geometrie vraag.

GuusFlater

MF veteraan
26 okt 2009
1.902
51
gelderland
Normaal gesproken kon ik altijd goed aan remmen voor de Tarzan bocht / Geert timmer /ruskenhoeh etc
Als ik nu aan rem tilt de motor t zn kont niet op maar gaat hij glijden over z.n voorband.
Ik dacht eerst de banden spanning maar dat levert niks op.
Ik rem nu op of net boven de aanslag van de voorvork .

Wat zou de beste aan passing zijn ? Veer voorspanning voor wat indraaien of de demping wat aanpassen .

Wat denken jullie .
 
Normaal gesproken kon ik altijd goed aan remmen voor de Tarzan bocht / Geert timmer /ruskenhoeh etc
Als ik nu aan rem tilt de motor t zn kont niet op maar gaat hij glijden over z.n voorband.
Ik dacht eerst de banden spanning maar dat levert niks op.
Ik rem nu op of net boven de aanslag van de voorvork .

Wat zou de beste aan passing zijn ? Veer voorspanning voor wat indraaien of de demping wat aanpassen .

Wat denken jullie .

Als je SAG goed is en je vering staat goed ingesteld dan zou ik als eerste je luchtkamer met 1 cm verkleinen.Dus ietsje meer olie in je voorpoten.
 
Ik ga er even vanuit dat je harder bent gaan rijden/remmen.
Glijden van het voorwiel duidt erop dat je je hele veerweg voor gebruikt. Je geeft ook aan dat je op de aanslag rijdt.
De makkelijkste stap is om de veervoorspanning wat te verhogen.
 
Normaal gesproken kon ik altijd goed aan remmen voor de Tarzan bocht / Geert timmer /ruskenhoeh etc
Als ik nu aan rem tilt de motor t zn kont niet op maar gaat hij glijden over z.n voorband.
Ik dacht eerst de banden spanning maar dat levert niks op.
Ik rem nu op of net boven de aanslag van de voorvork .

Wat zou de beste aan passing zijn ? Veer voorspanning voor wat indraaien of de demping wat aanpassen .

Wat denken jullie .
Hydrolock eruit halen.
Heb je weer ruim 1 cm meer veerweg
 
Terug
Bovenaan Onderaan