Genoeg/zat van ASSENCUP (knmvcup.nl)

RVFjarno

MF veteraan
29 feb 2004
5.288
0
Velp (gld.)
Ik race nu voor het 10e seizoen knmv cup. Of wel Assen cup, zoals ik het de laatste 5 jaar noem.
De laatste jaren race ik nog maar 1-3 races mee in de knmv cup op Assen.
Verder probeer ik Hengelo, Oschersleben en (onk) Oss, mee te pakken.

Waarom?
De andere circuit geven nieuwe uitdagingen, ervaringen en (meer) plezier :9

Al enkele jaren hoor ik geluiden van cuprijders die al langer cuppen (5 jaar of langer) dat ze graag zouden rijden op een ander circuit.
Er zijn legio circuits alleen niet in nederland.

In het voorjaar rij ik altijd een mid week op Val de Vienne en dat is een van mijn favorieten geworden :Y

De circuits waar ik aan denk zijn:

- Hengelo (gld.) is er al. En met succes!!!
- Oschersleben is er al. En met succes!!!
- Oss.
- Nurnburg- ring (dui.)
- Val de Vienne. (fra.)
- Zolder. (belgie)
- Hockenheim (dui).
- Le Mans (fra.)
- Brands Hatch (uk).

Al zouden er al 1 of 2 circuits bij zitten zou het al een stuk leuker maken.
Wie nu eigenlijk kampioen wordt is het snelst over ca. 80 raceronden op Assen.

Mijn gevoel zegt dat ca.25% van de cuppers langer als 5 jaar deel neemt aan de knmv cup races en dat ca. 75% 2-5 jaar deel neemt en het dan voor gezien houdt.

Ik bedoel: De gezichten die ik in 2001 zag op de cup dagen zijn (voor mijn gevoel) op een hand te tellen.

Misschien kan het CRT haar vaste klanten een beetje in de vraag tegemoet komen?
Als er meer geluiden komen van cuppers die andere circuits willen rijden kan ik wellicht een mailtje sturen naar Hennie Lentink.

Graag jullie reactie omtrent de wens van racen op een ander circuit als Assen.... :]
 
Ik ben voor een nieuw circuit rond Eindhoven, misschien een mega upgrade voor Valkenswaard om hem GP ready te maken, hebben we ook gelijk een stuk vaker lekker weer dan daarboven in regenton Assen.
 
Laten we het bij de bestaande circuits houden.

Spa is inderdaad een goede optie. Die was ik vergeten. Valt voor CRT te combineren met evt. onk weekend net als Osschersleben en Hengelo.
Makkie zou ik zeggen....
 
man ga lekker zaccen, goedkoper dan Cuppen en meerdere circuits, zolder, zandvoort, assen en mettet.

enigste nadeel voor een 600 is is dat de 1000 en 600 door elkaar rijden, maar dan kan je evengoed lekker battlen, vraag maar aan je collega cup600 rijder Roy Meerman ;)
 
Spa mag je vergeten .... is maar één organisatie die daar motorraces mag organiseren ...
Wij reden vroeger Club MET en dat was een beetje hetzelfde probleem maar dan met Zolder als enige circuit, één uitzondering per jaar was Magny Cours (de max maar beetje ver).
Denk dat probleem hem een beetje in budgetten zit: als organisator zal je een betere prijs kunnen bedingen als je verschillende dagen per jaar boekt en dan krijg je natuurlijk een beetje een eentonige kalender in ruil ... behalve bij de ZAC natuurlijk ;-)
 
Duitslang ligt vol met leuke, mooie, technische en vooral veilige banen. Schreef ik ook al in een ander topic hier. Aan de andere kant, je ziet het met Oschersleben al... voor veel jongens 'te ver', 'te duur' en 'heel weekend'.... :Z

IDM R6 Cup is een leuke optie.. Allemaal exact dezelfde fietsen en niet zoals in de Cup dat er met blokken wordt gereden die niet 'Cup-legaal' zijn.

Talentcup kost €12.500,- volgens mij, R6 IDM-Cup kost €15.000,- maar daarvoor krijg je wel een volledig geprepareerde Yamaha R6 met racepak én goede Dunlop banden. Daarbij rijd je op alle IDM circuits. Super alternatief, alleen is dat een heel weekend en een stukje verder.... En daar houdt het voor een hoop mensen al op -O-

Maarja, het is net wat je er voor over hebt...
 
IK heb me wel eens verdiept in de R6 cup in duitsland maar daar moet je geloof ik elk jaar een nieuwe fiets kopen.
Is geen optie.

Ik heb al eens meegereden in de duitse knmv cup. Er zijn meer nederlanders die daar af en toe gaan rijden in de seriensport.
www.seriensport.de

Is ook low budget en eigenlijk net als knmv cup.
Was zeker geslaagd toen ik er ongeveer 3 jaar geleden ging racen op hockenheim, op de lange baan. Echt een gave baan is dat.

Het gaat mij om een competitie die eigenlijk in en rond Nederland races organiseerd.

Misschien rij ik dit jaar nog een keer mee met seriensport in duitsland.
Ze rijden ook een endurance race. de 1000km. van Hockenheim ring.

Waar zelf coureurs als Arne Tode aan mee deed vorig jaar (=was werkeloos!).
 
Volgens mij niet hoor, maar vraag het eens aan de Nederlanders die erin rijden...
Mocht het wel zo zijn, dan kun je die andere R6 gewoon verkopen. En geloof me, zo'n super R6 met alles erop en eraan raak je echt wel kwijt... :)
 
Volgens mij niet hoor, maar vraag het eens aan de Nederlanders die erin rijden...
Mocht het wel zo zijn, dan kun je die andere R6 gewoon verkopen. En geloof me, zo'n super R6 met alles erop en eraan raak je echt wel kwijt... :)

Ja dat snap ik. Maar ik heb het geld niet op de rug groeien en ik heb een 2007 R6 die lekker gaat dus voorlopig hou ik deze fiets nog effe.
Met hemelvaart nog 7e geworden op Hengelo dus aan de fiets ligt het niet _O-
 
Ja dat snap ik. Maar ik heb het geld niet op de rug groeien en ik heb een 2007 R6 die lekker gaat dus voorlopig hou ik deze fiets nog effe.
Met hemelvaart nog 7e geworden op Hengelo dus aan de fiets ligt het niet _O-

Kreeg jij wel punten :P
 
Wedstrijd op Zolder, Mettet en Zandvoort zou ik wel kunnen waarderen. Alleen heeft Henny het CPZ al een keer geopperd, en dat wilde niemand toen geloof ik.
 
man ga lekker zaccen, goedkoper dan Cuppen en meerdere circuits, zolder, zandvoort, assen en mettet.

enigste nadeel voor een 600 is is dat de 1000 en 600 door elkaar rijden, maar dan kan je evengoed lekker battlen, vraag maar aan je collega cup600 rijder Roy Meerman ;)

Als er genoeg Cuppers met een 600 overstappen kan de organisatie misschien toch is een scheiding maken tussen 1000 en 600 (S3 - 1000, S2 - 600, S1 - mix, S0 - mix).
Zo zijn ze bij RSZ dan ook weer :)
 
Als er genoeg Cuppers met een 600 overstappen kan de organisatie misschien toch is een scheiding maken tussen 1000 en 600 (S3 - 1000, S2 - 600, S1 - mix, S0 - mix).
Zo zijn ze bij RSZ dan ook weer :)
Idd als er genoeg "overstappen", op dit moment zijn er niet genoeg 600tjes om een mooi competitief veld te krijgen volgens mij
 
mwa ergens heeft Jarno wel gelijk, was het ook helemaal zat op Assen altijd, keek er altijd naar uit op Ossie/Eemshaven en de ring, kon je tenminste echt vechten met mannen die de baan net zo slecht/goed kenden.
 
mwa ergens heeft Jarno wel gelijk, was het ook helemaal zat op Assen altijd, keek er altijd naar uit op Ossie/Eemshaven en de ring, kon je tenminste echt vechten met mannen die de baan net zo slecht/goed kenden.


Precies mijn idee.
Maar ik begrijp uit de reacties dat het nogal mee valt met "het teveel op assen rijden in de knmv cup".
Dan ga ik zelf een alternatief proberen te zoeken voor de aankomende jaren.

Ik heb dit jaar nog niet op Assen gereden en denk dat ik in 10 sept. een cup race mee pak en dan vindt ik het wel weer mooi geweest voor dit jaar (op Assen).
In augustus pakken we nog een circuitdag op spa. Wordt mijn eerste keer en ik kijk er erg naar uit. :]
 
Precies mijn idee.
Maar ik begrijp uit de reacties dat het nogal mee valt met "het teveel op assen rijden in de knmv cup".
Dan ga ik zelf een alternatief proberen te zoeken voor de aankomende jaren.

Ik heb dit jaar nog niet op Assen gereden en denk dat ik in 10 sept. een cup race mee pak en dan vindt ik het wel weer mooi geweest voor dit jaar (op Assen).
In augustus pakken we nog een circuitdag op spa. Wordt mijn eerste keer en ik kijk er erg naar uit. :]

Ik zou zeggen, zoek medestanders in de paddock (buiten het ofrum om) en informeer bij RSZ wat de mogelijkheden zijn en of ze bereid zijn om aparte klassen in te delen als er genoeg animo/deelnemers zijn.

Dan heb je een mooi alternatief denk ik zo, Assen, Zandvoort, Mettet en Zolder :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan