Geluk bij een ongeluk?

2d0

MF veteraan
16 apr 2007
1.379
2
Europa
Gisteren toch wel even geluk gehad. Toch maar even delen met de rest.
Ik kwam van de snelweg af en stond bij het stoplicht te wachten. (Kruising bij het Sint lucas ziekenhuis te Amsterdam)

Groen licht en wil optrekken. Gas geven, en dood vallen. WTF. B|
Dus ik rollend naar de stoep en stil gezet. Gelukkig stopte er direct een andere motorrijder. :}
Samen even snel gekeken, bleek dat mijn ketting helemaal los zat. :/
Hij zat zo ruim dat ik hem weer terug kon leggen met de hulp van de andere gozer.

Toen ben ik op een rustig tempo naar de ducati dealer gereden. Bleek dus dat mijn ketting aan vervanging toe is. 10% dat hij breekt, maar als hij breekt en hij slaat door mijn carter (ben niet zo technisch) heen, dan is mijn motor zo goed als total loss.

Ik had al een beurt ingepland alleen ben ik pas 16 april aan de beurt. ;(
Aangezien ik woon - werk rij, moet ik nu weer elke dag met het OV. Fijn een uurtje extra reistijd per enkele reis.

Had er niet aan moeten denken als mijn ketting gedurende de snelweg was geknapt.
Dus voortaan toch maar meer mijn ketting checken. Was weer een wijze les.
 
:^ dan had je ook gezien dat ie misschien erg slap stond. trouwens: als de ketting breekt, zou ik me meer zorgen maken over mijn eigen gezondheid ;)
 
Ik had al een beurt ingepland alleen ben ik pas 16 april aan de beurt.
Aangezien ik woon - werk rij, moet ik nu weer elke dag met het OV. Fijn een uurtje extra reistijd per enkele reis
of je legt er van het weekend zelf een nieuw kettingsetje op?
heb je gevraagd of je dealer niet eerder even een kettingsetje erop kan leggen? lijkt mij niet zoveel tijd te kosten voor de dealer....
 
Laatst bewerkt:
Hoe lastig is dat als niet techneut?
Ben wel een beetje handig, maar heb geen uitgebreide sleutelset.

achterwiel moet er uit en het voorste kettingwiel wil nog wel eens lastig los komen. Ook moet je de ketting klinken, daarvoor zijn speciale kettingponsen. Misschien kun je wat dealers in de buurt bellen of ze een ketting op voorraad hebben en of ze tijd hebben om te monteren? ze zeggen dat jos smit uit haarlem goedkoop is met kettingsets, ik weet niet of hij monteerd. ik weet ook niet hoe zijn prijzen liggen.
 
Laatst bewerkt:
Moet mijn vork inderdaad meer in bad doen. :+
Aangezien ik woon - werk rij, doe ik dat eigenlijk te weinig.
Stom natuurlijk.

Thanks allemaal. Ik ga 1.5 week met het OV. Kan ik tenminste nog even bijlezen wat betreft motormagazines.
 
Hoe vaak span jij je ketting?

Ik vermoed dat je dit véél vaker moet doen. Een netjes gespannen ketting zal er nooit aflopen. Kan natuurlijk wel knappen, maar ook dat is te voorkomen door tijdig te smeren, spannen en vernieuwen.
 
Gisteren toch wel even geluk gehad. Toch maar even delen met de rest.
Ik kwam van de snelweg af en stond bij het stoplicht te wachten. (Kruising bij het Sint lucas ziekenhuis te Amsterdam)

Groen licht en wil optrekken. Gas geven, en dood vallen. WTF. B|
Dus ik rollend naar de stoep en stil gezet. Gelukkig stopte er direct een andere motorrijder. :}
Samen even snel gekeken, bleek dat mijn ketting helemaal los zat. :/
Hij zat zo ruim dat ik hem weer terug kon leggen met de hulp van de andere gozer.

Toen ben ik op een rustig tempo naar de ducati dealer gereden. Bleek dus dat mijn ketting aan vervanging toe is. 10% dat hij breekt, maar als hij breekt en hij slaat door mijn carter (ben niet zo technisch) heen, dan is mijn motor zo goed als total loss.

Ik had al een beurt ingepland alleen ben ik pas 16 april aan de beurt. ;(
Aangezien ik woon - werk rij, moet ik nu weer elke dag met het OV. Fijn een uurtje extra reistijd per enkele reis.

Had er niet aan moeten denken als mijn ketting gedurende de snelweg was geknapt.
Dus voortaan toch maar meer mijn ketting checken. Was weer een wijze les.

Span je wel eens je ketting?
 
Er zullen toch wel dealers in de buurt zijn die 't ff kunnen fixen. Bij Safe A'dam/motor center geprobeerd? Daar kan ik altijd wel gelijk terecht.
 
Was na de sh*t, naar motortoer gereden. Ducati dealer naast motor center.
Hebben mijn ketting gefixt. Aangezien ik over 2 weken voor een beurt sta, verrekenen ze dat dan.
10 minuten arbeidsloon. Maar ketting staat nu wel strak.
En ik moet hem inderdaad wat meer gaan checken. Wil nu ook forte red grease gaan gebruiken.
Gebruikte hiervoor een motul spuitbus.
Had gelezen dat forte beter blijft zitten. Aangezien ik woon - werk rij, kan ik dan elk weekend even smeren. En hopen dat het beter blijft zitten dan motul.
 
ik ken em als BORVAS

Banden
Olie
Remmen
Verlichting
Aandrijving
Spiegels

laatste met lessen gehad....
 
Terug
Bovenaan Onderaan