Geluidsoverlast Motorrijders

De sticker "Loud Pipes Save Lives" slaat ook helemaal nergens op . Een mooi motorgeluid hoeft niet per definitie lastig of storend te zijn. En levens sparen doe je door uit je doppen te kijken en normaal rijgedrag te vertonen. Daar zit altijd nog een rechterhand tussen. Wij leven nu eenmaal in een klein land met veel mensen. En het verzinnen van regels zijn we erg goed in, alleen er wordt niet gehandhaafd, op geen enkel vlak. Degene die vinden dat er te veel mensen zijn moeten dan maar alvast plaats gaan maken en wegwezen. Want er komen er alleen maar bij, is dus een zinloze wens.
En al die motoren met die open pijpen moeten ze gewoon van de weg afhalen. Die vertonen vaak ook nog eens het abnormale rijgedrag, om die open pijpen eens lekker te horen. Oprotten met die herrieschoppers, mag de rest misschien een jaar langer ongestoord blijven rijden!!!
 
@ Mechanism:
Nederland vind ik nog steeds een van de prettigste landen om te wonen.
In jouw ergernis rijtje vind ik motoruitlaten (van de soort die gemaakt zijn om lawaai te produceren) veruit de ergste.
Ik snap heel goed dat 'men' daarmee helemaal klaar is.

Laatst stond ik in Tilburg naast een stel van die hooligans voor een verkeerslicht.
Ik maakte naar een automobilist naast me een verontschuldigend/'ik vind het ook vervelend'-gebaar.
Hij reageerde duidelijk opgelucht/saamhorig naar me.
De plaatsvervangende schaamte, die mij in die situaties altijd overvalt, viel heel even van me af.
 
@ Mechanism:
Nederland vind ik nog steeds een van de prettigste landen om te wonen.
In jouw ergernis rijtje vind ik motoruitlaten (van de soort die gemaakt zijn om lawaai te produceren) veruit de ergste.
Ik snap heel goed dat 'men' daarmee helemaal klaar is.

Laatst stond ik in Tilburg naast een stel van die hooligans voor een verkeerslicht.
Ik maakte naar een automobilist naast me een verontschuldigend/'ik vind het ook vervelend'-gebaar.
Hij reageerde duidelijk opgelucht/saamhorig naar me.
De plaatsvervangende schaamte, die mij in die situaties altijd overvalt, viel heel even van me af.
Had je last van het feit dat ze zich als hooligans gedroegen? Ik zou me daar ook kapot aan ergeren, ongeacht de uitlaat. Aso's zijn aso's.

Sinds de uitlaten discussie op gang is op MF zijn er nog maar 2 soorten uitlaat: Fabriekspijp OF stofzuigerstang. Maar in de echte wereld ken ik heel wat mensen met een "iets sportiever dan standaard" uitlaat, met de mogelijkheid om stil weg te rijden als je er voor kiest om stil weg te rijden. Ik maak maar even gebruik van de uitdrukking: De stille meerderheid?
 
De sticker "Loud Pipes Save Lives" slaat ook helemaal nergens op . Een mooi motorgeluid hoeft niet per definitie lastig of storend te zijn. En levens sparen doe je door uit je doppen te kijken en normaal rijgedrag te vertonen. Daar zit altijd nog een rechterhand tussen. Wij leven nu eenmaal in een klein land met veel mensen. En het verzinnen van regels zijn we erg goed in, alleen er wordt niet gehandhaafd, op geen enkel vlak. Degene die vinden dat er te veel mensen zijn moeten dan maar alvast plaats gaan maken en wegwezen. Want er komen er alleen maar bij, is dus een zinloze wens.
En al die motoren met die open pijpen moeten ze gewoon van de weg afhalen. Die vertonen vaak ook nog eens het abnormale rijgedrag, om die open pijpen eens lekker te horen. Oprotten met die herrieschoppers, mag de rest misschien een jaar langer ongestoord blijven rijden!!!
Het is een figuurlijke uitspraak die je daarom figuurlijk moet nemen.

Natuurlijk kan geluid helpen mbt veiligheid. Het slaat daarom wel ergens op.
Je hebt toch ook een claxon? Creëert die licht of lucht? Of komt daar geluid uit?

Dat het niet op elke manier van toepassing is dat begrijpen sommige mensen niet. Zal verder geen namen noemen. Knutselsmurf2. :+

Jij kan wel uit jouw doppen kijken, maar andere doen dat niet altijd. Zeker kinderen niet. Of fietsers in Amsterdam om maar wat te noemen. Die toeristen die op de weg lopen daar beginnen wij maar niet over.

Dat je zonder uitlaat gegarandeerd mensenlevens red bedoeld niemand denk ik.
 
Laatst bewerkt:
@ Mechanism:
Nederland vind ik nog steeds een van de prettigste landen om te wonen.
In jouw ergernis rijtje vind ik motoruitlaten (van de soort die gemaakt zijn om lawaai te produceren) veruit de ergste.
Ik snap heel goed dat 'men' daarmee helemaal klaar is.

Laatst stond ik in Tilburg naast een stel van die hooligans voor een verkeerslicht.
Ik maakte naar een automobilist naast me een verontschuldigend/'ik vind het ook vervelend'-gebaar.
Hij reageerde duidelijk opgelucht/saamhorig naar me.
De plaatsvervangende schaamte, die mij in die situaties altijd overvalt, viel heel even van me af.
Ik heb een Yoshimura pijp onder mijn GSX-R. REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENGDENGDENGDENGGGGGG, *plof* WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMDENDENDENDENNNNGGGG :W

Maar ik vind die motorscooters met Akra's ook heel vervelend hoor. Die zouden ze moeten verbieden. Wie doet er nou een herriepijp op zijn motorscooter of MP3??? :? Rare mensen |(|(


Verbieden die zooi en mij voor de rest lekker met rust laten met mijn Yoshi! :Y
 
Ik zigzagde deze zomer door een achtergesteld gebied van Frankrijk. Heb weer enorm moeten wennen dat ik als motorrijder gerespecteerd werd, dat bij ieder half-verlaten dorp de lokale kinderen langs de kant van de weg het "gas er op!!!" gebaar stonden te maken, en dat me bij het zelfde café 2x gevraagd werd of ik hem even wilde starten. Waar ik dan verbaast op reageerde, waardoor de vraagsteller daar weer verbaast op reageerde.

Terug in midden NL weer wennen: Als de ruimte er is, dan krijg je hem niet. Minachtende blikken van zure mensen (ook als je motor geen geluid maakt), automobilisten die file-filteren blijven beschouwen als "voordringen", achterlijk veel/vaak appende mensen achter het stuur, etc.

Elke keer als ik in het buitenland ben geweest concludeer ik opnieuw dat de gemiddelde Nederlandse motorrijder over het algemeen hardstikke netjes, bekwaam en sociaal is, in verhouding met motorrijders die ik tegen ben gekomen uit / in België, Frankrijk, Lux., Spanje, etc. Dat kan maar 1 ding betekenen: De overige mensen hier ergeren zich gewoon steeds sneller aan álles.

En daar kan je rekening mee houden, maar ook niet te veel. Want als ik herrie in de straat hoor, dan is het een scooter, auto of krijsende kind. Als ik de achtertuin in vlucht, dan hoor ik de kut kippen van de achter buurvrouw** Maar dat valt allemaal onder "leven en laten leven", dat hoort er wél allemaal bij. De fixatie op motor uitlaten is stigmatiserend aan het worden en dát heeft wat mij betreft ook wel met "de egocentrische huilebalk generatie" te maken.

**
Ik heb 2 jaar geleden, omdat ik zo'n rete sociale buurman ben, speciaal voor mijn achterbuurvrouw 2 stillere dempers op een van mijn motoren gezet. Een half jaar later heb ik haar netjes gevraagd of er misschien een manier was om haar kippen wat stiller te houden. Een kippenhok met 6 kippen in een stadstuintje, dat ga je best wel merken... zeker in de zomer. En de buurvrouw? Die vond de vraag belachelijk en is ook niet van plan er iets aan te doen.
Ik krijg (tegenwoordig wel wat minder, omdat ik eigenlijk bijna alleen maar woon\werk rij) vaker complimentjes of mensen die het interessant \ leuk vinden dan boze blikken of iets.

Nu moet ik zeggen dat ik die boze blikken vast niet zie, omdat ik er al voorbij ben. _O-

Maar kinders, volwassen mannen en vrouwen die geen motorrijders zijn. Allemaal een "mooie motor", "mooie uitlaat!!". "gaaf, wat is het?" etc.
En ik heb geen 2019 Ducati ofzo. 13indozijn Suzuki...


Ik had er laatst 1!!!
Die toeterde, omdat ik voor kroop hier in Amsterdam. Geen idee uit welk dorp die kwam. België ofzo denk ik aangezien hij zich daar in Amsterdam druk over kon maken.
Ik kon het terug zien, omdat mijn collega het op film heeft en met hem in gesprek ging.

Voor de rest veel leuke mensen hier in NL :]:]:]
 
Alles komt neer op hetzelfde probleem........................Te veel mensen in NL.
Als je teveel ratten in een kleine kooi stopt, vreten ze elkaar ook op. Ergo, ze accepteren niks meer van elkaar.

Het wordt tijd dat de politiek actief mensen het land uitwerkt...................... (althans, stimuleert te vertrekken)
En ZEKER geen mensen meer toelaat in die kleine postzegel waar we hier met z'n allen op zitten.
Over een jaar of wat is het in NL bebouwde kom van Vaals tot den Helder........................
 
Ik zigzagde deze zomer door een achtergesteld gebied van Frankrijk. Heb weer enorm moeten wennen dat ik als motorrijder gerespecteerd werd, dat bij ieder half-verlaten dorp de lokale kinderen langs de kant van de weg het "gas er op!!!" gebaar stonden te maken, en dat me bij het zelfde café 2x gevraagd werd of ik hem even wilde starten. Waar ik dan verbaast op reageerde, waardoor de vraagsteller daar weer verbaast op reageerde.
Zou het land het verschil maken of het aantal motorrijders? Een paar motorrijders per dag en meerdere motorrijders per minuut, de halve dag door is nogal een verschil.
 
Zou het land het verschil maken of het aantal motorrijders? Een paar motorrijders per dag en meerdere motorrijders per minuut, de halve dag door is nogal een verschil.
Je kan er erg mooi rijden, dus het was zeker niet uitgestorven wat motorrijders betreft. Wat ik echter niet heb gezien, is aso - poser gedrag. Asociaal gedrag is strontvervelend, ook als de asociaal géén sportuitlaat heeft. Dat komt wellicht omdat de onoverzichtelijke gravel bochtjes als een natuurlijk filter werken tegen power-rangers en choppertjappies ;) ;)
 
A-sociaal gedrag komt voort uit het niet (kunnen) handhaven van de overheid en door het niet opvoeden (africhten) door de ouders. Vaak is het de jeugd, of de nieuwe Nederlanders uit een noord Afrikaans land.
 
Krijgen we nu 2 van die jammer topics ?
Voor de vrolijke noot van de dag!
1292E3A7-98CB-4F3F-A598-14EC4A37C6FF.jpeg
 
A-sociaal gedrag komt voort uit het niet (kunnen) handhaven van de overheid en door het niet opvoeden (africhten) door de ouders. Vaak is het de jeugd, of de nieuwe Nederlanders uit een noord Afrikaans land.

Ligt eraan in welk deel van Nederland je bent. Bij ons zijn het toch echt de rasechte Hollanders. Waar wonen de Tokkies trouwens?


Wie doet er nou een herriepijp op zijn motorscooter of MP3???

Diegenen die weten dat er iets mis met ze is en in weze een schreeuw om aandacht/hulp doen.
 
Op facebook zit ook een club van 40.000 motorrijders en daar heb je ook voortdurend dit soort discussies en eigenlijk zijn die kansloos. Wegen worden afgesloten omdat aanwonenden last hebben van motorrijders die voornamelijk te veel lawaai veroorzaken.

Er is geen handhaving mogelijk, dus wordt het afgesloten.

Opvallend is dat de grootste schreeuwers, die het allemaal maar gezeur vinden, niet eens een knap stukje nederlands neer kunnen zetten en de indruk geven dat ze nog te dom zijn om zelf te kunnen poepen.

En maar roepen dat die bewoners, aka azijnpissers, maar moeten verhuizen naar de heide. En natuurlijk het eeuwige loud pipes gelul.

Okee, maar ook als je zonder dempers gewoon rustig en met weinig toeren door zo'n gebied met woningen rijdt, zul je weinig klachten krijgen. Maar dat is natuurlijk niet stoer, dus tegen de toerenbegrenzer aan en zoveel mogelijk lawaai maken, want dat vinden we mooi.

En dan krijg je dit soort topics.
 
Nou, ik woon hier in het pittoreske Edam en hoor genoeg motoren op de n247, op zich niks mis mee.... Maarrrrrrr is het echt nodig dat je sommigen in Hoorn hoort optrekken tot aan de A10?? Dan wel met 15000rpm (konstant) van stoplicht naar stoplicht???? Meest kansloos : zo een snuiter op zijn quad zonder uitlaat...
 
Op facebook zit ook een club van 40.000 motorrijders en daar heb je ook voortdurend dit soort discussies en eigenlijk zijn die kansloos. Wegen worden afgesloten omdat aanwonenden last hebben van motorrijders die voornamelijk te veel lawaai veroorzaken.

Er is geen handhaving mogelijk, dus wordt het afgesloten.

Opvallend is dat de grootste schreeuwers, die het allemaal maar gezeur vinden, niet eens een knap stukje nederlands neer kunnen zetten en de indruk geven dat ze nog te dom zijn om zelf te kunnen poepen.

En maar roepen dat die bewoners, aka azijnpissers, maar moeten verhuizen naar de heide. En natuurlijk het eeuwige loud pipes gelul.

Okee, maar ook als je zonder dempers gewoon rustig en met weinig toeren door zo'n gebied met woningen rijdt, zul je weinig klachten krijgen. Maar dat is natuurlijk niet stoer, dus tegen de toerenbegrenzer aan en zoveel mogelijk lawaai maken, want dat vinden we mooi.

En dan krijg je dit soort topics.
Wat een gezeur ,jij mag dan met je Norton wel lawaai maken ?een edele tokkie dus ,of is dat anders ?
 
Heel vroeger, ‘70 enzo keken we (mijn vader en ik en zelf een motor hadden) uit op het laatste deel van een ‘test’ weg naar de duitse grens...yoshimura uitlaten op een gs750 waren het mooist...:} weg heette niet voor niets de ‘knalhutteweg’....

En nu....denk ik, we mogen niks meer of iedereen heeft ergens last van....8-)
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeur ,jij mag dan met je Norton wel lawaai maken ?een edele tokkie dus ,of is dat anders ?
De Norton heeft nieuwe standaard uitlaten, zoals ze in 1957 werden geleverd en ik maak er geen lawaai mee Janneman.

En de twee Supermagna's maken ook geen lawaai, de een heeft de originele uitlaten en de ander heeft Fazer uitlaten, maar daar heb ik dB killers in gemaakt want ik heb een hekel aan lawaai en ik heb al heel dure gehoortoestellen.

Een mooie roffel vind ik prachtig, maar lawaai is weer iets heel anders.
 
De Norton heeft nieuwe standaard uitlaten, zoals ze in 1957 werden geleverd en ik maak er geen lawaai mee Janneman.

En de twee Supermagna's maken ook geen lawaai, de een heeft de originele uitlaten en de ander heeft Fazer uitlaten, maar daar heb ik dB killers in gemaakt want ik heb een hekel aan lawaai en ik heb al heel dure gehoortoestellen.

Een mooie roffel vind ik prachtig, maar lawaai is weer iets heel anders.
ik heb een hekel aan geroffel ,Hannepan :+
 
Reacties op dit onderwerp zullen wel weer luwen totdat er over een jaar of drie weer een nieuwkomer het gevestigde legioen van motorrijders komt versterken en zich afvraagt hoe het staat met de "overlast" van motorgeluid.
Dan zijn er vast weer een aantal "klagers" overleden en nieuwe bij gekomen, mogelijk meer afsluitingen, de kippen overleden en hebben nu een jankende hond, het asielbeleid aangepast, maar alle Somaliers uit het Verenigd Koninkrijk vinden dat ze hier thuishoren en nog steeds houd de één van een roffel an de ander van open pijpen.
Feitelijk veranderd er niets!! We zijn alleen drie jaar ouder en de discussies zijn dezelfde.🤣🤣🤗 En dat we dan met z'n allen er vele, mooie en veilige kilometers bij gereden hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan