Genocide

Gwiedert

motor detective
6 dec 2019
3.761
4.695
Nu het weer wat warmer is, besluiten de muggen vliegen en al het andere ongedierte ook weer naar buiten te komen en vrolijk een metertje boven het asfalt te gaan hangen als ik daar mijn corona rondjes doe.

Resultaat, muggen genocide.
Sta tegenwoordig elke dag m'n helm een kwartier te schrobben om nog wat te kunnen zien de volgende dag. Motor word er ook niet veel schoner op en 3 keer wassen in de week is goed tegen de verveling maar dat ben ik ondertussen ook wel zat.

Hoe gaan jullie om met deze natuursverschijnselen?

Panty, insectenspray, natte doek, niet zeuren gewoon rijden?
 
Motor was ik met spul voor de caravan, ff googlen op 123 caravan, zit in een rode plantenspuit, ook in losse flessen te krijgen. Helm leg ik meestal ff natte keukenrol op, laten weken en klaar
 
Ik smeer de hele voorkant in met vaseline als er een mooi laagje vlieg op zit veeg ik het er zo vanaf.
 
Ik gebruik de onderstaande spray van S100. Ik rij wel niet dagelijks. Even sprayen en 5 minuten laten inwerken en daarna afvegen (ook het andere stof en vuil is weg). De motor blijft langer in "net gewassen" toestand als je een rit hebt gemaakt. Alleen als het heeft geregend en de motor er uitziet als een varkensstal, was ik 'm wel gewoon.
 
Nat vel keukenrol op vizier leggen, effe wachten, eraf trekken en afdrogen met microvezel doek. Geen lijkjes en geen krassen.

Dit doe ik ook.

En voor de tussendoor; brillendoekjes. Eentje een beetje nat maken, vizier afvegen en daarna navegen met een nieuw brillendoekje.

Voor de motor; niet wassen. Je zit erop, dan zie je de voorkant van de motor, en alle lijkjes, toch niet.
 
Nat vel keukenrol op vizier leggen, effe wachten, eraf trekken en afdrogen met microvezel doek. Geen lijkjes en geen krassen.
Net even de keukenrol tactiek, op m'n helm geprobeerd. Werkt als een trein!! Bij m'n motor ben ik alleen bang dat het krast, m'n helm vizier is nog wel te vervangen...
 
Net even de keukenrol tactiek, op m'n helm geprobeerd. Werkt als een trein!! Bij m'n motor ben ik alleen bang dat het krast, m'n helm vizier is nog wel te vervangen...
Ja het lijkt wel magie! Ik wrijf trouwens ook niet met het papier, juist tegen de krassen (papier=houtvezel=krassen) :Y Daar is de microvezel doek voor.

Ik heb het al eens op het windscherm van mijn vorige motor gedaan zo, werkte ook, maar het wordt al gauw een gedoe met die natte lappen op een groot oppervlak...
 
Als er niet meer genoeg licht uit de koplamp komt deze schoonmaken. De rest van de motor komen de muggen wel af na een regenrit af.

db
 
Sinds de eerste keer dat ik 'n dikke hommel op m'n vizier gesplat had (laagvliegen over de A16 is niet verstandig voor zo'n beest...) heb ik altijd 'n pakje glassex doekjes in m'n frunk zitten. 😋 Als 't echt te gortig wordt kan ik onderweg ff m'n visier, handkappen en windschermpje ontdoen van ongedierterestanten.
 
Vlogen allemaal in de weg;
20200417_082840.jpg

Rijdend kerkhof..
 
gewoon glasfoamreiniger 30 seconden laten inwerken en afvegen met een microvezel. 2 minuten werk eigenlijk.
 
heb je al geurkaarsjes geprobeerd ? Vooral citroen lijken ze niet lekker te vinden.
Hoe je dat exact moet implementeren weet ik niet, maar misschien kan je dr wat mee ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan