Genaaid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsvmiller

MF'er
30 sep 2003
211
0
Amsterdam
Heb een R6 gekocht van deze jongen.

yamaha r6 racer 2950 euro

Had zelf nog kuipdelen liggen, dus de kleur maakte niet zoveel uit. De stekkers van de km teller lagen eruit dus heb daar niet ter plekke kunnen controleren.

Gister even de motor langs gebracht bij Ed Ott, en die constateert het volgende:

Voorvorkpoten krom, pakkingen niet vervangen bij beurt maar gewoon dichtgesmeerd met vloeibare pakking, nog wat dingen krom en een km stand van 45000. oftewel flinke smakker gemaakt en volgens ott veel kilometers gereden (ook op het circuit). Motor is niet origineel belgisch. Blok is Duits (1999), frame is Frans (1999), ga zo maar door

Nu staat in de verkoop topic van deze jongen dat deze Belgische motor uit 2000 maar 18000 km heeft gelopen. Kan ik hem nu volgens de wet hier op aanspreken en hem de motor laten terugnemen?
 
Laatst bewerkt:
Heb een R6 gekocht van deze jongen.

yamaha r6 racer 2950 euro

Had zelf nog kuipdelen liggen, dus de kleur maakte niet zoveel uit. De stekkers van de km teller lagen eruit dus heb daar niet ter plekke kunnen controleren.

Gister even de motor langs gebracht bij Ed Ott, en die constateert het volgende:

Voorvorkpoten krom, pakkingen niet vervangen bij beurt maar gewoon dichtgesmeerd met vloeibare pakking, nog wat dingen krom en een km stand van 45000. oftewel flinke smakker gemaakt en volgens ott veel kilometers gereden (ook op het circuit). Motor is niet origineel belgisch. Blok is Duits (1999), frame is Frans (1999), ga zo maar door

Nu staat in de verkoop topic van deze jongen dat deze Belgische motor uit 2000 maar 18000 km heeft gelopen. Kan ik hem nu volgens de wet hier op aanspreken en hem de motor laten terugnemen?
Ik zou het eerst gewoon even aan hem zelf voorleggen. Lijkt me wel zo netjes.
 
Normaal zou je misschien wel actie kunnen ondernemen. Ik weet niet of het in België hetzelfde is als in Nederland, maar in NL heeft de verkoper informatieplicht en de koper onderzoeksplicht.

Dat betekent dat de verkoper moet vertellen wat er mis mee is, maar ook dat de koper moet onderzoeken of alles wel "pluis" is.

En daar wringt de schoen. Je ziet zo dat er van alles mee kan zijn, geen kentekenbewijs, racekuip en wordt ook aangeboden als racer.

Dan had je (in NL althans) extra voorzichtig moeten zijn en wordt het moeilijker er wat aan te doen.

Een beetje overredingskracht bij de verkoper overbrengen lijkt me en duidelijk zeggen dat je de koop ongedaan wilt maken en met iets anders geen genoegen neemt.

Misschien kun je het juridisch voor elkaar krijgen, maar dat wordt dan waarschijnlijk een lange en dure weg.
 
Heb een R6 gekocht van deze jongen.

yamaha r6 racer 2950 euro

Had zelf nog kuipdelen liggen, dus de kleur maakte niet zoveel uit. De stekkers van de km teller lagen eruit dus heb daar niet ter plekke kunnen controleren.

Gister even de motor langs gebracht bij Ed Ott, en die constateert het volgende:

Voorvorkpoten krom, pakkingen niet vervangen bij beurt maar gewoon dichtgesmeerd met vloeibare pakking, nog wat dingen krom en een km stand van 45000. oftewel flinke smakker gemaakt en volgens ott veel kilometers gereden (ook op het circuit). Motor is niet origineel belgisch. Blok is Duits (1999), frame is Frans (1999), ga zo maar door

Nu staat in de verkoop topic van deze jongen dat deze Belgische motor uit 2000 maar 18000 km heeft gelopen. Kan ik hem nu volgens de wet hier op aanspreken en hem de motor laten terugnemen?

Hoe is die kilometerstand vastgesteld :?

Vergeleken met

18.000 km mee op straat gereden.
en slechts 3 keer vrij rijden op circuit.

scheelt het anders genoeg om het terug te brengen, op de 1, de 2e of de 3e manier O-) .


Maar zoals gezegd, neem eerst contact op met die figuur en vraag en regel eea netjes, als dat kan hoef je niemand door het slijk te halen. Dat kan altijd nog...
 
Vraag hem eerst gewoon of ie de boel terugneemt met hetgeen je weet. Zo niet, dan hak je zijn piemoltje deraf :+
 
Tsja ik denk dat je jezelf beetje genaaid hebt. als je een motor koopt dan check je die toch altijd :? en al helemaal als je em particulier koopt!
 
De fiets is duidelijk samengesteld uit verschillende onderdelen, dus het is mogelijk dat de teller en het blok niet bijelkaar horen.
 
Ik heb hem proberen te bellen, maar hij neemt niet op en een voicemail achterlaten kon niet (service).

Ik heb hem ook een email gestuurd, maar nog geen bericht terug ontvangen.

De km kabels waren niet aangesloten op de teller unit. Nadat deze waren aangesloten verscheen op de teller de hoge km stand.
 
Je hebt um "in the blind" gekocht, dom, dom, d.. :X |(

Ik geef je weinig kans op ongedaan maken van de koop. Weet je wel zeker dat je ooit nog in contact kunt komen met de verklichter? B| (hoop natuurlijk dat het nog in orde komt voor je)
 
maar ga je daar ook echt wat mee doen of alleen maar boos worden op het internet... als ik jou was zou ik vandaag vroeg van het werk vertrekken en om 18:00 bij die kerel op de stoep staan wachten... en dan eerst netjes praten en je geld terug EISEN, niet vragen!
 
kzou t er maar op gokken. als je te lang wacht gaat ie daar weer over zeuren! grijp m bij zn kladden (of zn lurven, ligt eraan waar je het makkelijkst bij kan!) :Y
 
Heb een R6 gekocht van deze jongen.

yamaha r6 racer 2950 euro

Had zelf nog kuipdelen liggen, dus de kleur maakte niet zoveel uit. De stekkers van de km teller lagen eruit dus heb daar niet ter plekke kunnen controleren.

Gister even de motor langs gebracht bij Ed Ott, en die constateert het volgende:

Voorvorkpoten krom, pakkingen niet vervangen bij beurt maar gewoon dichtgesmeerd met vloeibare pakking, nog wat dingen krom en een km stand van 45000. oftewel flinke smakker gemaakt en volgens ott veel kilometers gereden (ook op het circuit). Motor is niet origineel belgisch. Blok is Duits (1999), frame is Frans (1999), ga zo maar door

Nu staat in de verkoop topic van deze jongen dat deze Belgische motor uit 2000 maar 18000 km heeft gelopen. Kan ik hem nu volgens de wet hier op aanspreken en hem de motor laten terugnemen?

Ik lees hier zo vaak van dit soort verhalen en snap nog steeds niet waarom jij, (en anderen ook), niet vooraf zo'n fiets goed (laten) bekijken?
Als de verkoper niet wil dat je hem door een expert voor de koop laat bekijken weet je al genoeg lijkt me?
:?
 
Neuh, ik boks juist zodat ik mijn aggressie op een verantwoorde manier kwijt kan.

Ik hou niet zo van dat straatvechten...
 
'Genaaid?'

Behoorlijk ja, jammer, is het uberhaupt wel een circuitfiets of is het gewoon een slecht opgekallefaterde straatfiets die als circuitfiets meer kans maakt verkocht te worden zonder moeilijke vragen :X ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan