Genaaid........

ik rij pas net :] en dus nog weinig verstand van motors.
dus gewoo n een bij dealer gekocht ik leer nu vanzelf meer.
volgende wordt dan mischien wel particulier gekocht.
 
Ik heb mijn motor via 2hands.nl gekocht, in prima staat, nog op de band geweest en met een prima resultaat 100% techn. in orde.
Paar dagen geleden kwam ik erachter dat bepaalde onderdelen niet van dezelfde bj waren maar van een recentere bj, bleek dus dat die in het verleden op zijn plaat is geweest, maar ja, daar wordt je motor echt niet minder motor van.
 
Onderhoudsboekje? Die hou ik nooit bij, en er is ook nooit naar gevraagd. Bestaat dat ding wel voor de motor?

Of bewijs van onderhoud in welke zin dan ook? Ik weet niet of het bestaat. Ga ervan uit dat het wel bestaat :?

motor liep kut, 3 cilinders,nog wat van de prijs af...ik denk..nou van die euro's kan ik hem wel ff na laten kijken

Je koopt een motor die kut loopt en wat blijkt...het is een kutmotor.
Zo gaat dat. Toch?

Dattie verder van 92 was etc. kan je idd niet weten tenzij je framenummer gaat controleren - en dan nog - of weetikveel. Wel triest van die kerel maar wat doe je der aan. Koop de volgende keer een moto die WEL goed loopt en wie weet heb je een goede motor gekocht :o
 
nou tyler je wou hem nog wel aan mij verkopen lekkere jongen ben jij B|

heb de mijne particulier tot nu toe is hij 100 procent alleen knipperlicht maar dat wist ik al toen ik hem kocht,kijk veel mensen zijn op slag verlieft en kijken dan niet langer dan hun neus is ,ik ga er heen met een instelling van als het niks is ga ik weer weg zijn er nog genoeg.
heb wel proefrit gemaakt van half uur,en de verkoper was zo vriendelijk een route te vertellen zodat ik niet verdwaalde(verdwaalde nog maar ja)
je moet het gewoon treffen,beetje geluk maar 99% je verstand erbij houden.
 
Laatst bewerkt:
nou tyler je wou hem nog wel aan mij verkopen lekkere jongen ben jij B|

heb de mijne particulier tot nu toe is hij 100 procent alleen knipperlicht maar dat wist ik al toen ik hem kocht,kijk veel mensen zijn op slag verlieft en kijken dan niet langer dan hun neus is ,ik ga er heen met een instelling van als het niks is ga ik weer weg zijn er nog genoeg.
heb wel proefrit gemaakt van half uur,en de verkoper was zo vriendelijk een route te vertellen zodat ik niet verdaalde(verdwaalde nog maar ja)
je moet het gewoon treffen,beetje geluk maar 99% je verstand erbij houden.


Ik dacht toch echt dat ik een smiley achter die post had gezet.... O-)
 
Kon een vrijwel nieuwe motor kopen via het Internet met een paar duizend kilometer op de teller. Ik had zo iets van: daar kán toch helemaal niks mee mis zijn?

Toch maar eens navraag gedaan. Blijkt dat ding al een partij schade te hebben gehad...(niet door een dealer gerepareerd..) en nog een jaar ouder dan geadverteerd te zijn.

Maar 't blijft handel. Dus koopman: let op uw saek......
 
jij bent genaaid omdat je van te voren geen onderzoek hebt gedaan,ik zag meteen dat ie uit 92 was aan de kleur van je kappen dat had jij ook moeten weten voor je hem kocht,heb zelf een keer iemand van marktplaats gemaild dat zijn bouwjaar niet klopte die hij aangaf in zijn advertentie,ik had gelijk en hij heeeft zijn advertentie veranderd scheelde 1 jaar maar kappen waren wel al anders,en dat zag ik toevallig.

als je iets gaat kope moet je gewoon zoveel mogelijk voor onderzoek doen en zoveel mogelijk weten!!

maar ja smily erachter of niet ben nog steeds pistoff :(
 
1. Heb hem dus particulier gekocht...Reden van die man was dat ie hem wegdeed :
Hij had de gsxr verkregen door in ruil op een crossfiets van zijn zoon die stopte met crossen...de man van wie de gsxr was....vrouw,kinderen bla,bl,bla....
Zelf geen rijbewijs .bla,bla,bla. Ik gaan kijken...prijs was al vrijlaag..omdat ie ervanaf wilde ..geen rijbewijs en zo....geen verstand van...

2. regenachtige dag..motor liep kut, 3 cilinders,nog wat van de prijs af...ik denk..nou van die euro's kan ik hem wel ff na laten kijken.Kenteken afgifte :1996
ingevoerd :2000.
Achteraf blijkt het een 92er te zijn.(wist ik veel.nee,dus)
3. motor weggebracht naar dealer..klopt geen zak van zei ie.
4.carbs. uit elkaar laten halen...zaten wat onderdelen in die er niet thuishoorden..(verwacht je ook niet)alles in orde laten brengen.
.Kosten +/-500 euri
5. ikke gaan rijden..... pats!!!! hoop geratel in blok en 3 pitten lopen.
Laten ophalen door dealer....gasnaald afgebroken!!!in ergens bovenin terechtgekomen.....Laten maken.kosten +/- 180 euri
ike weer gaan rijden...pats!!!! zelfde geouwehoer...andere naald afgebroken.
weer laten maken....same story alleen gelijk alle naalden maar laten vervangen..
Nu rijd ie weer al weer ff een tijdje rond zonder stukken ..alleen het olieverbruik baart me zorgen.....duidt op de klepseals.Want bij de dealerhebben ze de compressie gemeten en alles was 100%.


Dit is trouwens het compacte verhaal,hoor.......

Wat Heeft die GSX-r je gekost meer of minder dan 3000 euro

680euro (voor de reparatie)+ 3000 (aankoop) totaal 3680 Nog steeds een nette prijs voor een GSX-r uit 1992.
Bij de dealer moeten ze nog steeds dik 4000 kosten *D *D *D
 
maar ja smily erachter of niet ben nog steeds pistoff :(



Ik ook!!! B| Maare die motor had echt niet weggegaan...Bij mij is het zo...
Als ik wat koop..moet ik altijd de hoofdprijs betalen..
En als ik iets wegdoe...dan geef ik altijd nijna gratis weg.......

Noem me naief of zo maar ik ben er niet op uit om mensen een loer te draaien...
en zeker geen medemotorrijder.....
Ik zou het mezelf nooit vergeven als er ongelukken zouden gebeuren door mijn toedoen als ik een slechte fiets zou verkopen....zonder de gebreken op te noemen.. |(

Nu .....Ik beleef op zich veel plezier aan die fiets en zou hem het liefst zelf blijven rijden......(zo lelijk is ie ook weer niet)...
 
Wat Heeft die GSX-r je gekost meer of minder dan 3000 euro

680euro (voor de reparatie)+ 3000 (aankoop) totaal 3680 Nog steeds een nette prijs voor een GSX-r uit 1992.
Bij de dealer moeten ze nog steeds dik 4000 kosten *D *D *D


Minder als 3000 om precies te zijn 2850........
Maar heb er iets meer kosten aan gehad ,hoor......Die je niet kan zien aan de buitenkant......en die toch nooit terugkrijgt als je de motor verkoopt....
Is niet erg..maar dan is het voor mij niet de moeite om die fiets te verkopen...en ik hoef da ook nie.
Het gaat mij om het feit dat er mensen zijn die een fiets verkopen en daarbij allerlei dingen verzwijgen....wat ook niet ten goede komt voor de veiligheid....
Als er ergens krassen op zitten zie je dat gauw genoeg (zitten er bij mij ook op en daarom was de prijs ook een stuk lager) Maar als er motorisch iets niet goed zit of er is iets met de remmen of veel olieverbruik dan behoef je dat niet meteen te merken bij een proefrit......
 
heb mn huidige motor ook partc gekocht en geen seconde spijt gehad eerst wezen kijken en rijden natuurlijk motor was precies hoe ie zei dat ie was gewoon goed en mooi blijf erbij dat partc kopen wel een kwestie blijft van goed uit je doppen kijken en niet alles geloven wat ze zeggen heb de mijne ook te koop en als dr iemand belang bij heeft moeten ze eerst maar komen want ik verkoop em niet zonder dat ze em gezien en gehoort hebben ,net zo eerlijk heb een hekel aan dat achteraf gezeur en daar bedoel ik mee overtuig jezelf en neem iemand mee die dr verstand van heeft om miskopen uit te sluiten
als ik ergens na toe ga om een motor te kopen neem ik altijd iemand mee want twee zien meer dan 1
 
Dit is weer een duidelijk verhaal van iemand die zonder goed te kijken en te testen een motor particulier koopt.


Het blijft handel en als je niet goed kunt inschatten wat je koopt moet je iemand meenemen die dat wel kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan