Georganiseerde motorreizen

Iris94

MF'er
23 apr 2015
59
0
Hoi!

Ik was aan het rondkijken voor georganiseerde motorreizen voor komende zomer en zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zó veel organisaties en mogelijkheden. Dus ik vraag me af of iemand hier al ooit is meegeweest op zulke reizen, zo ja met welke organisatie (of zelf alles geregeld?), waarheen en of het beviel natuurlijk.
Ik wil graag in Europa, niet te ver van Nederland, en in de zomervakantie. (En betaalbaar, ik zat te denken aan maximaal 500 euro). Maar aangezien mijn motor niet enorm veel bagageruimte heeft, wil ik ook liever niet kamperen. Bovendien ben ik er nog niet helemaal over uit of ik wel graag helemaal alleen wil, daarom lijkt me een georganiseerde trip beter.

Iemand tips?
x
 
gewoon gaan. die gs500 houd je niet eens tegen om binnen Europa te blijven. en ik ken weinig motoren waar ik met zoveel zooi nog kon rijden.

ga binnenkort een weekendje luxemburg. leuke wegen dichtbij huis en niet te duur. dan kan je altijd nog zien wat je doet. nadeel van georganiseerd is dat alles al gepland is. iets waar ik totaal niet tegen kan op de motor. als ik links wat wil zien dan ga ik. waar ik slaap zie ik wel. :Y

en kwa bagage kan je het met 10kg redden of meer dan 60kg meeslepen en 90% niet gebruiken :X

en voor deze zomer heb ik 4 weken vrij. maar nog geen idee welke kant ik opga. dat weet ik zelfs nog niet voor a.s. zondag hoe ik van polen in 4 dagen naar duitsland ga komen _O-

albanie bv. _O- zou ooit naar oostenrijk/italie gaan. maar keerde in istanbul weer om om naar huis te gaan.
09832.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij ANWB promotor. Ze organiseren 3-5 daagse groepsreizen in bv Duitsland.
Denk dat dit goed aansluit op jouw wensen.
 
en we hebben jaren met het gs500 topic luxemburg weekenden gehouden. :Y
 
Ik ben vorig jaar naar de Pyreneeën geweest met de groepsreis van https://www.horizonmotorreizen.nl/
Er zijn dan al zaken geregeld zoals hotel en de routes, je kan eenmaal in het hotel bij anderen aanhaken, of juist niet. Wanneer je met pech komt te staan helpt de organisator je graag, dus dat kan wel handig zijn als je nog niet zo ervaren bent met motorvakanties.
 
Er kan meer mee als je denkt op zo'n hok!
En voor een kampeervakantie heb je lang niet zoveel nodig als menig mens denkt, meeste gebruik je toch niet.
Wat bijvoorbeeld wel kan is een maatje zoeken om tezamen mooie routes te rijden. Scheelt ook een deel van de uitrusting mee te nemen!

Succes met plannen!
 
Thanks voor de tips! Ik ga meteen op die website kijken en ook bij de ANWB Promotor.
Ik vind het juist fijn als het gepland is, want ik ben niet zo ervaren met rijden buiten Nederland en zeker niet alleen. Dus ik wil toch een stukje veiligheid op die manier, dat ik niet écht alleen ben. En Luxemburg had ik nog niet eens naar gekeken, nog nooit geweest.. Is het mooi daar?
Een maatje zoeken is inderdaad ook een slim plan, maar ik weet niet waar ik die zo vandaan moet halen. Ik ken wel iemand die altijd maatjes haalt van motormaatje.nl oid, maar het lijkt me toch raar om plotseling met een vreemdeling rond te rijden :p Thuis rijd ik altijd alleen of met m'n vader/broertje of kennissen, maar die zijn niet allemaal geschikte motormaatjes in mijn ogen, niet echt mijn gezelschap denk ik.
 
Als je nog niet zo veel ervaring hebt kan ik je Luxemburg/ Ardennen/ Eifel wel aanraden.
Jazeker, het is daar heel mooi!! Daar ga je een mooie vakantie hebben.

Voor mij is juist het leukste om alleen de hoofdroute te plannen. Te bezoeken high-lights zet ik als waypoint in de Garmin. Details vul ik onderweg wel in. Je dient dan wel te kunnen improviseren. Ongepland loopt niet alles zoals je je zou wensen. De praktijk leert dat altijd alles weer op zijn pootjes terecht komt.

Misschien is het dan beter om de eerste keer toch met een groep te gaan om te zien hoe alles in zijn werk gaat. Met zo'n georganiseerde reis ontstaan vanzelf groepjes met het zelfde snelheids-nivo. Dus lekker in je eigen tempo en beleving.

Volgend jaar heb je dan wellicht meer vertrouwen om zelf op pad te gaan!

Foto=3F36OAUA

Foto: Luxemburg Vianden
 
Hier nog eentje die heel goede ervaringen heeft met Horizon Motorreizen. Kan je rustig doen, ben je in veilige handen.

Veel plezier op je eerste trip!

:]
 
Gewoon zelf rijden is mijn advies. Iedere motor kun je volhangen en ook op een GS500 kun je best wat meenemen. Ik ben jaren lang op vakantie gegaan met een zzr 600. tanktasje, bagagerol en zijtasjes en op de kaart binnendoor door Frankrijk naar Spanje gereden.
Als je 's avodns aanspraak wilt hebben dan zijn er zat motorcampings of barretjes te vinden. Met het voorbereiden van je reis begint je pret! Luxemburg rij je in een dag naar toe (binnendoor) dus waarom daar een hele week blijven als je ook leuk rond kunt trekken? het is echt niet goedkoper door een week (of 2) op 1 dezelfde plek te blijven hangen.
Have fun!
 
Laatst bewerkt:
@diekooi.. die bagagerol wat jij hebt is dat een 40 liter? ik heb er namelijk ook 1 gekocht (volgens mij dezelfde) maar hij lijkt mij veel te groot op mijn gs500.. en tips hoe ik dat ding in hemelsnaam veilig kan vastbinden?
 
Gewoon gaan is mijn advies.
1e keer dat ik ging ben ik met mijn toenmalige vriendin gewoon naar de Eiffel vertrokken.
Wel even een Nederlands motorhotel opgezocht, en van daar wat ritten gekregen en gaan rijden.

Jaar daarop maar gelijk met een groep de alpen in gegaan, en dit jaar gooi ik gewoon al m'n zooi erop en zie ik wel waar het mooi weer is :]

Hoofdreden dat ik verder geen groepsreizen heb gedaan, iedereen heeft een beetje zijn eigen rijstijl.
Ik houd ervan om soms gewoon even door te knallen en soms om rustig te rijden en her en der te stoppen, bij groepsreizen heb je die mogelijkheden vaak niet.

Ik zou zeggen, zoek een bikerbuddy en trek er lekker met zijn 2en op uit :]

Oh en betreffende spul meenemen, gewoon vastsjorren :P

10352982_792083790842223_816684535898258312_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ohja en je budget... 500 euro is erg aan de krappe kant, maar je hebt een redelijk zuinige motor. Camperen is al een heel stuk goedkoper als hotels. Zeker als je kiest voor municipal campings in Frankrijk en de prijzen hiervan vergelijkt met hotelovernachtingen.
 
Ohja en je budget... 500 euro is erg aan de krappe kant, maar je hebt een redelijk zuinige motor. Camperen is al een heel stuk goedkoper als hotels. Zeker als je kiest voor municipal campings in Frankrijk en de prijzen hiervan vergelijkt met hotelovernachtingen.

Pension ipv hotel wil vaak ook veel schelen.

In Luxemburg voor 30 euro pppn inclusief frühstück :9
 
Hoi Iris,

Met Horizon kun je rustig meegaan, bv Oostenrijk of Vogezen dat zijn leuke reisjes relatief dicht bij huis en betaalbaar. (en hulp bij evt probleempjes)

Alternatief kun je ook zelf op pad met routes van internet; bv Moezel/Eifel,
daar is het heel leuk rijden doordeweeks en genoeg aanspraak van andere rijders hoor.
 
met de knmv kun je ook rustig meegaan evenals promotor,ride on tours zou ik nog even laten zitten,
 
Ghe, deze zomer ga ik waarschijnlijk met dit ouwe hok naar Luxemburg :+

009-6.jpg


Wat neem ik mee ?

Wat klein prul dat in een rugtasje past, en misschien dat ik de tanktas ook gebruik.
Maar verder eigenlijk niks, less is more !

Camping Ettelbruck - Luxemburg

Dat ouwe ding gaat het vast wel halen O-)
 
Thanks voor de reacties! De eiffel en ardennen zijn inderdaad mooi, daar ben ik ook al een aantal keer geweest! Vooral Horizon ziet er inderdaad wel goed uit, fijn dat daar ook veel positieve reacties over zijn.

@David_ZZR ik had eigenlijk nog niet eens aan benzine gedacht in die 500 euro berekening, het kan ook meer zijn hoor! Ik had daarbij eigenlijk alleen aan het "pakket" wat ze meestal aanbieden gedacht, met overnachtingen en begeleiding en wat daar dan allemaal bij zit.
 
Thanks voor de reacties! De eiffel en ardennen zijn inderdaad mooi, daar ben ik ook al een aantal keer geweest! Vooral Horizon ziet er inderdaad wel goed uit, fijn dat daar ook veel positieve reacties over zijn.

@David_ZZR ik had eigenlijk nog niet eens aan benzine gedacht in die 500 euro berekening, het kan ook meer zijn hoor! Ik had daarbij eigenlijk alleen aan het "pakket" wat ze meestal aanbieden gedacht, met overnachtingen en begeleiding en wat daar dan allemaal bij zit.

Ohhh als dat alleen voor verblijf en de organisatie was dan kun je er zelfs nog verder en leuker gaan rijden? Heb je een navi? Pluk wat leuke routes voor een mooie ronde door Europa van Internet, Zo nee, steek de 500 euro die je anders aan een organisatie zou geven in een goede navi!
 
Wat is dat toch dat iedere keer als iemand iets wil weten over georganiseerde reizen een aantal MF-ers steevast opdringerig begint te pushen dat de TS zelf zijn reis moet organiseren? Er kunnen hele goede reden zijn om te kiezen voor een georganiseerde reis en ervaring opdoen is wat mij betreft een hele goede, staat zo ongeveer bovenaan het lijstje. Bovendien kan een georganiseerde reis ontzettend leuk en gezellig zijn.
Zelf ben ik ongeveer tien jaar lang mee geweest met georganiseerde reizen. Dat had ik echt niet willen missen, ik heb ontzettend genoten van die trips. Dat ik tegenwoordig liever alleen reis doet daar helemaal niks aan af.

:]
 
Kijk ook eens naar motortours.eu, voorheen MRO reizen, voor mij synoniem aan leuke routes.
Iedereen kan daar de route zelfstandig rijden, of je sluit aan bij een groepje gelijkgestemden.
Vorige week nog ThuringerWald met ze gereden en goed bevallen.
Met een groepsreis heb je iig in de avond wel wat te buurten in het hotel.
Als je onervaren bent en alleen gaat lijkt me een groepsreis zeker niet verkeerd, je kan altijd van anderen leren en praten over motorvakanties. Kun je veel ideeen mee op doen.
En je kan met vragen altijd terugvallen op de groepsleider/organisatie.

Ik maak graag gebruik van pensions/hotels omdat dat gewoon scheelt in de bagage.
Daarnaast ook nog eens comfortabeler, zeker als ik 500km+ onder de wielen heb laten rollen.

Aan de andere kant is op de bonnefooi gaan ook leuk, als motorrijder krijg je toch snel contact met collegarijders, mits je wel de juiste campings/pensions/plaatsjes uitzoekt.

Alle opties hebben voor/na delen, het voordeel wat ze allemaal hebben is dat het motorrijden is ;-)
 
Klinkt ook goed, dankjewel voor de verdere tips!

Wat jullie zeggen van zelf rijden lijkt me ook heerlijk, maar ik wil toch echt eerst wat ervaring opdoen :)
 
Ik sluit mij aan bij Robert (diekooi) :Y, gewoon gaan! Had op 6 januari mijn rijbewijs gehaald, in april motor gekocht en eind juli zaten we (toenmalige vriendin en ik) twee weken in Noorwegen met n tentje. Was echt geweldig, het gevoel van vrijheid, in de ochtend de kaart erbij te pakken en n mooie richting te kiezen om te gaan rijden :]

Niet te bang zijn, avontuur! :+

:W

EDIT:

Alhoewel ik nu de foto's terugkijk we wel echt veel zooi mee hadden
_O-
File_087.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan