Gemiddelde wachttijd nieuwe motor

gemiddelde wachttijden

  • 1 - 2 maanden

    Stemmen: 9 45,0%
  • 3 - 4 maanden

    Stemmen: 3 15,0%
  • 5 - 6 maanden

    Stemmen: 2 10,0%
  • 7 - 8 maanden

    Stemmen: 1 5,0%
  • 9 - 10 maanden

    Stemmen: 1 5,0%
  • 11 - 12 maanden

    Stemmen: 1 5,0%
  • +1 jaar

    Stemmen: 3 15,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

tripletrappeltriumph

Die hard MF'er
25 mrt 2008
289
0
Ik wil eens zien hoelang je ongeveer moet wachten voor een nieuwe motor.
Wil je na het stemmen, het merk van je motor geven en de wachttijd.

Ik zal elke week eens het totaal bekijken en de resultaten in statestiek brengen per merk.

DUS:
enkel NIEUWE motoren,
en daarna post je je merk + wachttijd.

Ik verwerk het wel wekelijks.
 
Street Triple:
September 07 besteld
Oktober 07 geleverd

En iedereen in m'n omgeving me maar voor gek verklaren waarom ik niet op het nieuwe jaar wachtte :)
 
bij mij was hij meteen leverbaar (nou ja, niet letterlijk meteen maar ik moest alleen een week ofzo wachten totdat de motor uit japan kwam).
 
Ik ga dit met interesse volgen!
Heel relevant voor mij m.b.t. school projectje!

Top!
vond het ook interessant om weten. Ik wou weten welke merken 'klantvriendelijker' zijn.
Maar ik ben vergeten de optie <1 maand bij te zetten....

Zelf wil ik een triumph street triple, maar blijkbaar krijg je die pas als je op pensioen bent. Dus zoek ik een dealer die zijn showroommodel wilt verkopen: wish me luck!!
 
Laatst bewerkt:
vond het ook interessant om weten. Ik wou weten welke merken 'klantvriendelijker' zijn.
Maar ik ben vergeten de optie <1 maand bij te zetten....

Zelf wil ik een triumph street triple, maar blijkbaar krijg je die pas als je op pensioen bent. Dus zoek ik een dealer die zijn showroommodel wilt verkopen: wish me luck!!
Ik had mijn KTM binnen de week *O*
en een week later was hij TL :P
 
Laatst bewerkt:
april 2003: Yamaha Dagstar - uit voorraad
september 2003: Suzuki SV 650N - uit voorraad
mei 2005: Suzuki DL650 V-Strom - 1 tot 2 mnd wachttijd
maart 2007: kawasaki Versys 650 - uit voorraad

Wat nou wachttijd... beetje dealer speelt in op je wensen... ;)
 
fazer s2 uit 2007 1 a 2 maanden gewacht (weet het niet meer precies) was een nieuw model, en moest nog gekeurd worden door de rdw en daarna pas kon er een kenteken worden geregeld...

(en ik moest ook op het geld van mijn verzekering w88... want de voorganger van die motor had ik tl gereden)

(die motor is nu nog altijd schadevrij :D 1 jaar alweer :D)
 
fazer s2 uit 2007 1 a 2 maanden gewacht (weet het niet meer precies) was een nieuw model, en moest nog gekeurd worden door de rdw en daarna pas kon er een kenteken worden geregeld...

(en ik moest ook op het geld van mijn verzekering w88... want de voorganger van die motor had ik tl gereden)

(die motor is nu nog altijd schadevrij :D 1 jaar alweer :D)

Wel gereden? :+
 
Ik zie op dit moment het nut niet in van dit onderzoekje. Ik heb namelijk eind december mijn fiets besteld die pas half maart geleverd werd. Is Suzuki Nederland dan sloom? Neen, hij was niet te leveren omdat het een nieuw model betrof en hier houd jij geen rekening mee...
 
Ik zie op dit moment het nut niet in van dit onderzoekje. Ik heb namelijk eind december mijn fiets besteld die pas half maart geleverd werd. Is Suzuki Nederland dan sloom? Neen, hij was niet te leveren omdat het een nieuw model betrof en hier houd jij geen rekening mee...

Dan heb je dus moeten wachten eejjj... :z...

Overigens, er zijn veel mensen die in december hun motor bestellen en pas in maart geleverd krijgen... maar dan komt het omdat ze de motor pas in de lente willen hebben, vanwege het weer... ;)

En ja, ik ben het met je eens (qua nuttigheid) dat het hier een beetje vage vraag betreft, omdat er dus geen rekening wordt gehouden met het "mooiweerrijdersgevoel"... waardoor mensen motoren bewust later laten leveren...

Ook wordt er geen rekening gehouden met overjarige modellen, want die zijn nog steeds NIEUW bij aflevering! Bovendien kan je niet eens in de poll invullen dat je geen wachttijd had... hoezo de uitkomst beïnvloeden? Lijkt Maurice de Hond wel... :P

Ook de dealer is van invloed op de vraag... grotere dealers hebben vaak motoren op voorraad staan. Of een centraal geregelde inkoop, zoals bijv. Motoport... die bestellen dan vooraf al een aantal motoren, zonder dat deze verkocht zijn. Zo krijg je dus een totaal scheef beeld en is dit een nutteloos onderzoek... :W
 
Laatst bewerkt:
Yamaha R6 2003 nieuw - 2 weken :)
Yamaha R6 2006 nieuw - 1,5 week :)
Yamaha R6 2008 nieuw - oktober besteld, midden december afgeleverd.
 
vond het ook interessant om weten. Ik wou weten welke merken 'klantvriendelijker' zijn.
Maar ik ben vergeten de optie <1 maand bij te zetten....

Zelf wil ik een triumph street triple, maar blijkbaar krijg je die pas als je op pensioen bent. Dus zoek ik een dealer die zijn showroommodel wilt verkopen: wish me luck!!
Het probleem van de Street Triple is dat ie razend populair is en daarom lopen ze gruwelijk achter met de productie ervan. De nieuwe Tiger bijvoorbeeld is daarentegen met 2 tot 3 weken leverbaar. Dit is natuurlijk relatief lang vergeleken met andere merken, maar Triumph produceert de motoren op bestelling. Alle voorraad die ze hebben, is al gereserveerd.

Dusss als je snel een nieuwe motor wil, heb je denk ik meer kans bij een ander merk. Als je een Street Triple wil dan zul je veel geduld moeten hebben. In ieder geval alvast veel plezier.
 
Ik heb met een heel andere wachttijd te maken: Wachten tot er genoeg geld op mijn bankrekening staat om een nieuwe motor te kunnen kopen... -O-
 
Ik heb afgelopen zaterdag een Suzuki GSX650F besteld, kan hem komende zaterdag afhalen. Gewoon uit voorraad leverbaar bij de importeur :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan