Geluidsoverlast Motorrijders

De meeste fietsen hebben injectie en kunnen prima dat minuscule beetje tegendruk opvangen zonder meteen andere mapping en een retourtje testbank.
 
Retourtje testbank zal niet nodig zijn als je de standaard afstelling nog weet. De testbank doet niet anders dan meten. Zonder km teller rijdt je motor ook niet minder.
 
waar hebben ze dan last van? Iemand met een standaard uitlaat die hem stilstaand in de toerenbegrenzer jaagt, of iemand met een niet helemaal stille uitlaat die rustig weg rijdt? Ik noem nu misschien twee uitersten, om aan te geven dat de machine 1 ding is, maar de berijder vervolgens bepaalt wat hij ermee doet.




Toevallig waren het herrie uitlaten die ze moesten laten bleren, maar dat ligt in de lijn der verwachtingen natuurlijk.
Zijn elementen die graag van zich doen laten spreken.
Ook met een standaarduitlaat vind ik dit gedrag ongepast.
Wel grappig als ik nu ineens tijdens deze actie,s tussen het publiek sta en het nu ook van deze kant mee beleef.
Dit motiveert mij om hier ook wat meer rekening mee te gaan houden.
 
Ik bespeur een nieuwe trend: het terugtunen naar origineel.
Zelf ook vandaag mijn standaarduitlaat erop gezet.
 
Baarden en caferacers zijn trouwens alweer passé. :Z

Vandaag de dag is het vet om met brullende pijpen langs het vrijdag middag gebed in de moskee te rijden, hoeven ze dat gebreuzel tenminste niet aan te horen.
 
Vandaag de dag is het vet om met brullende pijpen langs het vrijdag middag gebed in de moskee te rijden, hoeven ze dat gebreuzel tenminste niet aan te horen.
Goed dat ik het weet: gauw die brulpijp weer terugzetten. Bedankt!
 
Vandaag de dag is het vet om met brullende pijpen langs het vrijdag middag gebed in de moskee te rijden, hoeven ze dat gebreuzel tenminste niet aan te horen.
ik ga altijd langs op mijn varken veel leuker :+
Hij blijft wel netjes voor het hekje hoor O-)
 
Ik beken... moet altijd eerst even een beetje pis laten lopen om te voelen
waar het nat word...
Dan kan ik pas mikken op t potje...

Dat is in de zomer...

In de winter ... tja, ik gebruik gewoon het dames toilet , veel schoner ook.
 
Ja, en als alle uitlaten zijn uitgeband, beginnen ze weer over het volgende onderwerp te drammen....

We ontnemen onszelf en anderen stukje bij beetje onze vrijheid, en als we dan allemaal gecastreerd op de bank zitten, begint het gezeik dat er "tegenwoordig" niks meer mag, en vroeger alles beter was.

We leven met veel mensen op een kluitje, houd rekening met elkaar, maar accepteer ook wat van elkaar....
 
Ik denk dat je 16 miljoen bedoelt :). Maar inderdaad: er zal wat meer "ingedikt" moeten worden door rekening te houden met elkaar dan kan er veel meer. Helaas zijn er veel open pijpen die de beeldvorming bepaalt.
 
Ik bedoel 6 miljoen, maar 5 miljoen is mss nog wel beter!
Nee, ik wil geen rekening HOEVEN houden met veel te veel volk om me heen.
Alle mensen die er niet zijn daar heb je ook geen last van/ of zij van jou............
 
Veel mensen kunnen het geluid van een motor waarderen, maar toch onstaat er steeds meer weerstand tegen. Zie bijvoorbeeld de dijk bij Lopik of de site Motoroverlast – Recreëren zonder overlast Als er echt teveel overlast ontstaat zullen er meer gebieden afgesloten worden en dat is toch jammer voor de motorhobby.
Joh! Geef het nog wat jaren en alles is elektrisch.

Ik zou mij er daarom niet zo druk om maken.

Vooral extra genieten van de verbrandingsmotoren nu het nog kan! Kwestie van tijd is het.
Extra herrie maken is daarom geoorloofd. Als ze gaan zeuren zeg je maar dat Mit46 heeft gezegd dat het mag! :Y

Wat betreft die gesloten dijken wanneer alles elektrisch is;
Die blijven gesloten, want dan vindt men een andere reden om over te gaan zeiken. Wij Hollanders zijn namelijk uitmuntend in zeiken op andere :Y
 
Moet je eens voorstellen een leven zonder geluid....concert, feest etc..of ...aankondiging Fadjr of kerkklokken....saai.

Dus ik heb liever een rammelende koppeling en dubbele pijpen......:}
 
Ik zigzagde deze zomer door een achtergesteld gebied van Frankrijk. Heb weer enorm moeten wennen dat ik als motorrijder gerespecteerd werd, dat bij ieder half-verlaten dorp de lokale kinderen langs de kant van de weg het "gas er op!!!" gebaar stonden te maken, en dat me bij het zelfde café 2x gevraagd werd of ik hem even wilde starten. Waar ik dan verbaast op reageerde, waardoor de vraagsteller daar weer verbaast op reageerde.

Terug in midden NL weer wennen: Als de ruimte er is, dan krijg je hem niet. Minachtende blikken van zure mensen (ook als je motor geen geluid maakt), automobilisten die file-filteren blijven beschouwen als "voordringen", achterlijk veel/vaak appende mensen achter het stuur, etc.

Elke keer als ik in het buitenland ben geweest concludeer ik opnieuw dat de gemiddelde Nederlandse motorrijder over het algemeen hardstikke netjes, bekwaam en sociaal is, in verhouding met motorrijders die ik tegen ben gekomen uit / in België, Frankrijk, Lux., Spanje, etc. Dat kan maar 1 ding betekenen: De overige mensen hier ergeren zich gewoon steeds sneller aan álles.

En daar kan je rekening mee houden, maar ook niet te veel. Want als ik herrie in de straat hoor, dan is het een scooter, auto of krijsende kind. Als ik de achtertuin in vlucht, dan hoor ik de kut kippen van de achter buurvrouw** Maar dat valt allemaal onder "leven en laten leven", dat hoort er wél allemaal bij. De fixatie op motor uitlaten is stigmatiserend aan het worden en dát heeft wat mij betreft ook wel met "de egocentrische huilebalk generatie" te maken.

**
Ik heb 2 jaar geleden, omdat ik zo'n rete sociale buurman ben, speciaal voor mijn achterbuurvrouw 2 stillere dempers op een van mijn motoren gezet. Een half jaar later heb ik haar netjes gevraagd of er misschien een manier was om haar kippen wat stiller te houden. Een kippenhok met 6 kippen in een stadstuintje, dat ga je best wel merken... zeker in de zomer. En de buurvrouw? Die vond de vraag belachelijk en is ook niet van plan er iets aan te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan