Geniet nog maar, zolang het nog kan....

Ja, maar zoals jij het stelt bekt het niet lekker en is er te weinig links geneuzel en word het zo wel een hele saaie kop boven het artikel. Daar kan de redactie van het Alledaagse Drama geen sensatie mee maken.


En Han, heb je dit ook op feastbook gezet? Zo niet dan zou ik je tekst graag willen gebruiken, op gepaste wijze natuurlijk,
Ga je gang Willem, laat je maar lekker gaan. Maar ik ben heel lang geluidstechnicus/studiobaas/producer geweest en wat mij opvalt is dat men overal maar wat lult en wetenschappelijk is dat nergens op gebaseerd.

Een gezond menselijk gehoor heeft een gehoordrempel wat men 0 dB heeft genoemd en dat is een geluidsdruk van 2 tienduizendste microbar. De pijngres ligt ergens rond 120 dB en dat is niet honderd keer zo hard, ook niet duizend keer zo hard, het is als ik goed ben ingelicht een getal met 13 nullen maal zo hard.
 
Laatst bewerkt:
Kortom: er worden beslissingen genomen door mensen die geen flauw idee hebben hoe de dB schaal werkt en die beslissingen nemen op basis van niet realistische argumenten.

Nederland ten voeten uit..................................... Hoe ging het gezegde ook alweer:
"inspraak zonder inzicht levert een uitspraak zonder uitzicht"..... :P
 
Vandaag heb ik nog heerlijk gereden langs de Meije. Weinig fietsers, motorrijders of automobilisten. Gewoon rustig, zoals het hoort. Zelfs mijn favoriete bankje was vrij. Kennelijk zaten alle troublemakers op het strand, bezig met verdrinken, gered worden en ruzie maken.

mensen aan het werk denk ik? In weekend natuurlijk eerder thuis en (voorheen) drukker met motorfietsen. Ik was onlangs op de motor in de Meijel bezoek bij vrienden. En vroeg naar de maatregelen en overlast, dan besef je wel dat die overlast er in extreme mate dan wel is op tijden. En nee, die vrienden zou ik niet bestempelen als zeurpieten oid.
 
mensen aan het werk denk ik? In weekend natuurlijk eerder thuis en (voorheen) drukker met motorfietsen. Ik was onlangs op de motor in de Meijel bezoek bij vrienden. En vroeg naar de maatregelen en overlast, dan besef je wel dat die overlast er in extreme mate dan wel is op tijden. En nee, die vrienden zou ik niet bestempelen als zeurpieten oid.
De stranden zitten voller dan ooit, er zijn dus veel mensen vrij. Ze hebben tijdelijk ander vermaak gevonden, de problemen hebben zich verplaatst. Fietsers zie je ook bijna niet meer.
 
Het was extreem in de Meije (Pasen) maar het blijft problematisch daar om verschillende redenen. Vooral de wegbreedte voor mij als motorrijder trouwens.
 
Het was extreem in de Meije (Pasen) maar het blijft problematisch daar om verschillende redenen. Vooral de wegbreedte voor mij als motorrijder trouwens.
Die wegbreedte is meer een probleem voor auto's, vrachtwagens en landbouwvoertuigen. Moeten die dan ook geweerd worden?
 
Mijn ‘probleem’ is de wegbreedte, het probleem (de overlast) van omwonende is ook iets anders.
 
Mijn motor is 81 cm breed. Als ik vlak langs de berm rijd, gaat daar nog een stuk vanaf.
 
zum kotsen, na het lezen van zowel de titel als het AD artikel.
lijkt verdacht veel op die retoriek van de extremere groep dijkbewoners... B|B|
ze gaan er gemakshalve vanuit dat elke motorrijder hetzelfde is... en rijd...


helemaal gelijk.
mits je met gezond verstand en beheerste pols rijdt is er nop aan de hand.
helaas ontbreekt het daar nog wel eens aan in het verkeer (ook bij koekblikkers).

als dit negatieve tempo zo doorgaat, wil ik niet weten hoe de toekomst word voor onze mooie hobby...

Dat zal ik je zeggen , de benzine motor gaat eruit. Voor oudere benzine motoren gaan je eerst een hoop extra milieu belasting betalen. voor uitstoot en herrie. herrie valt ook onder millieu. Dat begint eerst met dit soort onzin in de kranten om te peilen hoe hier op gereageert wordt , daarna volgt er een plan dat er mischien iets gaat veranderen, dan peilen ze weer hoe men hier in staat. en dan betaal jij meer centjes voor je motor. daarna wordt het keer op keer verhoogd totdat jij een elictriche motor koopt, Al die actie groepen worden ook lekker gesponserd door de zelfde club. Zo werkt het systeem waar we in leven. probeer er op te surfen.
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Dat zal ik je zeggen , de benzine motor gaat eruit. Voor oudere benzine motoren gaan je eerst een hoop extra milieu belasting betalen. voor uitstoot en herrie. herrie valt ook onder millieu. Dat begint eerst met dit soort onzin in de kranten om te peilen hoe hier op gereageert wordt , daarna volgt er een plan dat er mischien iets gaat veranderen, dan peilen ze weer hoe men hier in staat. en dan betaal jij meer centjes voor je motor. daarna wordt het keer op keer verhoogd totdat jij een elictriche motor koopt, Al die actie groepen worden ook lekker gesponserd door de zelfde club. Zo werkt het systeem waar we in leven. probeer er op te surfen.
Ik ben iig blij dat ik t grootste deel heb gereden zonder dit geneuzel,als t elektrisch moet is t klaar 👍
 
Geen motor te bekennen.
Zo'n figuur is ook wel mooi hoor.

Ga je eerst pal naast de enige grote uitvalsweg van Nijmegen noord (die ook gebruikt wordt voor alles wat ten oosten van nijmegen woont) wonen, om vervolgens te klagen over het feit dat er auto's rijden.

Had daar dan even rekening mee gehouden toen je daar ging wonen.
 
Dat elektrisch rijden sterft vanzelf een langzame dood kennissen van mijn hebben een elektische audi,wilden er mee nasr italië maar geen oplaad punten genoeg
3 maanden moeten wachten voor ze thuis een oplaad punt hadden,kortom het is het nog lang niet
En bij mij komt het er nooit
 
Dat elektrisch rijden sterft vanzelf een langzame dood kennissen van mijn hebben een elektische audi,wilden er mee nasr italië maar geen oplaad punten genoeg
3 maanden moeten wachten voor ze thuis een oplaad punt hadden,kortom het is het nog lang niet
En bij mij komt het er nooit
Ja ,ook al komt t er wel en t zal vast 👍,ik ga dat niet doen,ik ben verslaafd aan de benz motor ,en kick strax wel op t gemakkie af ,prima 👍
 
Als ik zie hoe snel het elektrificeren van koekblikken de laatste jaren is gegaan (10 jaar geleden was een EV een bezienswaardigheid), zal het mij verbazen als het motoren niet dezelfde kant op gaat.

Ik ga er dus vanuit dat over pakweg 10/15 jaar de elektrische motor ook redelijk ingeburgerd is.

Of ik erop wil rijden?
Het heeft zeker niet mijn voorkeur.
Nu ben ik 49 jaar jong, dus de kans dat ik nog kan motorrijden wanneer de verbrandingsmotor uit het straatbeeld is verdwenen acht ik niet zo groot.

Motorrijden is voor mij hobby en vooral beleving.
Daar hoort geluid bij (liefst een V-twin met dikke uitlaat (wel met db-killers hoor):9) en zelf kunnen schakelen.
Dus geen automaat met het geluid van een stofzuiger (of nog erger, nep-geluid)
 
Laatst zo'n filmpje gezein van zo'n elektrisch ding. die maken anders ook best een herrie
 
Dat elektrisch rijden sterft vanzelf een langzame dood kennissen van mijn hebben een elektische audi,wilden er mee nasr italië maar geen oplaad punten genoeg
3 maanden moeten wachten voor ze thuis een oplaad punt hadden,kortom het is het nog lang niet
En bij mij komt het er nooit
Ik heb het probleem dat ik nooit naar Italie wil met het blik.

Ik zou het daarentegen wel super vinden als ik gewoon thuis kan tanken. Om een of andere reden is die tank steeds leeg als het niet uitkomt. Daar zou ik met een elektrische auto wel mooi vanaf zijn.
 
Je weet toch dat er mensen voor hun plezier op de dijk rijden als je daar een huis koopt? Is geluid in de omgeving niet iets wat mede bepalend is in de prijs van de woning, net als een huis naast het spoor oid? Laat ze lekker handhaven maar nee, het moet een duikafsluiting zijn want dat duwt de huizenwaarde meer omhoog? Het zou me niets verbazen als dat ook een reden is voor vele leden van die actiegroepen.

Ik kan er zo slecht tegen..

Bij ons in het dorp hebben bewoners het zelfs voor elkaar gekregen dat er politie kwam lazeren op een 30 weg. Je kan er makkelijk 50, breed en overzichtelijk. Mensen van omliggende dorpen gebruiken de weg om naar de A12 te komen en willen gewoon naar hun werk. Maar 1 iemand kent een ambtenaar die het allemaal wel regelt voor ze. Op facebook misbruiken ze zelfs hun 8 jarige dochtertje die zich vreselijk zorgen zou maken om de langsrijdende auto's en zelf naar het gemeentehuis zou zijn gegaan om een ambtenaar aan te spreken. En waar gingen ze staan lazeren? Bij de school waar kindjes zogenaamd doodsbang zouden oversteken? Nee op het stuk waar de 60 weg begint zodat ze mensen die na de laatste kruising tempo maken lekker zo fors mogelijk kunnen bekeuren. Bij een nieuwe ondertunneling van het spoor wordt de doorlopende weg helemaal om hun deel van het dorp heen gelegd, daar hebben ze voor gezorgd.

Zeiken, zeiken, zeiken tot ze hun zin krijgen. De rest moet elke dag omrijden maar dat boeit ze niet. Alle motorrijders mogen de dijk niet meer over inclusief normale rijders maar dat boeit ze niet.

Wie is er nou asociaal en egoïstisch vraag ik me dan af.
 
Laatst bewerkt:
Idd, herrie....

Dat is niet de geluidsbeleving die ik bedoelde ;)

Een behoorlijk opgefokte elektromotor klinkt anders ook erg smakelijk hoor.

En dan bedoel ik niet je huis-tuin-en-keuken tesla of leaf, maar ik heb een keer het geluid gehoord van iemand die de mapping van de elektromotor had afgesteld op vermogen, en niet efficientie.
 
Een behoorlijk opgefokte elektromotor klinkt anders ook erg smakelijk hoor.

En dan bedoel ik niet je huis-tuin-en-keuken tesla of leaf, maar ik heb een keer het geluid gehoord van iemand die de mapping van de elektromotor had afgesteld op vermogen, en niet efficientie.
Een naar geluid idd😁
 
Of het naar is of niet kun je een heel forum aan wijden. Ik vind het zelf wel gaaf. Komen toch de science fiction films een beetje uit.

Maar ik snap inderdaad dat lang niet iedereen dezelfde mening hierover heeft.
Zoist ook 👍ieder vindt z n eigen motor ook t mooist klinken ,voor de 1 een windje ,voor de ander een knetterscheet 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan