gemakkelijkst naar links of rechts bochten nemen?

Welke bocht gaat het best?

  • Links

    Stemmen: 48 51,6%
  • Rechts

    Stemmen: 26 28,0%
  • Alle twee even goed

    Stemmen: 19 20,4%

  • Totaal aantal stemmers
    93

llivocool

Die hard MF'er
2 dec 2002
681
0
Borgerhout
In het begin dacht ik dat het maar een eigenaardigheidje was, maar mijn bochten naar links gingen veel beter dan die naar rechts. Toen ik dan naar de Alpen ben gereden deze zomer, bleek na de reis, dat mijn achterband aan de linkerkant veel harder en verder was afgesleten! Wie heeft dit ook? Dat de bocht naar links of rechts beter gaat???

groeten
Ivo
 
bochten naar rechts gaan ZWAAR beter dan die naar links... ;)

(ik ben links)

Heeft natuurlijk ook te maken met dat de meeste mooie bochten naar rechts gaan.
 
In het begin dacht ik dat het maar een eigenaardigheidje was, maar mijn bochten naar links gingen veel beter dan die naar rechts. Toen ik dan naar de Alpen ben gereden deze zomer, bleek na de reis, dat mijn achterband aan de linkerkant veel harder en verder was afgesleten! Wie heeft dit ook? Dat de bocht naar links of rechts beter gaat???

groeten
Ivo
Herkenbaar!! Bij mij gaan ze om de een of andere reden naar links ook altijd veel natuurlijkerder dan naar rechts... plus volgens mij ga ik naar links ook veel platter dan naar rechts....
Ik ben verder wel rechts (schrijf rechts, voetbal rechts, etc ;) )
Had het toevallig hier een keer over met mijn - eveneens motorrijdende - buurman en hij kwam met het exact zelfde verhaal (is rechts, bochten naar links gaan beter).

Maar ja, \'t is geen \"exact science\", want m\'n oom en tante die allebei ook motor rijden zijn allebei ook rechts, maar zeggen dat het bochten rijden naar rechts beter voor hen gaat....
 
Als je op de openbare weg rijdt en je gemiddeld zo\'n beetje op je eigen weghelft blijft, dan zijn recher bochten dus altijd binnen bochten en linker bochten altijd buiten bochten, dus rechts krapper dan links (het lijkt wel politiek), dus links gaat makkelijker.... 8-)
 
Ben veel beter in rechtsom. :? Voelt veel natuurlijker aan... wil wel graag dat veranderen, links moet ook evengoed gaan.
 
moturist heeft daar een punt! Ik ben dus rechtshandig, en naar links gaat echt veel beter. Mijn linkerpootje ging al vrij snel tegen de grond, maar ik had de haarspeldbochtjes nodig om de rechter daar te krijgen...
 
Als je op de openbare weg rijdt en je gemiddeld zo\'n beetje op je eigen weghelft blijft, dan zijn recher bochten dus altijd binnen bochten en linker bochten altijd buiten bochten, dus rechts krapper dan links (het lijkt wel politiek), dus links gaat makkelijker.... 8-)
bij een linkerbocht kun je verder door de bocht kijken... zeker in bergrijke gebieden....
daardoor zul je de bocht in principe beter kunnen nemen dan een rechter

op een circuit maakt dat natuurlijk niet uit.
 
wil wel graag dat veranderen, links moet ook evengoed gaan.

Op de openbare weg heb je, lijkt mij, het meest aan goede bochten naar rechts.
Klaverblad linksom lijkt mij wel leuk, misschien iets voor rustige tijden ;)

\"Circuit\" lelystad zorgde ervaar dat schaamrand rechts verdween, maar links was er nog zo\'n \"vrolijke strook\" van een halve cm.
 
Links ging eerst beter, maar sinds ik weleens wat tijd op een klaverblad doorbreng gaat rechtsom veel beter.

Ben trouwens rechts, als dat wat uit mocht maken :)
 
ben rechts en links gaat veel relaxter, minder krampachter en natuurlijker

weet niet hoe het komt maar ik denk dat het wel wat te maken heeft met links- of rechtshandig zijn...
 
linkshandig en links gaat best, zoals bij de meesten blijkbaar.. maar na een paar keer klaverblad St-Niklaas gaat rechts ook wel vlotjes

toch nog 0.5cm randje van m\'n band over ;(
 
ben linkshandig en bochten gaan me linksom ook het gemakkelijkst af :)
zal wel met de vele rotondes te maken hebben in m\'n vorige woonplaats }) en het meestal linksom :] van de rondweg aldaar :9
 
Laatst bewerkt:
nu moet ik zeggen dat minirotondes naar links lekkerder gaan dan snellere ruimere bochten naar links...
 
Als je eenmaal in je hoofd hebt dat je een bocht naar links of rechts slechter neemt zal je daarom die bocht ook langzamer nemen en zal dus worden bevestigd dat een bocht die richting op moeilijker is.

Iedereen heeft wel een favoriet(rechts of links). Maar het zit volgens mij allemaal tussen je oren.
 
In het begin kon ik alleen maar rechtsom lekker een bochtje nemen, maar nu maakt het me niets meer uit. Links en rechts gaan allebei met hetzelfde makkelijke gevoel :)
 
Tijd voor wat rijderstechniek; het idee dat je veel minder comfortabel de bocht links of rechtsom kan nemen heeft ALLES te maken met het feit dat je in een van beide bochten de stuurhelften te strak vast hebt. Daardoor werk je de motor tegen en gaat het voor je gevoel dus MINDER. Probeer wat meer te ontspannen en probeer de bocht mooi geleidelijk te doorlopen. Alleen druk uitoefenen met je kont op het zadel, je knie tegen de tankhelft en heel erg veel druk op je buitenste voetsteuntje. Hoe meer druk hoe beter. Paar keer oefenen en je hebt het gevoel te pakken.

Ga je voor je gevoel toch te hard de bocht in, dan in ieder geval nooit gas LOSLATEN, maar in dezelfde stand houden (of zelfs gas erbij), anders loop je direct naar buiten of ga je er gewoon af. Je MOET druk op je achterwiel blijven houden door gas te houden. Druk je motor desnoods met geweld naar het asfalt, de kans dat je hiermee crasht is klein. Dit omleggen van de motor kan heel snel en hard gebeuren, zonder dat je voorwiel zegt...\"doei!\". Maar verstandiger is om het zover niet te laten komen. Liever minder hard de bocht in en hard eruit, dan andersom, je bent dan nog sneller ook. En je hoeft geen trein te halen, toch ;) ?
 
Laatst bewerkt:
Blijkt heel veel tussen je oren te zitten. Volgens PB maakt het fysiek (technisch) helemaal niks uit, maar is het wel aan te raden eens naar de uitlijning van je motor te kijken. Dat kan ook een berg schelen. En ga er niet van uit dat streepje links exact gelijk staat met straapje rechts, die vallen namelijk ook onder toleranties....

Dus straks zit itedereen met een touwtje/balk/anders langs zijn wielen zijn motor te controleren???? 8-)
 
Na de rijtechniek, nu wat biologieles.

Het schijnt dat de linkerhersenhelft zwaarder is dan de rechter, dus je neemt ( over het algemeen ) makkelijker een bocht naar links. Daarom draaien ze in de sportwereld ook naar links ( schaatsen, hardlopen.) Tevens is het zo dat als je verdwaald, in bijvoorbeeld de woestijn, je ook altijd een rondje naar links maakt, ook al loop je volgens je gevoel recht of naar rechts.

( zelf maak ik voor mijn gevoel ook makkelijker een bocht naar links maar was m\'n eerste knee-down naar rechts)
 
Terug
Bovenaan Onderaan