Geniet nog maar, zolang het nog kan....

Het is nog láng geen 2022...iets met hete soep..
Hmmm ... 14 maanden nog maar en het is 2022. De aankomende motorkeuring kan me weinig schelen, deze tol en rekeningrijden door elkaar daarentegen wel.
 
Hmmm ... 14 maanden nog maar en het is 2022. De aankomende motorkeuring kan me weinig schelen, deze tol en rekeningrijden door elkaar daarentegen wel.

Maar als dit alleen over de "file gevoelige" stukken weg is... dan is dat een.. "snelweg only" gebeuren?
Dan ga je toch proviciaal of over de kleinere wegen?
Of willen ze over heel het gebied alle wegen een tol-kabine/slagboom plaatsen?

Tolwegen uit op de navigatie en gaan.... iets wat ik eigenlijk sowieso deed...
En als het op woon-werk route is kan je er evt. met werk over gaan discussieren om te mogen declareren?
 
Maar als dit alleen over de "file gevoelige" stukken weg is... dan is dat een.. "snelweg only" gebeuren?
Dan ga je toch proviciaal of over de kleinere wegen?
Of willen ze over heel het gebied alle wegen een tol-kabine/slagboom plaatsen?

Tolwegen uit op de navigatie en gaan.... iets wat ik eigenlijk sowieso deed...
En als het op woon-werk route is kan je er evt. met werk over gaan discussieren om te mogen declareren?
De bedoeling is, het gehele Brusselse gewest wordt één grote tolzone, van de allergrootste weg (R0, snelweg, kleine gedeeltes), tot het allerkleinste straatje.
Tolheffing zou gebeuren door een camerasysteem. Ontsnap je dus niet aan.
De Brusselaars zouden een "bakje" in de auto krijgen, net als de vrachtwagenchauffeurs, al de rest krijgt de rekening thuis opgestuurd, of wordt jaarlijks bijgevoegd in je aanrekening van je jaarlijkse rijtaks.

Voor de Brusselaars zou de inschrijvingstaks en jaarlijkse rijtaks wegvallen, die dan vervangen wordt door de veel duurdere tol EN km heffing, voor de rest van de Belgen vervallen die andere taksen NIET. Pendel je dus dagelijks naar Brussel voor je werk, met een gemiddelde gezinsauto of motor, komt er bovenop de vaste kosten nog eens een extra 1500 a 2000€ bij per jaar. Voor een arbeider meer dan een maandloon dus. Voor mij (nog) geen probleem ... totdat ze de regio rond de luchthaven toevoegen ...

Ik weet dat ik wat te ver vooruit kijk, maar ik maak er mij echt zorgen over.
 
Ik weet dat ik wat te ver vooruit kijk, maar ik maak er mij echt zorgen over.

Zeker niet te ver vooruit. Dit is wat de EU doet. Lekker beslissen hoe ze zoveel mogelijk mensen kunnen naaien (niet alleen financieel... zie Article 13 over Fair Use) en vervolgens vrij snel in de toekomst implementeren. Protest? Zo veel mogelijk vertraging en/of concessies. De EU heeft teveel macht. Het lijkt op een monopolie qua macht.

Wat doen we hiertegen?

Ik weet wel een oplossing, maar als ik dat op het internet uit, met alle surveillance tegenwoordig, kom ik op een soort hitlist terecht.
 
Zeker niet te ver vooruit. Dit is wat de EU doet. Lekker beslissen hoe ze zoveel mogelijk mensen kunnen naaien (niet alleen financieel... zie Article 13 over Fair Use) en vervolgens vrij snel in de toekomst implementeren. Protest? Zo veel mogelijk vertraging en/of concessies. De EU heeft teveel macht. Het lijkt op een monopolie qua macht.

Wat doen we hiertegen?

Ik weet wel een oplossing, maar als ik dat op het internet uit, met alle surveillance tegenwoordig, kom ik op een soort hitlist terecht.

*watchlist*O*;(

voel je de vrijheid? Voel je hem?
 
L1mburg Centraal: Duitse Eiffel is overlast motorrijders zat

Overlast door motoren, het is een grote ergernis in het drukke Heuvelland. Iets verderop - in de Duitse Eiffel - hebben ze daar ook last van. Of beter gezegd, daar is het nog erger. Limburgse motorrijders die toeren in de Eiffel merken ook dat de weerstand steeds groter wordt. In de Eiffel hebben ze al van alles geprobeerd om de overlast terug te dringen, maar zonder blijvend resultaat. De Duitsers zoeken het nu hogerop, in Brussel. Ze willen strenge regels voor de hele Europese Unie. Bijvoorbeeld als het gaat om het maximaal aantal toegestane decibellen. En ze roepen de Limburgse Heuvelland-gemeenten op zich aan te sluiten bij hun de strijd tegen snelheidsduivels en hoge volumes.
Bron: L1 Limburg.
 
Misschien ook gewoon goed... gewoon een Europese regelgeving... weet je waar je aantoe bent... tegelijkertijd is deze er al... Immers er is een Europese toelating. Als je hieraan voordoet, en rekening met je omgeving houdt qua rijstijl zou er al veel ergernis verholpen kunnen worden.

Daarnaast moet de gehele samenleving zich ook bewust worden dat er meer verkeer is dan tig jaren terug. Dus ja dat betekend ook meer geluid. Dat is op alle wegen het geval.

Op één gegeven moment kom je op een punt dat het voertuig niet stiller kan. Dat het geluid van banden op het wegdek al meer db oplevert dan het motorisch geluid. Daarin slaan bepaalde actiegroepen wel door.
Kijk naar de NEFOM die streven naar een maximaal geluidsniveau van 70db voor ALLE motorvoertuigen.
Geen idee hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen.

Ik zeg... handhaven... handhaven... handhaven en de hinder zal al best ingedamd kunnen.
 
Precies, pak de herrieschoppers aan. Zij verpesten het voor de rest. Ik woon op een 5-10 minuten rijden van het heuvelland, dus door het jaar heen kom ik er regelmatig met de motor.

De hoeveelheid verkeer (waarvan een behoorlijk deel motorrijders) is gigantisch in het heuvelland op zonnige weekenddagen. Dat vind ik persoonlijk nog tot daar aan toe. Dat krijg je een beetje als je in een toeristisch gebied gaat wonen.

Als er dan ook nog een paar kereltjes met open uitlaten onder hun motor of hun afgetrapte golf gti'tje tussenrijden, die ook nog eens menen redline te moeten aantikken (liefst in een woonwijk of voor een vol terras), dan kan ik me voorstellen dat de grens bereikt is.

That said, ook ik begin het gevoel te krijgen dat lol verboden wordt.
 
ik zal echt gewoon doorrijden met oude troep , fuck de EU en die mileuregels , de normale mens moet in opstand komen , en snel ook , ik vrees dat we al te laat zijn , maar ik ben slechts 28 , ik wil gvd nog minimaal 40 jaar motorijden (op oldtimers!)
anders wordt het rap tijd ik na een ander land ga verhuizen
 
ik zal echt gewoon doorrijden met oude troep , fuck de EU en die mileuregels , de normale mens moet in opstand komen , en snel ook , ik vrees dat we al te laat zijn , maar ik ben slechts 28 , ik wil gvd nog minimaal 40 jaar motorijden (op oldtimers!)
anders wordt het rap tijd ik na een ander land ga verhuizen
Morvan streek, Frankrijk. Daar kan het nog ;)
 
Precies, pak de herrieschoppers aan. Zij verpesten het voor de rest. Ik woon op een 5-10 minuten rijden van het heuvelland, dus door het jaar heen kom ik er regelmatig met de motor.

De hoeveelheid verkeer (waarvan een behoorlijk deel motorrijders) is gigantisch in het heuvelland op zonnige weekenddagen. Dat vind ik persoonlijk nog tot daar aan toe. Dat krijg je een beetje als je in een toeristisch gebied gaat wonen.

Als er dan ook nog een paar kereltjes met open uitlaten onder hun motor of hun afgetrapte golf gti'tje tussenrijden, die ook nog eens menen redline te moeten aantikken (liefst in een woonwijk of voor een vol terras), dan kan ik me voorstellen dat de grens bereikt is.

That said, ook ik begin het gevoel te krijgen dat lol verboden wordt.
Jeetje, wat is daar nog leuk aan dan? Is toch veel te druk en overal 60 kmh. Ardennen en Eifel ligt naast de deur...
 
Laatst bewerkt:
Morvan streek, Frankrijk. Daar kan het nog ;)
Indian Scout typte: 'fuck de EU'
Morvan is NO Frankrijk is vlgs mij ook nog steeds EU met alle bbh milieu-regels.
Daarom zie je ook in F steeds minder 'oude beestjes' op de weg.

Nee, enige oplossing is naar een kannibalen-land. Geen milieu-gezeik maar daar zijn mss weer andere problemen.
Wellicht is Nigeria iets? Daar kan je als je vlakbij een olie-put woont de olie zo uit de sloot scheppen.
Gratis beschikbaar gesteld door meneer Shell. Milieu hebben ze daar nog nooit van gehoord.
 
Jeetje, wat is daar nog leuk aan dan? Is toch veel te druk en overal 60 kmh. Ardennen en Eifel ligt naast de deur...

Klopt, daar heb ik van geleerd, meestal ga ik na het avondeten, dan is het lekker rustig. Soms moet/moest ik overdag als ik afgesproken had met familie te gaan lunchen
 
Ik heb de db-killer er vorig jaar in geschroefd ,t helpt weinig , om maar van t zure gezeik af te zijn
 
Ze doen al heel lang hun best om motoren weg te krijgen
Wij hadden een speedwaybaan in amsterdam,die wilden ze allang kwijt ,maar dat lukte niet erg,tot er een nieuwe wethouder kwam en die zij er zit asbest in de grond en de baan werd van de 1 op andere dag gesloten incl de motorcross baan.
Nu is er een speedwaybaan op lelystad en die zijn ze ook liever kwijt,en verzinnen ze ook van alles om die weg te krijgen onder andere ,het vliegveld moet uitbreiden.
Of geluid overlast,dat wordt tegenwoordig op lelystad ook gemeten
Of zo,n vliegtuig geen herrie maakt,maar dat mag
 
Ze doen al heel lang hun best om motoren weg te krijgen
Wij hadden een speedwaybaan in amsterdam,die wilden ze allang kwijt ,maar dat lukte niet erg,tot er een nieuwe wethouder kwam en die zij er zit asbest in de grond en de baan werd van de 1 op andere dag gesloten incl de motorcross baan.
Nu is er een speedwaybaan op lelystad en die zijn ze ook liever kwijt,en verzinnen ze ook van alles om die weg te krijgen onder andere ,het vliegveld moet uitbreiden.
Of geluid overlast,dat wordt tegenwoordig op lelystad ook gemeten
Of zo,n vliegtuig geen herrie maakt,maar dat mag
Hier is een crossbaan gesloten door overlast. De crossbaan ligt aan het einde van een landingsbaan van een militaire vliegbasis.|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan