Genaaid........

tyler99

MF veteraan
6 jan 2004
3.037
0
zevenbergen
Wat is jullie ervaring met een motor kopen op marktplaats???
Heb nu 2 motoren gekocht op marktplaats en ben 2x genaaid (terwijl het niet eens lekker was)

Heb het idee dat mensen daar hun afgeschreven motor te koop aanbieden en daar toch wel de hoofdprijs voor vragen......

Ik hoef het allemaal niet voor nix te hebben.maar.........om nu met opzet en metlulpraatjes je schadefiets te verpatsen..... :(
 
Wat is jullie ervaring met een motor kopen op marktplaats???
Heb nu 2 motoren gekocht op marktplaats en ben 2x genaaid (terwijl het niet eens lekker was)

Heb het idee dat mensen daar hun afgeschreven motor te koop aanbieden en daar toch wel de hoofdprijs voor vragen......

Ik hoef het allemaal niet voor nix te hebben.maar.........om nu met opzet en metlulpraatjes je schadefiets te verpatsen..... :(
ben jij die ene naiveling waar iedere verkoper op hoopt?

ook marktplaats is een afspiegling van de maatschappy O-) tis particulier, garantie tot aan de voordeur. Dusssssssss, weten waar je op moet letten is het adagium ;)
 
een dealer kan je ook naaien ,kan per slot van rekening de zelfde fiets zijn die je particulier koopt
 
je had ook die van mij moeten kope
 
Nooit blind kopen.

Ik heb de mijne ook gevonden via internet, (bikenet.nl) maar wel eerst wezen kijken en toen pas geboden.
Kom nu ook dingentjes tegen die niet helemaal zuiver zijn, maar voor mij verzwegen. Maar ik heb de algemene staat van onderhoud wel eerst met eigen ogen kunnen zien, dus wist wat ik kon verwachten.
 
dat heb ik ook gedaan, en tot nu toe niks mis mee.....hoop ik!

heb ook via het forum een motor gekocht, Motor WAS (rijdt nu als een tiet) niet goed maar dat was bij de verkoop ook gemeld.

Particulier kopen blijft een risico, maar je verdient er meestal wel wat aan

voorbeeld
CBR600f 1993 dealer prijs incl garantie (3mnd) kost 3700 / 4000 euro
idem maar dan particulier 3000 euro dus 700 tot 1000 euro winst
dus voor die euro's kun je de motor opknappen aanpassen (bandje remblokjes)
alleen geen garantie.

Tja heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen.
succes
 
Hey Tyler...heb je die twee fietsen uberhaupt getest voor je ze kocht? Ben ik nieuwsgierig naar.
Mijn - nog niet toegepaste - strategie is

1. Twee keer bellen/mailen en vragen waarom hij em wegdoet. Andere reden? Niet kopen. Vergezocht maar kost weinig tijd/moeite.
2. Testrijden. Als je niet mag testrijden niet kopen. (of TENMINSTE vragen of je een stukje mee achterop mag...maar ik zou daar niet tevreden mee zijn)
3. Onderhoudsboekje moet erbij zitten en bevredigend zijn. Anders NIET kopen.
4. Als het kan iemand meenemen die er iets van kent.
 
Wat is jullie ervaring met een motor kopen op marktplaats???
Heb nu 2 motoren gekocht op marktplaats en ben 2x genaaid (terwijl het niet eens lekker was)
Heb het idee dat mensen daar hun afgeschreven motor te koop aanbieden en daar toch wel de hoofdprijs voor vragen......
Ik hoef het allemaal niet voor nix te hebben.maar.........om nu met opzet en metlulpraatjes je schadefiets te verpatsen..... :(

eeej tyler....ik hier? :+ ;)

was der mis met je bak dan?.....iets nie goed met je gixxer?

......mocht je nog op zoek zijn naar een werkplaatshandboek? ;) whehehe
 
Heb ook via marktplaats gekocht, was even een gok, op zaterdagochtend vanuit Rotterdam vertrokken naar Finsterwolde (ergens in groningen) met een trailer, voor het geval dat.

Nou het was wat, ik had nog geen vol rijbewijs, dus alleen een klein rondje op de parkeerplaats en toen gekocht. En dus heel het eind weer terug met een grote smile op m'n gezicht.

Niks geen problemen gehad en heel tevreden :]
 
Nooit blind kopen.

Ik heb de mijne ook gevonden via internet, (bikenet.nl) maar wel eerst wezen kijken en toen pas geboden.
Kom nu ook dingentjes tegen die niet helemaal zuiver zijn, maar voor mij verzwegen. Maar ik heb de algemene staat van onderhoud wel eerst met eigen ogen kunnen zien, dus wist wat ik kon verwachten.

Ik heb ook ooit eens een motor gekocht van een particulier via Bike Net.
Niks ten nadele van Bike Net maar dat was de grootste miskoop die ik ooit heb gedaan B|
Heb dat ding na 3 maand maar snel ingeruild. (na een een dik maandsalaris aan onkosten te hebben gehad :( )
Geef je ogen dus goed de kost als je particulier koopt en laat je niet met een brik opschepen.
Maar goed....dit wil natuurlijk niet zeggen dat je particulier geen goede motor kan kopen.
 
Heb ook via marktplaats gekocht, was even een gok, op zaterdagochtend vanuit Rotterdam vertrokken naar Finsterwolde (ergens in groningen) met een trailer, voor het geval dat.
Nou het was wat, ik had nog geen vol rijbewijs, dus alleen een klein rondje op de parkeerplaats en toen gekocht. En dus heel het eind weer terug met een grote smile op m'n gezicht.
Niks geen problemen gehad en heel tevreden :]

die nickname..........moest hem drie keer lezen man :}
 
Ach ik denk dat 99% hier gebreken zal verzwijgen bij verkoop, vooral aan een dealer :X
Pas zat er hier eentje te roepen over "lekker schakelen zonder koppeling, wipt het voorwiel leuk omhoog". Nou je zal em maar kopen :(
 
ik heb mijn fiets ook via marktplaats gekocht heb eerst een afspraak gemaakt om te komen kijken naar de motor hij zag er goed uit onderhandeld over de prijs en een paar weken later opgehaald geen spijt van gehad en nog geen problemen mee gehad tot nu toe *D eerst kijken dan zie je wat je wilt kopen er staat ook in sommige advertenties KIJKEN =KOPEN dacht het niet :Z
 
Hey Tyler...heb je die twee fietsen uberhaupt getest voor je ze kocht? Ben ik nieuwsgierig naar.
Mijn - nog niet toegepaste - strategie is

1. Twee keer bellen/mailen en vragen waarom hij em wegdoet. Andere reden? Niet kopen. Vergezocht maar kost weinig tijd/moeite.
2. Testrijden. Als je niet mag testrijden niet kopen. (of TENMINSTE vragen of je een stukje mee achterop mag...maar ik zou daar niet tevreden mee zijn)
3. Onderhoudsboekje moet erbij zitten en bevredigend zijn. Anders NIET kopen.
4. Als het kan iemand meenemen die er iets van kent.

Onderhoudsboekje? Die hou ik nooit bij, en er is ook nooit naar gevraagd. Bestaat dat ding wel voor de motor?
 
Hey Tyler...heb je die twee fietsen uberhaupt getest voor je ze kocht? Ben ik nieuwsgierig naar.
Mijn - nog niet toegepaste - strategie is

1. Twee keer bellen/mailen en vragen waarom hij em wegdoet. Andere reden? Niet kopen. Vergezocht maar kost weinig tijd/moeite.
2. Testrijden. Als je niet mag testrijden niet kopen. (of TENMINSTE vragen of je een stukje mee achterop mag...maar ik zou daar niet tevreden mee zijn)
3. Onderhoudsboekje moet erbij zitten en bevredigend zijn. Anders NIET kopen.
4. Als het kan iemand meenemen die er iets van kent.


1. Heb hem dus particulier gekocht...Reden van die man was dat ie hem wegdeed :
Hij had de gsxr verkregen door in ruil op een crossfiets van zijn zoon die stopte met crossen...de man van wie de gsxr was....vrouw,kinderen bla,bl,bla....
Zelf geen rijbewijs .bla,bla,bla. Ik gaan kijken...prijs was al vrijlaag..omdat ie ervanaf wilde ..geen rijbewijs en zo....geen verstand van...

2. regenachtige dag..motor liep kut, 3 cilinders,nog wat van de prijs af...ik denk..nou van die euro's kan ik hem wel ff na laten kijken.Kenteken afgifte :1996
ingevoerd :2000.
Achteraf blijkt het een 92er te zijn.(wist ik veel.nee,dus)
3. motor weggebracht naar dealer..klopt geen zak van zei ie.
4.carbs. uit elkaar laten halen...zaten wat onderdelen in die er niet thuishoorden..(verwacht je ook niet)alles in orde laten brengen.
.Kosten +/-500 euri
5. ikke gaan rijden..... pats!!!! hoop geratel in blok en 3 pitten lopen.
Laten ophalen door dealer....gasnaald afgebroken!!!in ergens bovenin terechtgekomen.....Laten maken.kosten +/- 180 euri
ike weer gaan rijden...pats!!!! zelfde geouwehoer...andere naald afgebroken.
weer laten maken....same story alleen gelijk alle naalden maar laten vervangen..
Nu rijd ie weer al weer ff een tijdje rond zonder stukken ..alleen het olieverbruik baart me zorgen.....duidt op de klepseals.Want bij de dealerhebben ze de compressie gemeten en alles was 100%.


Dit is trouwens het compacte verhaal,hoor.......
 
Laatst bewerkt:
Maar ik ga wel naar de MM...dus...... als je iemand ziet rijden met een olievat (nee..geen olifant) op zijn rug..dan ben ik da...... :P
 
eeej tyler....ik hier? :+ ;)

was der mis met je bak dan?.....iets nie goed met je gixxer?

......mocht je nog op zoek zijn naar een werkplaatshandboek? ;) whehehe


hebbie er zo ene in het nederlands...heb hem wel als pdf (owners manual)
Maar das engels..nu gaat dat wel lukken..maar nederlands leest net iets makkelijker weg......

Wil hem na het seizoen (als ie dat red) uit elkaar jassen en nachecken.....kijk...en dat uitelkaar halen zal het probleem niet zijn..maar....dat in elkaar terugzetten...... :+

en als dat niet meer gaat..probeer ik een 1100 blok er in te flanzen......
 
Een ding wat ik nooit kan begrijpen is dat je gewoon een paar basis gedachten in gaten moet houden. D'r zijn al tal van onderwerpen hier aan de orde geweest en het is maar een kleine moeite om ff de zoek functie te gebruiken over aankoop van motoren.

Je moet de tijd voor nemen en niet blindelings kopen.......

- Als je geen vertrouwen hebt: NIET DOEN
- Geen technische kennis: laat je motor keuren door een techneut(PRO-MOTOR van mij part/dealer. Wat is nou een paar honderd Euro op enkele duizenden.
- Niet eerste de beste oftewel niet een hand vol maar een land vol.
- en zo kun je wel doorgaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan