Insanity03
MF veteraan
- 10 mei 2012
- 1.875
- 337
Terwijl jullie hier discussieren dat de supersport verkopen het slecht doen en niets meer zal worden, bouwt Kawasaki de supercharged 600.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eh... precies dat stond al in de openingspost.En Yamaha komt met een nieuwe(re) R6.
Hier staat trouwens ook meer over dat herenakkoord:2017 Yamaha YZF-R6 op Intermot
Schijnt iets tussen de Japanse fabrikanten onderling te zijn om 600 supersports niet meer verder te ontwikkelen. Kostenbesparing??
Dat heb ik dus ook al vernomen van verschillende dealers.
De supersportjes zijn nog maar moeilijk te verkopen, in het Noorden des lands
schijnt het wel wat beter te zijn dan hier in het westen.
Volgens mij gaat dat meer over de ontwikkelkosten en de marge.De ontwikkeling is niet gestopt. Het artikel klopt niet helemaal. Er is daar geen sprake van. Ze blijven doorgaan. Vooral nu ook met de Euro4 norm.
Op een gegeven moment kost het veel meer tijd en geld om het door te ontwikkelen.
Als een van die merken eenmaal iets nieuws heeft gevonden, geloof me nou maar dan zou de marketing afdeling volle toeren draaien want ze verkopen dan veel meer.
Als je ook een beetje kijkt naar het verkopen van type motoren dan is het niet vreemd dat er minder supersports verkocht worden. Het is ook nog nooit zo geweest dat ze goed verkochten. Maar ze verkopen zeker niet slecht. Anders waren de crossers en enduro's nu de klos.
Dat een 1000cc ietsje meer kost dan een 600cc en dat daarom mensen liever voor een 1000 gaan neem ik met een korreltje zout. Dat ietsje meer is nog net niet de helft wat je extra moet neerleggen
Kijk voor de grap naar het verschil tussen een R6 en een R1:
Yamaha motoren - Grote voorraad - MOTOR City Amsterdam
Tevens, een grotere, snellere motor is ook weer duurder in onderhoud.
Op zich ook wel logisch dat ze minder verkopen natuurlijk.
Je hebt een nieuwe R6 voor 13.5k als ik die link van motorcity bekijk. Dan heb je een motor met een 10 jaar oud uiterlijk (mening gebonden uiteraard), zonder ABS en een houding waarvan je na een uur last krijgt van je polsen, nek en / of rug.
Kijk je iets verder naar bijvoorbeeld de MT 09 Tracer. Dan heb je een motor van 11k, moderne looks, ABS en comfortabel genoeg om paar uur op te zitten.
Vanaf 99 zelfsAls je de R6 neemt dan vind ik dat uiterlijk alles behalve verouderd. Het is er al 10 jaar, maar het ziet er niet ouderwets uit. Alles behalve.
het is toch vanzelfsprekend dat een klasse motorfiets door veranderingen heen gaat. Verwachten dat een klasse zoals deze verdwijnt lijkt me overdreven. Kijk bv eens naar al die scramblers met tig opties mods die de merken opeens maken om de groeiende markt hipsters te trekken. Als het echt zo is dat er minder 600cc's verkocht worden zal er ook weer een tijd komen waarin de cijfers zullen aantrekken.
Het zijn maar bedrijven die willen inspelen op de huidige interesses van de consument.
Naah. De meeste die doen die 300cc zsm weg wanneer ze onbegrensd mogen rijden.De wetgeving speelt hier denk ik ook in mee. Vroeger was het allemaal wat soepeler.
Toen ik op mijn 22e mijn rijbewijs had gehaald mocht ik meteen rijden op mijn GSXR750. Tegenwoordig moet je op een 300cc brommer gaan rijden.
Het is een kip en het ei verhaal.
Als je de R6 neemt dan vind ik dat uiterlijk alles behalve verouderd. Het is er al 10 jaar, maar het ziet er niet ouderwets uit. Alles behalve.
echter op het moment dat fabrikanten die dingen niet vernieuwen dan zullen mensen ook minder geneigd zijn deze te kopen. Ikzelf zou eerder een 2e of 3e hands 2010 R6 kopen dan een (huidige) nieuwe aangezien ze oogschijnlijk hetzelfde ogen. Onderdelen zijn uitwisselbaar etc. etc.
Naah. De meeste die doen die 300cc zsm weg wanneer ze onbegrensd mogen rijden.
Daar zit nu nog tijdelijk een markt in omdat de wetgeving nu ook nieuw is.
Misschien was ik wat onduidelijk. Uiterlijk bedoel ik namelijk relatief. Als je kijkt naar een MT 10 of de nieuwe R1, dan zie ik een moderne fiets, en dan is naar mijn mening de R6 kwa uiterlijk wat verouderd. Zelfde geld weliswaar ook voor de CBR en GSXR.
Wat je verder zegt bevestigd wat ik zei ja, ik ben nu ook aan het kijken naar een GSXR 600 uit 2008, omdat die er zelfs wat moderner uitziet dan het laatste model.
Een neef van mij WAS altijd helemaal van de 600-ish SS motoren. Hij vroeg me eens waarom ik in godsnaam altijd op die ouwe meuk (dat is "oldtimers" voor mensen die het niet snappen) bleef rijden. Ik vroeg hem toen: "wanneer ben jij voor het laatst midden in je powerband, vol gas in zijn 2 een bocht uit gekomen?". Een half later kocht hij een supermoto en heeft hij nooit meer terug gekeken.
Dat heb ik dus ook al vernomen van verschillende dealers.
De supersportjes zijn nog maar moeilijk te verkopen, in het Noorden des lands
schijnt het wel wat beter te zijn dan hier in het westen.
Meeste ontwikkelkosten zijn voor de GP bikes toch.
Straatfietsen zijn toch budget GP motoren... Lijkt me vri weinig ontwikkelkosten?