Geluidsoverlast Motorrijders

Vandaag de dag is het vet om met brullende pijpen langs het vrijdag middag gebed in de moskee te rijden, hoeven ze dat gebreuzel tenminste niet aan te horen.
Doe dit altijd op zondag ochtend tijdens het ochtend gebed, opvrijdagmiddag werk ik :+
 
Ik zigzagde deze zomer door een achtergesteld gebied van Frankrijk. Heb weer enorm moeten wennen dat ik als motorrijder gerespecteerd werd, dat bij ieder half-verlaten dorp de lokale kinderen langs de kant van de weg het "gas er op!!!" gebaar stonden te maken, en dat me bij het zelfde café 2x gevraagd werd of ik hem even wilde starten. Waar ik dan verbaast op reageerde, waardoor de vraagsteller daar weer verbaast op reageerde.

Terug in midden NL weer wennen: Als de ruimte er is, dan krijg je hem niet. Minachtende blikken van zure mensen (ook als je motor geen geluid maakt), automobilisten die file-filteren blijven beschouwen als "voordringen", achterlijk veel/vaak appende mensen achter het stuur, etc.

Elke keer als ik in het buitenland ben geweest concludeer ik opnieuw dat de gemiddelde Nederlandse motorrijder over het algemeen hardstikke netjes, bekwaam en sociaal is, in verhouding met motorrijders die ik tegen ben gekomen uit / in België, Frankrijk, Lux., Spanje, etc. Dat kan maar 1 ding betekenen: De overige mensen hier ergeren zich gewoon steeds sneller aan álles.

En daar kan je rekening mee houden, maar ook niet te veel. Want als ik herrie in de straat hoor, dan is het een scooter, auto of krijsende kind. Als ik de achtertuin in vlucht, dan hoor ik de kut kippen van de achter buurvrouw** Maar dat valt allemaal onder "leven en laten leven", dat hoort er wél allemaal bij. De fixatie op motor uitlaten is stigmatiserend aan het worden en dát heeft wat mij betreft ook wel met "de egocentrische huilebalk generatie" te maken.

**
Ik heb 2 jaar geleden, omdat ik zo'n rete sociale buurman ben, speciaal voor mijn achterbuurvrouw 2 stillere dempers op een van mijn motoren gezet. Een half jaar later heb ik haar netjes gevraagd of er misschien een manier was om haar kippen wat stiller te houden. Een kippenhok met 6 kippen in een stadstuintje, dat ga je best wel merken... zeker in de zomer. En de buurvrouw? Die vond de vraag belachelijk en is ook niet van plan er iets aan te doen.
Neem je een vos als huisdier, om die vervolgens per ongeluk tussen de kip vrij te laten:p
 
De Norton heeft nieuwe standaard uitlaten, zoals ze in 1957 werden geleverd en ik maak er geen lawaai mee Janneman.

En de twee Supermagna's maken ook geen lawaai, de een heeft de originele uitlaten en de ander heeft Fazer uitlaten, maar daar heb ik dB killers in gemaakt want ik heb een hekel aan lawaai en ik heb al heel dure gehoortoestellen.

Een mooie roffel vind ik prachtig, maar lawaai is weer iets heel anders.
Even gehoortoestel uitzetten en het lawaai is weg. Toch ideaal! Ook geen DBkiller meer nodig. :+
 
Even gehoortoestel uitzetten en het lawaai is weg. Toch ideaal! Ook geen DBkiller meer nodig. :+
Dat gaat niet werken want ik hoor zonder die dingen het meeste nog goed, alleen bij 3.5 k zit een dipje.
 
Neem je een vos als huisdier, om die vervolgens per ongeluk tussen de kip vrij te laten:p
Dan hoop ik wel dat die vos het beter doet dan mijn kat!
Daarvan zou je ook zeggen dat ie de muizen buiten houdt................... Helaas, het omgekeerde is waar!
Nooit last van muizen gehad. Totdat de kat buiten een muis heeft gevangen en 'm mij (levend) aanbiedt vlak voor me op de grond.
Muisje natuurlijk gelijk op de loop. Heeft enkele dagen gekost om 'm te vangen.
 
[/QUOTE]
Alles komt neer op hetzelfde probleem........................Te veel mensen in NL.
Als je teveel ratten in een kleine kooi stopt, vreten ze elkaar ook op. Ergo, ze accepteren niks meer van elkaar.

Het wordt tijd dat de politiek actief mensen het land uitwerkt...................... (althans, stimuleert te vertrekken)
En ZEKER geen mensen meer toelaat in die kleine postzegel waar we hier met z'n allen op zitten.
Over een jaar of wat is het in NL bebouwde kom van Vaals tot den Helder........................

Ik zie dat jij je statistieken goed kent. Er zijn, alleen al in Europa, 6 landen die meer asielzoekers opnemen dan Nederland (en dan heb ik het niet over iets meer, maar over een veelvoud van wat wij doen). Daarnaast, Nederland moet 28 landen voor zich dulden qua bevolkingsdichtheid. Enne, ik weet niet waar jij woont, maar 84% van ons land is onbebouwd (bron: CBS). Daar gaat jaarlijks procentueel maar weinig van af. Overigens vind ik mijn landgenoten over het algemeen best aardig en begripvol. Kan het misschien ergens anders aan liggen?
 
Ik heb oordopjes in om niet hartstikke doof te worden van de windruis. Die uitlast hoor ik sowieso al niet, hoor.

Wat is dat toch met die criticasters die denken dat 'wij' oordopjes dragen puur omdat 'wij' op herrie rijden? -O-

Affijn topic van 80 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat jij je statistieken goed kent. Er zijn, alleen al in Europa, 6 landen die meer asielzoekers opnemen dan Nederland (en dan heb ik het niet over iets meer, maar over een veelvoud van wat wij doen). Daarnaast, Nederland moet 28 landen voor zich dulden qua bevolkingsdichtheid.
Enne, ik weet niet waar jij woont, maar 84% van ons land is onbebouwd (bron: CBS). Daar gaat jaarlijks procentueel maar weinig van af. Overigens vind ik mijn landgenoten over het algemeen best aardig en begripvol. Kan het misschien ergens anders aan liggen?

Dat is nu net 't probleem....................Was dat maar 98% onbebouwd.
Dat er 28 landen blijken te zijn met meer bevolking dat vind ik prima. Maar wij hoeven niet # 29 te zijn maar liefst ergens ver boven de 100.

Het gaat niet over afwijzen van bepaalde mensen of asielzoekers. Ook niet of ze aardig zijn of niet.
Het gaat er vooral over dat 't er TE VEEL zijn!
Minderen is alleen mogelijk door geen mensen meer toe te laten en stimuleren om te vertrekken.
Het wordt voor iedereen prettiger als dit land een stuk leger is.
Bij een halve bevolking worden de klimaat-doelstellingen een MAKKIE!

Waar ik woon?
Ik hoef maar 100m te lopen om het bos in te gaan, daarna is er 60km Veluwe........................
Dat lijkt wel leuk, maar een stuk ECHT STIL bos dat is er niet. (meer)
De bossen in deze omgeving ken ik best wel goed. Maar een plek waar je ALLEEN bent, die is er nergens.
Zelfs rustgebieden voor het wild, (met verbodsbord) worden door passanten gewoon betreden!!
 
Laatst bewerkt:
Dan hoop ik wel dat die vos het beter doet dan mijn kat!
Daarvan zou je ook zeggen dat ie de muizen buiten houdt................... Helaas, het omgekeerde is waar!
Nooit last van muizen gehad. Totdat de kat buiten een muis heeft gevangen en 'm mij (levend) aanbiedt vlak voor me op de grond.
Muisje natuurlijk gelijk op de loop. Heeft enkele dagen gekost om 'm te vangen.
Dat doen ze uit waardering voor hun baas.(serieus soms nemen ze ook een vogel mee, verder kan haast niet.moet je.maar denken :) )
 


Ik zie dat jij je statistieken goed kent. Er zijn, alleen al in Europa, 6 landen die meer asielzoekers opnemen dan Nederland (en dan heb ik het niet over iets meer, maar over een veelvoud van wat wij doen). Daarnaast, Nederland moet 28 landen voor zich dulden qua bevolkingsdichtheid. Enne, ik weet niet waar jij woont, maar 84% van ons land is onbebouwd (bron: CBS). Daar gaat jaarlijks procentueel maar weinig van af. Overigens vind ik mijn landgenoten over het algemeen best aardig en begripvol. Kan het misschien ergens anders aan liggen?
[/QUOTE]
84% is onbebouwd leuk en aardig, haalbaar even fatsoenlijk natuurg3bied van af en meeste is wel op om te bouwen.(liefst zag ik dat maar 5 procent bebouwd was )nederland is al volgenoeg.


La zijn wegen er wel afgetrokken heb m'n namelijk het idee dat die.voor het gemak zijn weg gelaten.
 


Ik zie dat jij je statistieken goed kent. Er zijn, alleen al in Europa, 6 landen die meer asielzoekers opnemen dan Nederland (en dan heb ik het niet over iets meer, maar over een veelvoud van wat wij doen). Daarnaast, Nederland moet 28 landen voor zich dulden qua bevolkingsdichtheid. Enne, ik weet niet waar jij woont, maar 84% van ons land is onbebouwd (bron: CBS). Daar gaat jaarlijks procentueel maar weinig van af. Overigens vind ik mijn landgenoten over het algemeen best aardig en begripvol. Kan het misschien ergens anders aan liggen?
[/QUOTE]
Cbs heeft een beetje wij van wc eend gehalte, bedoel staat de uitkomst niet aan dan zou die zeer zeker herschreven worden zodat het beter past bij de Mening van politiek denhaag
 
Mischien zijn het de Nederlanders zelf die te druk worden? Want wat ook statistisch prima te onderbouwen is, is dat wij in raket tempo een stelletje hysterisch overstresste antidepressieva slikkers aan het worden zijn. En juist mensen in die toestand zullen zich heel snel kapot ergeren aan iets dat ze gewoonlijk niet eens op zou valllen...?
 
Zo te lezen ben jij redelijk en rustig. Daar kan het niet aan liggen dat anderen zo 'hysterisch' doen... ;)
 


Ik zie dat jij je statistieken goed kent. Er zijn, alleen al in Europa, 6 landen die meer asielzoekers opnemen dan Nederland (en dan heb ik het niet over iets meer, maar over een veelvoud van wat wij doen). Daarnaast, Nederland moet 28 landen voor zich dulden qua bevolkingsdichtheid. Enne, ik weet niet waar jij woont, maar 84% van ons land is onbebouwd (bron: CBS). Daar gaat jaarlijks procentueel maar weinig van af. Overigens vind ik mijn landgenoten over het algemeen best aardig en begripvol. Kan het misschien ergens anders aan liggen?
[/QUOTE]


Ga maar even in Duitsland en Italië kijken, daar is het ook al zo gezellig met al die asielzoekers, echt een verrijking voor een land die mensen.
Oh ja, bij de haven van Calais zijn ze allemaal ook heel hard aan het werk hoor.:Y
 
Feitelijk zal het vast kloppen wat gt scooter zegt maar het is erg oppervlakkig. Als je van die 28 landen de dwergstaatjes zoals Vaticaanstad, Monaco, Singapore of Hongkong buiten beschouwing houdt hoe hoog staat Nederland dan op die lijst? Volgens mij staan we dan bij de top-5 dichtbevolkste landen ter wereld. Binnen Europa zijn we dacht ik zelfs het het land met het hoogste aantal inwoners per km2 als je die dwergstaatjes als Monaco en Malta niet meeneemt.

En 6 landen die meer asielzoekers opnemen zal ook best, maar is dat in absolute aantallen gerekend of procentueel naar ratio van bevolking? En hoe relevant is dat, moeten we dan in de top-3 staan? Zeker als oost-Europa haar snor drukt om immigranten op te nemen. Misschien wordt het ook wel eens tijd om de poot stijf te houden want van solidariteit tussen de Europese landen is maar weinig te merken.

En die 84% onbebouwd is ook niet erg relevant. Hoeveel % van het land heeft nog geen duidelijke bestemming? Volgens mij is zo ongeveer al het land hier wel vergeven en betekend bijbouwen direct dat iets anders moet wijken. En daar zien we nu ook het besef ontstaan dat het steeds lastiger wordt als we ons aan milieuafspraken moeten houden.
 
Ik vind het zo ontzettend ondoordacht, al die 'argumenten' waarom dat lawaai maar moet kunnen. De gevolgen zijn 100% direct zichtbaar, in de vorm van verbodsbordjes. En dan nog denken dat het allemaal maar moet kunnen?

Zucht. Al zou het ethisch gezien jouw plezier belangrijker zijn dan het leed van een ander, dan moet je het alsnog niet doen omdat jouw pleziertje van 105dB wel betekent dat je zorgt dat de rest van beschaafd motorrijdend nederland, niet meer over de lekdijk kan rijden. Of over de ijsselmeerdijk, met wat pech. Of, of, of...

'We' zijn het spelletje op deze manier keihard aan het verliezen. Kan je nog zo hard iets vinden, maar dat verandert er niets aan.

Ik vind het oprecht een zalig geluid om een japanse viercylinder op hoogst illegale snelheden te kunnen volgen over de A7, waar ik 1km vandaan woonde. Maar als ik eens op een zondagmiddag in de tuin zat, en letterlijk iedere 5 minuten een gesprek moest onderbreken omdat er een motor met compensatie-uitlaat langs de ontsluitingsweg kwam gereden, dan word je het wel een keer zat. En dan ben ik nog een motorliefhebber. Ik ga dus niet naar de gemeente stappen om te vragen om een verbodsbordje. Maar voor de gemiddelde mens die net zo veel positieve gevoelens heeft bij 'n motorfiets, als bij een kettingzaag, zal die drempel veel lager liggen.
 
Het gaat om uitersten, een kleine groep asocialen waar de rest op af word gestraft.

En die kleine groep geeft zonder brulpijp net zoveel overlast, want een originele motor maakt ook een tyfusherrie boven de 10.000 toeren.
 
Als we alles stil zouden maken wat stil zou kunnen zijn , dat zou wat zijn ;)
 
Reacties op dit onderwerp zullen wel weer luwen totdat er over een jaar of drie weer een nieuwkomer het gevestigde legioen van motorrijders komt versterken en zich afvraagt hoe het staat met de "overlast" van motorgeluid.
Dan zijn er vast weer een aantal "klagers" overleden en nieuwe bij gekomen, mogelijk meer afsluitingen, de kippen overleden en hebben nu een jankende hond, het asielbeleid aangepast, maar alle Somaliers uit het Verenigd Koninkrijk vinden dat ze hier thuishoren en nog steeds houd de één van een roffel an de ander van open pijpen.
Feitelijk veranderd er niets!! We zijn alleen drie jaar ouder en de discussies zijn dezelfde.🤣🤣🤗 En dat we dan met z'n allen er vele, mooie en veilige kilometers bij gereden hebben.
De honden naar het asiel, Somaliërs terug naar de woestijn waar ze vandaan kwamen, de kippen in de vitrine bij de FEBO, wij gewoon doen wat we willen met roffel, plof, pruttel of blèèèèrrr en alle klagers een ferme stomp op de keel.

En hij zag dat het goed was.
 
Ik zie dat jij je statistieken goed kent. Er zijn, alleen al in Europa, 6 landen die meer asielzoekers opnemen dan Nederland (en dan heb ik het niet over iets meer, maar over een veelvoud van wat wij doen). Daarnaast, Nederland moet 28 landen voor zich dulden qua bevolkingsdichtheid. Enne, ik weet niet waar jij woont, maar 84% van ons land is onbebouwd (bron: CBS). Daar gaat jaarlijks procentueel maar weinig van af. Overigens vind ik mijn landgenoten over het algemeen best aardig en begripvol. Kan het misschien ergens anders aan liggen?
Leuk, statistiek elastiek. Al zou je nog eens zoveel landen ‘voor’ je moeten laten omdat ze nog voller gepakt met mensen zitten neemt het niks weg dat je het hier als te vol kunt ervaren. Het is gewoon de manier waarop je iets waarneemt of accepteert.
Je kunt het accepteren dat het hier volloopt en je leven eromheen leiden of je hebt er moeite mee en je leid je leven in lijden.
En laten we die 84% vooral lekker gaan volbouwen en volstouwen met de asielzoekers die we nog niet hebben in vergelijk met andere landen. Dan gaat het klagen vast niet meer over de knetterpiepe onder men moped...
 
Niet meer over de lekdijk rijden? Ik rij er haast elke week een rondje, er staat een bord het is niet hermetisch afgesloten.

Ik rij met een ingekorte demper dus die van mij hoor je ook wel, de truc is om niet als een mongool over die dijk heen te jagen met de naald over de 10.000 toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan