gemeente politiek of de lof der zotheid

Sphyrnidus

MF veteraan
29 jun 2004
6.839
992
Zuid Holland
Ga je verhuizen, kom je in een gebied terecht waar politikie bedacht hebben dat er parkeerbeleid van kracht is. Afijn gebeld tevoren naar de gemeente en uitgelegd 1 motor en 1 auto, antwoord: motor moet in de garage en u krijgt een parkeervergunning voor de auto of ook voor tweede of derde auto, u krijgt dus 1 vergunning minder dan u voertuigen heeft want de eerste moet in de garage. Dus geregeld denk je dan. Op naar parkeer beheer NEEUUU meneer dat geldt alleen voor auto's, de motor mag u overal neer zetten maar de auto moet in de garage.( |( Ja maar van de verzekering moet de motor binnen. Dat is uw probleem, maar hoe doen anderen dat hier dan? Nou meneer er zijn mensen die een tweede autootje kopen en dan de motor er bij op de plek binnen zetten. Dus ik mag de auto binnen zetten en de motor op een parkeerplaats buiten, maar andersom niet. Al heb je tien auto's krijg je 9 parkeervergunningen (gratis) maar de motor moet buiten.
Volgens mij hebben deze wethouders, er zijn er 7 hier, een gezamenlijk IQ van 60.
:( :( :
 
Edit: lama |(


Toch vreemd dat je een vergunning wil "kopen" en dat de gemeente dat geld niet wil terwijl je de motor nu gratis neer kan zetten.

 
Laatst bewerkt:
Ga je verhuizen, kom je in een gebied terecht waar politikie bedacht hebben dat er parkeerbeleid van kracht is. Afijn gebeld tevoren naar de gemeente en uitgelegd 1 motor en 1 auto, antwoord: motor moet in de garage en u krijgt een parkeervergunning voor de auto of ook voor tweede of derde auto, u krijgt dus 1 vergunning minder dan u voertuigen heeft want de eerste moet in de garage. Dus geregeld denk je dan. Op naar parkeer beheer NEEUUU meneer dat geldt alleen voor auto's, de motor mag u overal neer zetten maar de auto moet in de garage.( |( Ja maar van de verzekering moet de motor binnen. Dat is uw probleem, maar hoe doen anderen dat hier dan? Nou meneer er zijn mensen die een tweede autootje kopen en dan de motor er bij op de plek binnen zetten. Dus ik mag de auto binnen zetten en de motor op een parkeerplaats buiten, maar andersom niet. Al heb je tien auto's krijg je 9 parkeervergunningen (gratis) maar de motor moet buiten.
Volgens mij hebben deze wethouders, er zijn er 7 hier, een gezamenlijk IQ van 60.
:( :( :


Gewoon nog een keer maar de balie gaan en zeggen dat je nu de motor weggedaan hebt en een 2e auto bijgekocht hebt.

Zo te lezen trappen ze daar absoluut in als ze "BMW K1200" zien staan :Y O-) :Y
 
Ik vindt het toch een raar verhaal. Dus als je de auto van een kennis een dagje op jouw naam laat zetten kun je voor je eigen auto een parkeervergunning krijgen. Een dag later gaat de auto weer terug op zijn naam, en heb jij een geldige vergunning voor je eigen auto. Overschrijving van een kentekenbewijs wordt volgens mij namelijk niet bij de gemeente gemeld...

Anders even een keertje een afspraak maken met de betreffende wethouder, met een beetje goed verhaal kun je hem overtuigen van je gelijk en krijg je alsnog je vergunning voor je auto.
 
Welja,

Ik heb eerst maar even gekeken waar ik dus echt niet ga wonen (jouw profiel).


Op het gebied van parkeren zijn er rare gewoontes. Op mijn vorige adres werd er ooit ook een ambtenaar wakker en terwijl hij wakker schrok dacht hij "parkeervergunningen".
De zone begon in het winkelcentrum (zijn vrouw zal wel geklaagd hebben dat zij te ver moest sjouwen met die drie kratten wijn) en eindigde bij mij in de straat.

We waren dus veroordeeld tot het aanschaffen van parkeervergunningen.

Nu hadden wij toen twee auto's. Een van die twee was kostbaar privebezit, de andere was een aftrap-leasebak. Op een meter of 50 afstand kon ik gratis parkeren, voor de deur kostte het een symbolisch bedrag per maand en het smoesje erbij was dat er in onze wijk een parkeerprobleem was.... :? :?
Affijn, we moesten opgeven hoeveel parkeervergunningen we nodig hadden en eventueel kon je een vergunning voor twee auto's gebruiken......

Maar om de parkeerambtenaren ervan te doordringen dat ik van deze twee auto's op een vergunning regeling gebruik wilde maken, was wel wat "overleg" nodig.

"Ja, maar die regeling is voor een bedrijfsauto en een priveauto".
Is een leasebak dan geen "bedrijfsauto"?
"Nou, we dachten meer aan een busje".
Er staat niets van die strekking op het aanvraagformulier, een vergunning op twee kentekens is voor mij meer dan voldoende.
"Maar waar gaat U die tweede auto dan parkeren?"
Voor mijn part voor het gemeentehuis, dat gaat jullie geen drol aan....

Het heeft even geduurd voor ik een vergunning met twee kentekens had. Het jaar daarna was deze mogelijkheid geschrapt en moest je voor iedere auto een vergunning aanvragen.

Ik koop uit principe zo weinig mogelijk parkeerkaarten of parkeervergunningen en het alternatief was slechts 50 meter wandelen.


Maareh, ff kort door de bocht:
Dus als je de auto van een kennis een dagje op jouw naam laat zetten kun je voor je eigen auto een parkeervergunning krijgen. Een dag later gaat de auto weer terug op zijn naam, en heb jij een geldige vergunning voor je eigen auto. Overschrijving van een kentekenbewijs wordt volgens mij namelijk niet bij de gemeente gemeld.
Dit lijkt mij de meest simpele methode. Gewoon doen.

En als het jouw lukt, dan doet de hele straat het de week erop ook. Misschien moet je als buurt een buurt-auto aanschaffen voor het meerdere malen overschrijven.
 
Ga je verhuizen, kom je in een gebied terecht waar politikie bedacht hebben dat er parkeerbeleid van kracht is. Afijn gebeld tevoren naar de gemeente en uitgelegd 1 motor en 1 auto, antwoord: motor moet in de garage en u krijgt een parkeervergunning voor de auto of ook voor tweede of derde auto, u krijgt dus 1 vergunning minder dan u voertuigen heeft want de eerste moet in de garage. Dus geregeld denk je dan. Op naar parkeer beheer NEEUUU meneer dat geldt alleen voor auto's, de motor mag u overal neer zetten maar de auto moet in de garage.( |( Ja maar van de verzekering moet de motor binnen. Dat is uw probleem, maar hoe doen anderen dat hier dan? Nou meneer er zijn mensen die een tweede autootje kopen en dan de motor er bij op de plek binnen zetten. Dus ik mag de auto binnen zetten en de motor op een parkeerplaats buiten, maar andersom niet. Al heb je tien auto's krijg je 9 parkeervergunningen (gratis) maar de motor moet buiten.
Volgens mij hebben deze wethouders, er zijn er 7 hier, een gezamenlijk IQ van 60.
:( :( :
Dan wéét je toch op wie je gaat stemmen de eerstvolgende keer?





(op je eigen partij die je gaat oprichten...)
 
Ik heb wel eens wat noodklussen ICT gedaan voor gemeentes
En ik kom maar tot één conclusie

Die gasten worden niet gehindert door enige vorm van inzicht.... -O-

En dat van onze centen ,, en in "dienst" van de gemeenschap , wij dus......
Tijd om ze hier aan te herinneren
 
koop een sloop auto, schors het kenteken en parkeer hem bij een boer of andere kennis met veel ruimte op eigen grond.

vraag je voor die een vergunning aan en heb je voor je operationele voertuigen voldoende vergunningen
 
Ik heb nog wel een kenteken voor je, de 3 wieler is allang gesloopt maar het kenteken bestaat nog.... hebben ?

Die staat dan in de garage en klaar !

(mail in profiel)

Grtzzz Simon. 8-)
 
Ga je verhuizen, kom je in een gebied terecht waar politikie bedacht hebben dat er parkeerbeleid van kracht is. Afijn gebeld tevoren naar de gemeente en uitgelegd 1 motor en 1 auto, antwoord: motor moet in de garage en u krijgt een parkeervergunning voor de auto of ook voor tweede of derde auto, u krijgt dus 1 vergunning minder dan u voertuigen heeft want de eerste moet in de garage. Dus geregeld denk je dan. Op naar parkeer beheer NEEUUU meneer dat geldt alleen voor auto's, de motor mag u overal neer zetten maar de auto moet in de garage.( |( Ja maar van de verzekering moet de motor binnen. Dat is uw probleem, maar hoe doen anderen dat hier dan? Nou meneer er zijn mensen die een tweede autootje kopen en dan de motor er bij op de plek binnen zetten. Dus ik mag de auto binnen zetten en de motor op een parkeerplaats buiten, maar andersom niet. Al heb je tien auto's krijg je 9 parkeervergunningen (gratis) maar de motor moet buiten.
Volgens mij hebben deze wethouders, er zijn er 7 hier, een gezamenlijk IQ van 60.
:( :( :

In welk gat woon jij dan..? :?
 
Ik heb wel eens wat noodklussen ICT gedaan voor gemeentes
En ik kom maar tot één conclusie

Die gasten worden niet gehindert door enige vorm van inzicht.... -O-

Mjah ... ik ken wel wat gemeentes in Twente waar dat absoluut waar is inderdaad :+

(ook weleens wat ICT werk voor ze gedaan, en je lacht je ziek ... maar niet heus)
 
Ik ga dus wonen in Spikecity. Daar speelt dit tafereel zich af en niet in Hoogliet. Ik ga de brug over, dubieus dus.
Overigens @baksteen deze parkeerbeheerambetenaren kunnen rechtstreeks in de database van de RDW kijken en weten dus exact welke auto waar geregistreerd staat. Want eerst kwam ik daar dus met twee kentekenbewijzen maar dat ging mooi niet door.
Natuurlijk ben ik nog via het relatie circuit bezig de wethouder te benaderen.
Intussen ben ik pragmatisch en heb de auto van een van mijn kinderen op mijn naam gezet en dus nu in het "bezit" van een tweede auto. Maar zot blijft het.

Overigens als je een auto laat schorsen begreep ik moet je dat elk jaar opnieuw doen en dus elk jaar weer euries in de schatkist storten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan