Gepakt bij toeritdosering..... Aanvechtbaar?

Hoe groot is mijn kans?

  • Geen kans

    Stemmen: 14 56,0%
  • 50%

    Stemmen: 7 28,0%
  • 100%

    Stemmen: 4 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
Het licht gaat zo snel weer op rood dat je zelfs als eerste rijder door rood rijdt.

Maar door het feit dat ze achter het verkeerslicht stonden konden ze nooit zien of er nu daadwerkelijk door rood werd gereden of niet.
 
@ Jan B. Zoals je zegt ben je er al een tijdje uit. Het RVV kent twee en drie kleurige verkeerslichten, toeritdoseringslichten zijn niet apart opgenomen.

Door rood rijden is geen strafbaar feit maar een administratieve gedraging.
 
@ Jan B. Zoals je zegt ben je er al een tijdje uit. Het RVV kent twee en drie kleurige verkeerslichten, toeritdoseringslichten zijn niet apart opgenomen.

Door rood rijden is geen strafbaar feit maar een administratieve gedraging.


Een toerritdoseringslicht is toch niets meer als een 2 of 3 kleurig verkeerslicht?
Alleen de sluitertijd is een stuk korter.
En over hoelang een verkeerlicht op groen moet staan is niets over vermeld.

Een toerritdoseringslicht is gewoon een andere benaming voor een 2 of 3 kleurig verkeerlicht om de functie duidelijker te maken.

:+ :?
 
Een toerritdoseringslicht is toch niets meer als een 2 of 3 kleurig verkeerslicht?
Alleen de sluitertijd is een stuk korter.
En over hoelang een verkeerlicht op groen moet staan is niets over vermeld.

Een toerritdoseringslicht is gewoon een andere benaming voor een 2 of 3 kleurig verkeerlicht om de functie duidelijker te maken.

:+ :?
Klopt. De TDI is niets anders dan een gewoon verkeerslicht. De groentijd is zo kort dat er maar één (of twee op de A2) auto door kan bij groen licht.

De tijd voor rood is variabel en wordt berekend aan de hand van het verkeersaanbod op de autosnelweg. Hoe drukker het is des te langer staat de TDI op rood.

Het is wel een effectief middel tegen files. Door het beperkte aanbod van de oprit wijken andere bestuurders niet vast uit naar de linkerrijstrook zogenaamd om ruimte aan de invoeger te geven, maar daarmee tegelijkertijd bij te dragen aan het onstaan van de file omdat de rechterrijstrook niet wordt benut. En er wordt ook niet meer (zoveel) geremd op de rechterrijstrook om de invoeger er tussen te laten. Je hebt ook geen last meer van invoegers die zich met alle geweld in de verkeersstrook persen. Allemaal omstandigheden die bijdragen tot het ontstaan en langer bestaan van files.

De file staat nu niet meer op de oprit, maar ervoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan