gepakt met wheelie

Status
Niet open voor verdere reacties.

r ay

MF'er
26 jul 2003
128
0
terneuzen
ik ben pas geleden in zwolle betrapt door een agent terwijl ik een wheelie
maakte op de snelweg.
oke mag niet ,maar geef dan een boete of waarschuwing.
maar nee hoor,gelijk rijbewijs in beslag en zoek maar uit hoe je terug in zeeland kom.
na een hoop gezeur en gebel op het politi bureau werd er door de officier beslist dat ik het voorlopig terug kreeg,maar moet wel in zwolle voorkomen.
maar nu moet ik ook een soort examen bij het cbr gaan doen om te kijken of ik toch wel geschikt ben om een motor te besturen,heeft iemand dit ook wel eens moeten doen,en zoja mag dit met je eigen motor.
maar je kan beter iemandoverhoop steken dan krijg je gewoon een beetje werkstraf
en voor de rest geen gezeik.
 
Mwah... denk dat je motorbeheersing wel in orde zal zijn...maar heb geen idee waar die CBR-zeikerds :( nog meer op letten.

Wat zijn trouwens de consequenties van het niet halen van de test? Alsnog rbw inleveren? Dan is iemand overhoop steken idd minder strafbaar...
 
Met dat CBR-gezeik kijken ze gewoon of je verkeersinzicht hebt. Iedereen heeft natuurlijk een eigen rijstijl, en daar wordt niet echt op gelet geloof ik.
 
dis een grap zeker :? toch :? dit kan niet echt gebeurd zijn, don't fuk wit mie ;)
Knap minder iig, hopen maar dat je hem niet kwijt raakt door deze schandalig schofterige misdaad
 
Je bent dus slachtoffer geworden van:

*********************************************************************************
Artikel 130 Wegenverkeerswet.

1. Indien bij de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen personen een vermoeden bestaat dat de houder van een rijbewijs niet langer beschikt over de rijvaardigheid dan wel over de lichamelijke of geestelijke geschiktheid, vereist voor het besturen van een of meer categorieën van motorrijtuigen waarvoor dat rijbewijs is afgegeven, doen zij daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk mededeling aan Onze Minister onder vermelding van de feiten en omstandigheden die aan het vermoeden ten grondslag liggen. Bij ministeriële regeling worden ter zake van de uitoefening van deze bevoegdheid nadere regels vastgesteld.

2. Op de eerste vordering van de in artikel 159, onderdeel a, bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig, ten aanzien van wie een vermoeden als bedoeld in het eerste lid bestaat, verplicht tot overgifte van het hem afgegeven rijbewijs.

3. De in het tweede lid bedoelde vordering wordt gedaan indien de betrokken bestuurder de veiligheid op de weg zodanig in gevaar kan brengen dat hem met onmiddellijke ingang de bevoegdheid dient te worden ontnomen langer als bestuurder van een of meer categorieën van motorrijtuigen, waarvoor het rijbewijs is afgegeven, aan het verkeer deel te nemen. Bij ministeriële regeling worden de gevallen aangewezen waarin daarvan sprake is. Het ingevorderde rijbewijs wordt gelijktijdig met de schriftelijke mededeling, bedoeld in het eerste lid, aan Onze Minister toegezonden.

*********************************************************************************
Rijstijl is inderdaad niet echt van belang, eigen stijl mag, als je maar laat zien dat je je veilig en verantwoord over de weg kan begeven.
Vind dit idd wel heel erg streng ingrijpen voor een wheely...
Maar niet opkomen dagen of er tijdens de test een zooitje van maken kan wel einde rijbewijs betekenen!!!! Mocht je twijfelen voor die tijd nog even rijinstructeur een uurtje inhuren om je rijstijl te laten bekijken en gewoon test voorbeeldig afleggen. :}
 
Straks rij je tijdens de test super netjes hoor je ze lullen die gozer kan niet eens een wheelie maken :? ......hoe dan ook dit zuigt behoorlijk :(
 
wat een bullshit zeg, sorry voor de uitdrukking. Maar als je een wheelie maakt op de snelweg dan kan je verwachten dat ze het in de noemer gevaarlijk rijgedrag noemen en de overige deelnemers in het verkeer in gevaar kan brengen. Wat ik bedoel is dat je een bepaald risico in calculeerd en als je dan gepakt wordt moet je niet liggen zeiken. Kijk als je 250 over de nedelandse snelweg rijd en je wordt gepakt, dan moet je niet zeuren want je weet dat het niet mag. Iets meer naar ghostrijder kijken, die maakt pas wheelies :)
 
wat zouden ze bij max dan wel niet voor straf moeten bedenken als je bij 1 wheelie je rbw ken inleveren...

leven lang in prison ofzo?? ;)
 
Zo'n rijtest heb ik ook gedaan,stelt niet veel voor,geen bijzondere verrichtingen en geen theorie,gewoon een klein uurtje netjes rijden,neem voor de zekerheid een rijlesje.
 
Een Weelie op de snelweg? :} Netjes hoor. Van mij mogen ze er een beloning tegen over zetten als je zoiets kan met 120 km/h. Zo'n examen bij het CBR mag voor jou dan zeker geen probleem zijn lijkt mij.
 
Had je niet gewoon kunnen verzinnen dat je even over de auto's heen wilde kijken omdat je in wilde gaan halen en je zeker wilde weten dat er geen gevaar was :+
 
Hier zijn laatst in de buurt ook een aantal mensen hun RBW kwijt geraakt door een wheely. Zelfs de motoren waren in beslag genomen, stond iig in de krant.

Ik vind het vette bullshit! Aangezien ik zelf ook graag wheely :)

Ik vind een demente opa of oma gevaarlijker dan een motorrijder die even een kick haalt uit een wheely. Wheely's zijn gewoon nodig :)

Arjan.
 
Tsja, jammer voor je,

je weet dat het niet mag en toch zou je ze...
Alsof ze niks beters te doen hebben, prioriteiten genoeg!

Succes,

Johannes :]
 
Een Weelie op de snelweg? :} Netjes hoor. Van mij mogen ze er een beloning tegen over zetten als je zoiets kan met 120 km/h. Zo'n examen bij het CBR mag voor jou dan zeker geen probleem zijn lijkt mij.
Vind een wheely tussen 80 en 160 km/u ,in 2de versnelling, makkelijker dan een wheely in 1ste versnelling. Beter te kontroleren zeg maar.
 
wat een bullshit zeg, sorry voor de uitdrukking. Maar als je een wheelie maakt op de snelweg dan kan je verwachten dat ze het in de noemer gevaarlijk rijgedrag noemen en de overige deelnemers in het verkeer in gevaar kan brengen. Wat ik bedoel is dat je een bepaald risico in calculeerd en als je dan gepakt wordt moet je niet liggen zeiken. Kijk als je 250 over de nedelandse snelweg rijd en je wordt gepakt, dan moet je niet zeuren want je weet dat het niet mag. Iets meer naar ghostrijder kijken, die maakt pas wheelies :)


Bla bla bla, op zulk moraalridder geneuzel zit ie te wachten natuurlijk |(
Hij zal heus wel weten dat het niet mag, heeft ie jouw opmerkingen niet voor nodig!

www.moraalridder-forum.nl misschien iets voor je!
Gett a life!

:X
 
wat een bullshit zeg, sorry voor de uitdrukking. Maar als je een wheelie maakt op de snelweg dan kan je verwachten dat ze het in de noemer gevaarlijk rijgedrag noemen en de overige deelnemers in het verkeer in gevaar kan brengen. Wat ik bedoel is dat je een bepaald risico in calculeerd en als je dan gepakt wordt moet je niet liggen zeiken. Kijk als je 250 over de nedelandse snelweg rijd en je wordt gepakt, dan moet je niet zeuren want je weet dat het niet mag. Iets meer naar ghostrijder kijken, die maakt pas wheelies :)

pff laat me raden, jij kan zeker geen wheelies maken :-)
 
"Ik liet per ongeluk mijn koppeling schieten mijnheer agent, en toen ging mijn voorwiel opeens omhoog. Ik ben er aardig van geschrokken ja."
 
Op zondag 19 oktober 2003 00:25 schreef Mar1tin het volgende:
...
Gett a life!

Sja, het is nou eenmaal iets wat niet op de openbare weg thuishoort. Ga naar een circuit o.i.d.... Get a clue..

Lopen stunten in het openbaar en dan hier komen miepen als je gepakt word :Z
 
Op zondag 19 oktober 2003 05:49 schreef Acid Burn het volgende:Lopen stunten in het openbaar en dan hier komen miepen als je gepakt word :Z
tja, op zo,n reactie zit ie wel te wachten |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan