Genormaliseerde kogels..

NitrogenJunk

MF'er
21 dec 2003
58
0
Nijmegen
Ik ben veel onderzoek aan 't doen naar radicale ideeën voor m'n custom brikkie. Nou heb ik daarvoor een flinke hoeveelheid kogels nodig. Nou kan ik die zelf wel gaan persen in de werkplaats, of bij flinke armoe gaan draaien, de uitwisselbaarheid blijft armoedig. De tollerantie zal dan helaas te ver buiten z'n grenswaarden gevallen. Vandaar ben ik opzoek naar genormaliseerde kogels, of liever het bijbehorende blad van een van de normalisatie-instituten. Het schijnt te zijn dat de kogels wel degelijk zijn genormaliseerd. Ik weet echter niet in welke branche ik 't moet zoeken noch bij welk instituut. Ik heb alles al afgestuind: NEN, DIN, ISO. Niks! Waarschijnlijk komt dit droevige resultaat doordat ik de algemene functie voor deze kogels niet heb weten te achter halen. De diameter van de kogels moet zijn: 25mm < d > 50mm. Maar om te beginnen zal dit even te verwaarlozen zijn; als ik maar iets over kogels vind.

Als iemand tips kan geven over in welke richting ik 't moet zoeken, of waar, of wat dan ook: :} DANK U!

P.s.: Ik heb ook al bij SKFbearings gekeken en 't is maar moeilijk te achterhalen of ze ook dergelijke kogels los leveren...

Laatst bewerkt:
moeten het nieuwe kogels zijn? ander zou ik bij een aantal revisie bedrijven langs gaan, die gooien die ouwe toch weg, ff uit elkaar halen en je hebt je kogels.

gr kc

bullet.gif

Kogel?

wil je zelf lagers gaan maken? eigen schalen draaien of zo?

Daar lijken me de kogels wat groot voor, og ga je zo'n high tec wiel ontwerpen, met een lager zo groot als de velg zonder spaken?

wil je zelf lagers gaan maken? eigen schalen draaien of zo?

Daar lijken me de kogels wat groot voor, og ga je zo'n high tec wiel ontwerpen, met een lager zo groot als de velg zonder spaken?

;) Het wordt een tweerijige hoekcontact lager met gesplitste binnenschaal. http://www.osmoswheel.com/ werkt volgens 't zelfde principe, dus tegen mijn oorspronkelijke verwachtingen in. (Dus geen tweerijige ton of kegellagers) Het draaien van de schalen is een fluitje van een cent, tevens 't monteren. Dit mede door de grootte. En idd, hij moet hugh zijn. De breedte doet er niet echt toe.

Ik weet er ECHT een hoop!

dus vraag ik maar weer 's:
Wat mogen ze kosten ?

Een inch is misschien wel een mooie uitgangspositie. Hoe zit 't echter met de oppervlakte gesteldheid en rondheid? Kun je ten slotte garanderen dat er sprake zal zijn van inwendige krimpholtes? Tja, als ze dan voldoen aan m'n verwachtingen... Een eurotje of 100, 150 exclusief materiaalkosten?! (Mits in de gewenste metaal/legering te leveren.) Wordt er trouwens middels zandvormen gegoten (evt met schuimplastic kernen) of in metaal?

Laatst bewerkt:
ziet er erg stoer uit maarreh, geeft dat geen hoog onafgeveerd gewicht?

Hmmmz, radiaal of roterend? Deze n00b hier volgt u helaas ff niet!

gaaf als je dat klaarkrijgt
het moet natuurlijk kunnen, maar verwacht je niet veel problemen krijgen met keuren?

Neeh, valt wel mee eigenlijk en anders zal de oud-ijzer-man d'r blij mee zijn! Ik zal in dezer dagen wel eens een cad schetsje laten zijn. Ziet er hoopvol uit, gezien de nauwkeurigheid van de C&C bank.

/EDIT: zojuist gevonden: http://www.ballbiz.com; ik kan weer goed slapen! :P

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan