Gemiddelde snelheid op verre reis

Vroegâh werd er op de weg geraced. Tegenwoordig mag dat niet meer van de wegrace afgeslotencircuitrace mannen.

Vroegâh was er honger, Vroegâh ging je dood voor je 50e, Vroegâh bestond ik nog niet :9

ps. ik snap jou post ook niet :+
 
Ca 170 kph is voor mij de lekkerste kruissnelheid. Incl tanken en pauzes zal het gemiddelde dan ongeveer op 110-120 kph liggen.

Leuke van die snelheid:
[*]Nog wel wat tijd hebben om van de omgeving te genieten
[*]Niet om ieder hondsgezeik moeten tanken
[*]Gas los is vaak voldoende om niet bij een tragere voorganger binnen te rijden.
[*]De druk is helemaal van m'n polsen

*D

Maar uiteindelijk gaat iedere snelheid vervelen, zolang er geen bochten zijn :Z
 
hmmmm, 3 jaar geleden met de brombeer naar belgie (ardennen)

16 uur over gedaan :Z

euhhh, gemiddelde snelheid volgas :9 :Z
 
Ligt natuurlijk ook aan de route in de zomer naar bordeaux gereden over de
N en D wegen van Frankrijk (wou geen tol betalen) daar reden we buiten de dorpjes gemiddeld 120 km / p uur maar in totaal kwamen we op zo'n 100 km/p uur gemiddeld

Ik moest met de VFR om de 360 / 380 km tanken.

Vorige maand naar Zuid Duitsland geweest was enkele reis 610 km vanaf Arnhem
in minder dan 4 uurtjes gedaan eerste keer tanken na 295 km dus ja ligt er maar net aan......................
 
Mijn kruissnelheid ligt op ongeveer 150/160. Als ik met de motor een gemiddelde haal van 100 ben ik tevreden. Met een pedaalemmer neem ik geen pauzes, dus kom ik op een gemiddelde vam 140 ongeveer.
 
360/380 km op 1 tank, wauw. Dat haal ik maar amper met mijn auto.
160 => 180 is inderdaad de laatste snelheid dat je relaxed kunt cruisen voor lange tijd. (meer dan 4 uur) Daarboven wordt het snel vermoeiend, maar doordat het actiever is is het ook leuker.
En ja, helaas is de gemiddelde snelheid in een auto beter dan op de fiets, al is het maar om een creditcard te pakken op de peage of een blikje te drinken.
 
Wat ik me afvraag is wie het een paar uur achter elkaar kan volhouden
met snelheden van 190/200+ :? :?
Als ik een uur 200+ rijd dan heb ik geen nek meer over! ;(
ff knallen kan wel, maar ik geloof niet dat iemand een paar uur
achtereen zulke snelheden kan volhouden!

:} :} :}
 
Verre tochten,weinig snelwegen ,volle bepaskking,gemiddeld alles bij elkaar 60 km per uur.Zo reken ik altijd en komt ook altijd uit.
 
Wat ik me afvraag is wie het een paar uur achter elkaar kan volhouden
met snelheden van 190/200+ :? :?
Als ik een uur 200+ rijd dan heb ik geen nek meer over! ;(
ff knallen kan wel, maar ik geloof niet dat iemand een paar uur
achtereen zulke snelheden kan volhouden!

:} :} :}

Ik in ieder geval wel! 8 uur achter elkaar hou ik ook niet vol (is zo saai en dan val ik in slaap) maar een uur of 4 richting zuiden knallen is geen probleem daarna wel wat meer binnendoor met veel bochtjes. Het gekke is dat de terugweg naar nederland altijd nog sneller gaat!
 
Op zondag 02 november 2003 14:21 schreef Prinsje het volgende:Helemaal mee ens, het zijn altijd een paar gekken die het voor de rest verpesten. Mooie bochtige weggetjes die voor ons worden afgesloten omdat er een paar debielen langs geblazen zijn die dachten dat ze op Francorchamps zaten. |(

8-) ....alles is allang verpest...door de moraalridders...

PS....waarom is het in duitsland normaal om hard te rijden en in NL niet?...
scheelt een paar regeltjes in het wetboek. Met verantwoordelijk gedrag heeft het dus geen flikker meer te maken.Evengoed...geniet er allemaal op eigen wijze van...ieder zijn eigen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan