Genaaid?

Fun4one

MF'er
22 sep 2005
233
0
Provincie Zeeland
Zoals ik al eerder poste, heb ik een zx6r uit belgie gehaald. Nou weetje van te voren dat er wat kosten bij komen, denk aan invoeren etc. Zo zag ik onder andere dat de banden wat dunner waren, maar dat nam ik maar voor lief omdat de prijs muurvast was.

Afijn, weer in Nederland en afspraken bij de rdw gemaakt. Kwam ik tot de ontdekking dat ik minimaal 1mm profiel moet hebben (is tevens ook wel zo veilig), dus maar gelijk een nieuwe achterband erop laten zetten. Vond dat dan ook geen punt. Maar helaas is nu gebleken dat de balhoofdlagers zeer slecht zijn en hier letten ze dan ook op bij de keuring. Deze "lagers incident" kost dan ook rond de 250€ (gebeurt de 23ste) en heb tevens de afspraak (keuring) verzet naar 3 oktober.

Nou is mijn vraag; ben ik genaaid?

Immers heb ik verteld toch wel een leek te zijn mbt het keuren van een motor: misbruik van gemaakt? Verder zou die een onderhoudsbeurt hebben gehad en daarna is er weinig mee gereden. Ik vind dat bandje niet het probleem, maar die lagers :X
Dat moesten ze wel weten, de toekomstige ex-man van haar reed echt hard en plat door bochten, dat zag ik meteen. En het gevoel werd bij mij dan ook gewekt dat hij (zij wat minder) er wel verstand van hadden. Ik denk dan ook dat die weg ging oa ivm de komende kosten (en de scheiding)... B|

Mvg, Remco
 
maar slechte lagers zou je moeten kunnen voelen toch? tis wel kut iig, en ik denk dat ze bij een beurt dit ook wel bekijken, ook in Belgie neem ik aan.
 
Die lagers hebben niets te maken met plat door bochten rijden. Kan zijn dat de lagers gewoon versleten zijn. Standaard willen er nog wel eens wat mindere kwaliteit lagers in zitten.......

Ik denk niet dat je genaaid bent, meer een gevalletje van pech.

Tip v/d week

Als je in bels een motor gaat kopen, neem dan iemand mee die WEL iets van die dingen af weet.
 
Dat is nu eenmaal het risico als je als leek een motor particulier koopt.
Wil je dit soort dingen uitsluiten dan moet je in de buidel tasten en een motor met garantie kopen. Dan nog kan je tegen onverwachte zaken aanlopen.

Aan de andere kant: wees blij dat ze bij de keuring de versleten lagers hebben gevonden, ga je na reparatie weer veilig de weg op ;)
 
setje conische lagers € 35,- 1 uurtje lekker knutselen, zeker als je de motor al ontdaan van kuip e.d. naar de dealer brengt. Totale kosten, de helft van waar jij je nu voor laat naaien. :X









Zit zoenen er overigens wel bij ? :? :+
 
De reparateur van de lagers naait je imho :Y
Het komt maar zelden voor dat je 2e hands een motor/auto koopt die 100% in orde is maar meestal is daar ook de prijs naar.
Dat van die achterband had je zelf ook wel kunnen zien daar hoef je geen expert voor te zijn.
Maar nu heb je in ieder geval voor een paar honderd euri's meer een veilige motor :+
 
eerst voor een koopje naar belgie rijden en dan klagen over genaaid!
je bent absoluut niet genaaid, je hebt jezelf genaaid en de dealer hier probeert je nog een tweede beurt te geven.
even zonder dollen, als je een leek bent op motor gebied, dan ga je niet zomaar even in Belgie een motor kopen, maar dan neem je iemand mee die er verstand van heeft of koop je de motor bij een dealer waar je minimaal 3 maanden garantie krijgt.
Wij zijn Nederlanders of niet:voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, helaas dat gaat niet altijd zonder stoot of slagen...... :(
Ik hoop dat dit een les is voor de volgende keer, als je nou de prijs van de motor+aankomende kosten erbij rekent, ben je nog steeds goedkoper uit.
Niet zeuren dus. :X

No hard feelings he en wij blijven motorrijden :]
 
je gaat toch niet moeilijk doen over een setje balhoofdlagers? Bovendien, dat voel je toch? :? (of kun je net zo goed motorrijden als sleutelen?)

Een rot balhoofd of een versleten band is vor mij iig geen reden om me genaaid te voelen.
 
Bedankt voor de reacties... Tevens ff voor de goeie orde, ik vraag naar jullie mening, zeg niet dat ik het zo beschouw (dat ik me genaaid voel) Vind wel dat het vrouwtje wel had kunnen vermelden van; joh moet je luisteren, die lagers zijn niet zo heel hot meer... Ben me dan ook bewust van mijn handelen. Ook is het zo dat er iemand mee zou gaan (met meer motor kennis), maar nu helaas door omstandigheden het niet haalde. En ook niet fucken met me klus kennis :P ...

Verder zijn het balhoofdlagers met opaal en diamanten, niks geen parels dus :+ De kosten zijn inclusief de 3 uren die hij denkt nodig te hebben. Wil het best zelf doen, maar heb gewoon geen tijd op het moment en woensdag krijg ik m'n werkplaatshandboek. En ik verdiep me liever in zoiets voordat ik het verpruts...

Aju
 
...De kosten zijn inclusief de 3 uren die hij denkt nodig te hebben. Wil het best zelf doen, maar heb gewoon geen tijd op het moment en woensdag krijg ik m'n werkplaatshandboek. En ik verdiep me liever in zoiets voordat ik het verpruts...

Aju

voor €70 per uur er drie uur over doen om een setje balhoofdslagers te vervangen :X

Dat klinkt voor mij als het ideale studentenbaantje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan