gemakkelijkst naar links of rechts bochten nemen?

Welke bocht gaat het best?

  • Links

    Stemmen: 48 51,6%
  • Rechts

    Stemmen: 26 28,0%
  • Alle twee even goed

    Stemmen: 19 20,4%

  • Totaal aantal stemmers
    93
Links gaat bij mij ook beter..... Maar dat is niet alleen met motorrijden, ook met bijv schaatsen :S...... Ben ook rechts btw, maar de bocht naar rechts voelt gewoon niet zo natuurlijk als naar links. Hier had ik ook al last van toen ik nog scooter reed.
 
klopt RAPTOR

ik maak het dagelijks mee als motorinstructeur, na een val van een cursist duurt het weer een tijd om weer op hetzelfde niveau te komen.

het maakt overigens niets uit of je links of rechts bent, ik baseer dit op mijn ervaringen als instructeur, ik heb hier in al die jaren geen verschil in gemerkt.

er is ook geen verband te vinden op basis van verkeersgewenning m.b.t. links of rechts rijden, als dat zo was zou ik dat gemerkt hebben bij engelse cursisten, maar ook hier zat geen verschil.

jouw oplossing is naar een leeg terrein gaan en krappe bochtjes maken, ruim beginnen en er steeds een halve meter afhalen waarbij je goed let op je zithouding, gascontrole en kijktechniek


Ik lees hem nu pas maar bedankt voor de tip, ik ga het zeker doen want zo krampachtig zitten is voor niks goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan