheimer dementie), of/dan wel of gecombineerd met, de grote hersenen (vasculaire dementie). Bij een MRI scan blijkt al bij de eerste uitingen van de ziekte dat de hersenmassa met 25% gereduceerd is. Deze eerste uitingen omvatten sterk verminderde tolerantie gepaard gaan aan een hoog niveau van irritatie voor prikkels, beperkt overzicht en beperkingen in de uitvoerende functies van de hersenen (allemaal gelocaliseerd in de prefontale hersenschors).

De droevige waarheid is dat de meeste onderzoekers op dit terrein niet goed hebben opgelet tijdens de colleges evolutiebiologie of hieraan zelfs niet hebben deelgenomen, zodat de focus van het onderzoek naar de oorzaken en oplossingen van psychogeriatrische (dementie) problemen gericht is op lapmiddelen met, hey presto, zero effect; helaas is de farmaceutische industrie hierop ingesprongen en worden er allerlei hopeloze geneesmiddelen, meestal in pleistervorm, aan de man/vrouw gebracht.

Het echte onderzoek is enorm kostbaar (vergelijkbaar met maan/marslandingen) en concentreert zich op gencomplexen als SIRT-1 en TOR, welke een zogenaamde trade-off bewerkstelligen tussen vroegtijdige vruchtbaarheid aan de ene kant en anderzijds terminale ouderdomsziektes (alle ontstekingsreacties), als Alzheimer, hart- en vaatziektes, kanker en COPD. Een iets uitgestelde vruchtbaarheid kan, door genetische manipulatie, al deze ouderdomsgerelateerde ziektes genezen (zie bv. de publicaties en populaire boeken van de biochemicus Nick Lane).

Ondertussen erger ik mezelf ziek aan de kankerherrie van mijn Two Brothers uitlaat, vraag me tijdens het woon-werk verkeer voortdurend af of de uitlaat lek is, of dat ik misschien het luchtfilter niet goed heb aangesloten op de aanzuigbuizen...
Lastig dat schizofrenie?
 
Zijn kwaal wordt heel uitgebreid in de tekst beschreven en dan kom je daarmee? :z

In de tekst worden geriatrische aandoeningen beschreven, en OgriUK is nog niet van de leeftijd om geriatrische aandoeningen te hebben. Als je gaat zoeken vind je maar één wetenschappelijk artikel van 'm, dus met die deskundigheid zal het vast meevallen.
 
Helaas wordt TS niet erg serieus genomen maar er is heus wel wat aan de hand op het gebied van geluidsoverlast met motoren. Heel veel motoren produceren niet veel geluid maar er zitten er tussen die onbeschoft veel lawaai maken. Hier in Vierhouten heeft de gem Nunspeet een speciaal bord laten plaatsen met de tekst -Minder Gas Is Minder Overlast- of iets van die strekking.
Google ook eens op Geluidsoverlast Motoren. /www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=geluidsoverlast+motorrijders en je komt het nodige tegen.
Verder kennen we allemaal de Duitse wetgeving die niet voor niets strenger handhaaft.

Veel forumleden draaien het om en vinden dat klagers moeten verhuizen maar dat is de groots mogelijke flauwe kul.
Ik vind het aso-gedrag net als automobilisten die alles uit hun auto in de berm flikkeren.
 
Mensen blijven janken. Afgelopen weekend een tweedaags festivalletje zoals mysterland. Mensen gaan klagen over geluid overlast. 90.000 bezoekers en 250 klagers. Mensen zeuren dat het park vernield wordt terwijl ze even vergeten dst het park er is gekomen vanwege het geld wat het opbrengt.

Mijn uitlaat maakt ook gegarandeerd teveel geluid. Vind het allemaal prima. Je gaat bij een Ferrari of lambo ook niet huilen dat ze teveel lawaai maken.
 
Helaas wordt TS niet erg serieus genomen maar er is heus wel wat aan de hand op het gebied van geluidsoverlast met motoren. Heel veel motoren produceren niet veel geluid maar er zitten er tussen die onbeschoft veel lawaai maken. Hier in Vierhouten heeft de gem Nunspeet een speciaal bord laten plaatsen met de tekst -Minder Gas Is Minder Overlast- of iets van die strekking.
Google ook eens op Geluidsoverlast Motoren. /www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=geluidsoverlast+motorrijders en je komt het nodige tegen.
Verder kennen we allemaal de Duitse wetgeving die niet voor niets strenger handhaaft.

Veel forumleden draaien het om en vinden dat klagers moeten verhuizen maar dat is de groots mogelijke flauwe kul.
Ik vind het aso-gedrag net als automobilisten die alles uit hun auto in de berm flikkeren.

Een van de kenmerken van aso's, is dat ze zich niets aantrekken van andere mensen, dus het zal weinig helpen om er hier wat van te zeggen. Hoe goed je argumenten ook zijn, ze zullen altijd reageren met 'ja, maar ik...'. Ze zien niet in dat als iedereen zich dezelfde rechten gaat toe-eigenen als zijzelf, dat het dan een puinhoop wordt.
 
Een van de kenmerken van aso's, is dat ze zich niets aantrekken van andere mensen, dus het zal weinig helpen om er hier wat van te zeggen. Hoe goed je argumenten ook zijn, ze zullen altijd reageren met 'ja, maar ik...'. Ze zien niet in dat als iedereen zich dezelfde rechten gaat toe-eigenen als zijzelf, dat het dan een puinhoop wordt.

Dankzij de individualisering van de samenleving is het dat al...al lang...
En dat heeft niks met motorrijden te maken, je ziet het werkelijk overal.
 
Zondag een ritje gemaakt met de motor, vrouwtje mee achterop en een ijsje scoren bij IJs van Co in Hoenderlo.
Rijden veel motoren, niks mis mee maar gezien het mooie weer en behoorlijke drukte bij de ijssalon vonden enkele motorrijders het nodig om langs de rij ineens vol gas te bleren in de toerenbegrenzer |( .
Je zag veel mensen schrikken en kinderen janken, natuurlijk dikke pret voor de "motorrijder :? ), maar grote ergenis voor de mensen.
Ik schaamde mij, maar gelukkig kon ik mijn motor starten met een nette stille uitlaat om rustig weg te rijden.
Ik vind dus dat al die mensen die er van schrokken en last hadden maar ergens anders moeten gaan verhuizen waar het stiller is :Z
 
Laatst bewerkt:
waar hebben ze dan last van? Iemand met een standaard uitlaat die hem stilstaand in de toerenbegrenzer jaagt, of iemand met een niet helemaal stille uitlaat die rustig weg rijdt? Ik noem nu misschien twee uitersten, om aan te geven dat de machine 1 ding is, maar de berijder vervolgens bepaalt wat hij ermee doet.
 
waar hebben ze dan last van? Iemand met een standaard uitlaat die hem stilstaand in de toerenbegrenzer jaagt, of iemand met een niet helemaal stille uitlaat die rustig weg rijdt? Ik noem nu misschien twee uitersten, om aan te geven dat de machine 1 ding is, maar de berijder vervolgens bepaalt wat hij ermee doet.

Bingo!
 
Er zijn mensen die moeite hebben om de pubertijd vaarwel te zeggen.

Maar ik rijd regelmatig over de westfriese omringdijk en kom heel veel motorrijders tegen. Rijd ook regelmaatig achter andere motorrijders en ik heb het nog niet meegemaakt dat ze met veel lawaai veel te hard reden.

Er staan van die borden, maar die zijn kennelijk bedoeld voor hevig kwekkende ouderen met E bikes.
 
Er zijn mensen die moeite hebben om de pubertijd vaarwel te zeggen.

Maar ik rijd regelmatig over de westfriese omringdijk en kom heel veel motorrijders tegen. Rijd ook regelmaatig achter andere motorrijders en ik heb het nog niet meegemaakt dat ze met veel lawaai veel te hard reden.

Er staan van die borden, maar die zijn kennelijk bedoeld voor hevig kwekkende ouderen met E bikes.

Zegt misschien meer over jou dan over algemeen (let wel, niet door mij) geaccepteerde fatsoensnormen.
 
Leuk topic dit!
Wij komen net terug uit Italië, twee weekjes lago maggiore.
Heerlijk!
Wat me daar opviel is dat er twee soorten motoren zijn die herrie maken, degene die op chopper lijken en waar HD op staat en diegene met een gele kentekenplaat.
We hebben er halverwege een spelletje van gemaakt, vrijwel iedere motor met bler geluiden was een Hollander.
Verder niks, gewoon observatie...
 
Die Italianen denken misschien herrie is voor mietjes. Daar ben je pas de pas de man als je op een bergweg met 200 km/u in je t-shirt langs komt, liefst het meissie in bikini achterop. Als je zonnebril maar goed staat.

De Duitsers en Zwitsers die je tegenkomt mogen volgens mij hun brommer elk jaar langs de TUV brengen, ben benieuwd hoe de chopper rijders dat dan doen.
 
Die Italianen denken misschien herrie is voor mietjes. Daar ben je pas de pas de man als je op een bergweg met 200 km/u in je t-shirt langs komt, liefst het meissie in bikini achterop. Als je zonnebril maar goed staat.

De Duitsers en Zwitsers die je tegenkomt mogen volgens mij hun brommer elk jaar langs de TUV brengen, ben benieuwd hoe de chopper rijders dat dan doen.

Iedere 2 jaar ;)
En uitlaten zijn bij veel motoren zo gewisseld.
 
en de afstelling dan omdat er ook een ander luchtfilter aan hangt? Of let de TuV daar niet op?
 
Terug
Bovenaan Onderaan