Gelukkig, weer op mijn werk..

Almere

MF'er
25 jan 2005
137
0
Almere
Ik rijd nu bijna een jaar elke dag, weer of geen weer met de motor naar mijn werk.
Alleen als het gaat pekelen rijd ik niet dan gaat ze in winterslaap.

Alleen soms als ik op mijn plek van bestemming kom denk ik wel eens bij mezelf, gelukkig weer heel aangekomen.

Vanochtend ook,
Ik rijd de gebruikelijk oprit naar de snelweg op (Almere-Buiten) rijd ik direct de file in. Niets bijzonders zou je denken maar in dit geval is het een file van bijna 8 kilometer. File rijden is vooral heel erg opletten zoals iedereen weet, maar het blijft schrikken als er zo'n eikel weer eens vergeet in zijn spiegel te kijken. Als je dit binnen 5 minuten hebt gehad zit de schrik er wel een beetje in.
Helemaal als je halverwege de file een motor op de grond ziet liggen. De persoon lag naast de motor, de ambulance moest nog komen denk ik, er stond wel een ANWB wagen bij en een hoop mensen.
Ik zag dat ik geen hulp kon bieden en reed door.
Nog geen 20 meter verder wordt ik opzij gedrukt door een auto. Spiegel raakte me op mijn arm.

Na ruim 3 kwartier kwam ik eindelijk op mijn werk, meestal doe ik er 25 minuten over.
Blij dat ik weer heel ben aangekomen.

Lekker belangrijk denken jullie mischien, maar ik wilde het toch echt ff kwijt.
Ik wens de motorrijder die ik onderweg zag, heel veel beterschap en jullie allemaal veel veilige kilomters toe.
 
Gelukkig ben jij idd veilig op je werk.....

Vanaf deze kant ook veel sterkte voor de motorrijder '(

Helaas zijn er vele, niet oplettende verkeersdeelnemers op de weg :X
 
Misschien een hele domme suggestie, ook omdat het niet mag, maar is langzaam op de vluchtstrook de file voorbij rijden geen optie. :?
 
Ben vanochtend ook langs die motorrijder gekomen. Ambulance was erbij, persoon werd gestabiliseerd. Zag er niet goed uit '(
Dat zijn inderdaad de momenten dat je even vloekt in je helm, en de rest van de rit met een naar gevoel rondrijdt.
Was ook blij om weer op plaats van bestemming te zijn...
 
Gelukkig heb ik in mijn korte motorcarriere zoiets nog niet meegemaakt. Het gebeurt me wél regelmatig dat auto's mijns inziens expres mij de pas afsnijden. maar dan als ze me aan zien komen, kunnen ze het niet hebben dat ik op de motor er tussendoor rijd. Ik moet zeggen sinds ik een open einddemper heb, kom ik steeds minder idioten tegen die de pas afsnijden. De file opent zich met een golfbeweging door die open demper! Misschien een tip?
 
Zag de motor op de wagen van de sleepdienst staan vanmorgen, die reed net voor me aan weg bij de pomp aan de A1. tja, shit happens zeggen ze dan, risico van het vak filerijden. Verkeer was idd wel errg traag vanmorgen.

Misschien een hele domme suggestie, ook omdat het niet mag, maar is langzaam op de vluchtstrook de file voorbij rijden geen optie.

Wil haast niet op dat stuk A1, teveel in en uitvoegstroken, en links is ook te weinig ruimte.De A1 is eigenlijk vanaf dat de A6 erbij komt gewoon wat te krap om er normaal tussendoor te kunnen rijden met de motor.Ik denk dat de meeste mensen bang zijn voor de betonnen middenbermscheiding en dus verder naar rechts rijden op de linkerweghelft. Zo blijft er voor ons minder ruimte over helaas.
 
Is toch ook soms echt niet normaal, vanochtend ging het dus zo, maar gister ook op weg naar huis.
Had best een zware dag op mijn werk gehad, dacht lekker op de terugweg te ontspannen. Dus ik rij via een omweg van een uur naar huis. Ben ik bij Almere op de snelweg. Ik op de linkerbaan. Komt er een auto zonder knippers zo op me af. Kon nog net flink gas geven ander zat ik er tussen de auto en de vangrail. Ik kwaad, dacht trap zijn spiegel in elkaar. Dus ik naast hem rijden krijg ik een middelvinger en zie aan zijn kop dat hij me helemaal verrot zit te schelden.
Terwijl hij degene was die fout zat en niet had gekeken.

Mijn reactie was niet meer om zijn spiegel eraf te trappen, ik dacht alleen maar, zielig agressief kereltje en ben lekker rustig naar huis gereden.

Wel heerlijk gereden verder trouwens.

Mijn moraal: lekker je schouders ophalen bij al die agressieve gasten, geniet van het rijden
 
Mja, het is de tijd van het jaar denk ik. Afgesneden wordt ik niet zo vaak. Vaak moet je die slome koekblikkers ook even te tijd gunnen om je waar te nemen. Soms vliegen ze dan opeens bijna de vangrail in, om je de ruimte te geven. Dat beloon ik altijd met een vriendelijk zwaaitje (niet de middelste vinger gebruiken... :+ ) of een duimpje.
Je hebt idd altijd wel van die huisvredebreukjes die je echt geen ruimte geven. Ik probeer altijd te laten zien dat ik daar verdomd weinig last van heb, want ik kom er (uiteindelijk) toch wel langs. Leuk geprobeerd, jammer joh! :W
8<
Mijn moraal: lekker je schouders ophalen bij al die agressieve gasten, geniet van het rijden
:Y "Hou die rust!" :]

Vanmorgen wel geschrokken van een auto die naast me optrok, toen het licht op groen sprong. Met spinnende wielen, terwijl degene niet eens bruut aan het rijden was in z'n bestelwagen! Kennelijk was het nogal glad daar, de herfst komt er aan dus de bochtjes doe ik ook niet 1 maar 2 tandjes rustiger.
 
ik had pas ook zo'n akkefietje met een automobielist waardij ik bijna in z'n flank zat. Ben er naast gaan rijden en heb in alle rust met m'n wijsvinger op z'n buitenspiegeltje getikt. Je zg die vent in z'n auto inkrimpen. Was echt geschrokken. Nou moet ik erbij zeggen dat ik wat groot ben hoor, dat help natuurlijk ook.

Spiegels erafschoppen en dat soort gekke dingen daar doe ik niet aan. Probeer me juist niet op te winden (lukt in 99% van de gevallen).
 
Is toch ook soms echt niet normaal, vanochtend ging het dus zo, maar gister ook op weg naar huis.
Had best een zware dag op mijn werk gehad, dacht lekker op de terugweg te ontspannen. Dus ik rij via een omweg van een uur naar huis. Ben ik bij Almere op de snelweg. Ik op de linkerbaan. Komt er een auto zonder knippers zo op me af. Kon nog net flink gas geven ander zat ik er tussen de auto en de vangrail. Ik kwaad, dacht trap zijn spiegel in elkaar. Dus ik naast hem rijden krijg ik een middelvinger en zie aan zijn kop dat hij me helemaal verrot zit te schelden.
Terwijl hij degene was die fout zat en niet had gekeken.

Mijn reactie was niet meer om zijn spiegel eraf te trappen, ik dacht alleen maar, zielig agressief kereltje en ben lekker rustig naar huis gereden.

Wel heerlijk gereden verder trouwens.

Mijn moraal: lekker je schouders ophalen bij al die agressieve gasten, geniet van het rijden


B|
....had ik pas ook zoiets...eerst schrik,...volgende reactie is:"klootzak..",...en ff later moet je alles ff van je af 'pennen',..omdat je GELUK hebt gehad...!?denk ik.. -O-
 
....had ik pas ook zoiets...eerst schrik,...volgende reactie is:"klootzak..",...en ff later moet je alles ff van je af 'pennen',..omdat je GELUK hebt gehad...!?denk ik..


Dat was het inderdaad, was gewoon vol van het feit. Normaal gesproken ben ik verre van agressief. Was gewoon geschrokken.
Voel me nu al weer veel beter en heb enorme zin om weer op te stappen vanavond.

Heerlijk toch dat motorrijden :]
 
Ik moet elke dag die kant op, vanaf Almere Buiten naar Amsterdam. Vanochtend moest ik toevallig naar een ander kantoor, dus over de A27 richting Hilversum. 't was wel een drama zeg, met file.

A6 - A1 is een drama en ik merk de laatste dagen dat het verkeer idd wat agressiever is. Zou het aan het weer liggen? Owja en kastanjes zijn rot om overheen te rijden :P
 
Misschien een hele domme suggestie, ook omdat het niet mag, maar is langzaam op de vluchtstrook de file voorbij rijden geen optie. :?

Nope, da's niet de afspraak. Vluchtstrook is alleen voor noodgevallen en zo, as you know... Als de 1 de vluchtstrook neemt (zoals ik eentje gisteren zag doen) en de ander er tussendoor wordt het een (nog grotere) chaos.
 
Laatst bewerkt:
Nope, da's niet de afspraak. Vluchstrook is alleen voor noodgevallen en zo, as you know... Als de 1 de vluchtstrook neemt (zoals ik eentje gisteren zag doen) en de ander er tussendoor wordt het een (nog grotere) chaos.


:^ ..gewoon rustiger aan er tussendoor,.....en gaat dat niet ff blijven staan,...is't een 'megaul'..dan links er langs....
 
We weten allemaal hoe het moet en hoe het werkt, maar opletten is en blijft noodzakelijk.

Het grappige (of juist belachelijke) is dat een heleboel mensen denken dat een motor niet eens door de file heen mag rijden.

Soms denk ik wel eens zou een theorie-examen eens in de 10 jaar niet verplicht moeten zijn?
 
We weten allemaal hoe het moet en hoe het werkt, maar opletten is en blijft noodzakelijk.

Het grappige (of juist belachelijke) is dat een heleboel mensen denken dat een motor niet eens door de file heen mag rijden.

Soms denk ik wel eens zou een theorie-examen eens in de 10 jaar niet verplicht moeten zijn?


.... -O- ...als ze nu bij mij een 'steekproef' zouden doen.... :N
een aantal jaar terug zag ik toevallig een blad vol met van die vragen,....ik weet welke bureau-kloot dit heeft verzonnen heeft, maar echte logica was er bij een hoop vragen ver van af.
En milieuvragen horen er zowiezo niet in.... B|

rijden doe ik niet 'op papier'.....
 
Feit is wel dat de verkeersregels wijzigen en er zijn er in de loop der jaren erg veel bijgekomen.

Ik ben 29 en autorijbewijs iets van 9 jaar geleden gehaald.
Met het leren van de theorie voor de motor merkte ik wel dat er toch een hoop is veranderd, bijgekomen.

Tuurlijk is ervaring vooral wat telt, maar het is niet verkeerd om de regels te kennen. En dat heus niet alleen om de bekeuringen.
 
Feit is wel dat de verkeersregels wijzigen en er zijn er in de loop der jaren erg veel bijgekomen.

klopt!....er veranderen teveel regels/er komen er teveel bij....bos/bomen-gevoel.
Is niet nodig!
Het rijden op zich is niet veranderd,...anticiperen en het overdreven kijken wat wij als motorrijders gewoon doen is nog steeds de leidraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan