gepakt met wheely's

solex

MF veteraan
20 okt 2002
8.148
5.477
Zutphen
Ik heb het voor mekaar, ik ben vorige week gepakt terwijl ik een stuk of 4 of 5 keer al wheeliënd de N348 en de N35 tussen Lemelerveld en Raalte afreed.
Nadat ik bij een motorzaak in Lemelerveld geweest was, draaide ik de N348 op
waar ik direct een wheely trok en daarna nog een paar keer.
Het verkeersbeeld was vrij rustig en bij tegemoetkomend verkeer reed ik normaal.
Nadat ik bij de verkeerslichten rechtsaf richting Raalte nog 1 of 2 keer op het achterwiel reed,kreeg ik pas na de volgende verkeerslichten linksaf richting Deventer in de gaten dat er een motoragent achter me zat.
Deze agent bleef zo netjes achter mij rijden dat ik daardoor al een beetje nattigheid begon te voelen.
Toen ik bij de rotonde rechtsaf sloeg kreeg ik even later een stopteken.
Of ik dacht dat ik op het circuit was en wat mijn excuus voor dit gestunt was.
Volgens mij kun in je dit soort gevallen nooit een goed excuus bedenken
maar mocht iemand een goeie smoes weten, mail me het even.

Het eerste waar hij om vroeg was mijn rijbewijs en aangezien er de laatste tijd
rijbewijzen in beslag genomen zijn voor wheely’s rijden o.a. in het progamma
wegmisbruikers en in de krant, vreesde ik even dat ik een belletje moest plegen
om mijn stalen ros weer thuis te krijgen, maar ik kreeg toch direct mijn
rijbewijs in mijn handen gedrukt.
Na een hele preek kwam het er op neer dat hij het op het bureau uit zou zoeken
en er zou waarschijnlijk een pittige boete aankomen.
Hij vond mijn snelheid niet te hoog, dus dat viel gelukkig mee.
Op mijn vraag hoe lang hij al achter me zat, zei hij "al sinds de N348".
Ik denk dat hij op de parallelweg zat en daardoor moeilijk te zien was.
Dus een aantal wheely's heeft hij in ieder geval gezien.

Maar op dit moment weet ik nog niet precies waar ik aan toe ben.
Hopelijk nemen ze mijn rijbewijs niet alsnog in beslag en krijg ik misschien zelfs een voorwaardelijke straf waarbij je de volgende keer, en die kans is aanwezig aangezien ik toch vrij veel plezier in het wheeliëen heb, het rijbewijs
voor een bepaalde periode kwijt bent.
Ik probeer de schuld niet bij de agent te leggen, ik was er namelijk zelf bij en hij doet alleen zijn werk, maar zonde is het in ieder geval wel.
 
:X

"Volgende keer" toch iets beter om je heen kijken... O-)

Bummer.

Mja als je weing gortigs hebt uitgehaald: een fikse boete en een waarschuwing.

Bij slechte bui van tegenpartij of andere dingen kan het een art.5 worden,maar gezien de reactie van de agent kost het je alleen wat dineros denk ik...
 
Sinds wanneer kan je voor een paar wheelies je rbw kwijtraken?? Wat een gezeik....

ik hoop dat het een beetje meevalt voor je, maar het zal je zekers geld gaan kosten :X
 
En wat wordt je nu verweten?

Voorbandzuinig rijden?
Gevaarzetting (terwijl je blijkbaar bijna alles, zelfs je snelheid) onder controle had?
Bezopen gedrag?
Het je houden aan de maximum snelheid?
 
Volgens mij wordt je verweten dat je de motor niet onder controle hebt en je een gevaar voor de omgeving bent. Eeeh, ik heb het niet verzonnen dus niet schelden op mij.
 
ach ze zullen er vast niet zwaar aan tillen,ik ben er ooit goed mee weggekomen door brutaal een agent aan de telefoon afteblaffen dat ze me thuis maar moesten komen afhalen dan want ik had geen zin om even voor een standje op het bureau langs te komen,nooit meer wat van gehoord :+
 
Officiële aanklacht luid:"Het zich zo gedragen op de weg waarbij het overige verkeer kan worden gehinderd".

Welk verkeer hij daarmee bedoeld is mij niet geheel duidelijk aangezien ik geen
wheely's trok bij tegenliggers, maar ik snap ook wel dat hij iets moet doen als zo'n gast als ik voorbij komt.

Ik heb wel al telefoon van de heer in kwestie gehad, maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden.
Het kon overigens wel zo zijn dat mijn rijbewijs alsnog en dus naderhand in beslag genomen word.

Nee, de snelheid was oké, dat was dus het probleem in ieder geval niet.
 
Laatst bewerkt:
hoe haalt ie het in zijn hoofd om te vragen of je op een circuit was.
weet die agent dan niet dat je daar geen wheelies mag maken |( :+

hopelijk kom je er goedkoop vanaf :?
 
hoe haalt ie het in zijn hoofd om te vragen of je op een circuit was.
weet die agent dan niet dat je daar geen wheelies mag maken |( :+

hopelijk kom je er goedkoop vanaf :?
In Croix mag het, Op het circuit van zolder niet.
toen ik uit verveling wheelies ging trekken werd ik bijna het domein afgestampt.
Kreeg nog de mededeling: dat doe je maar op de openbare weg.
hé da mag niet , zei ik
die man wilde al gelijk mijn nummers van mijn stalen ros afhalen.

een excuus: ik ben het vermogen van mijn motor nog niet gewoon. :+
 
Zo jammer dat ze dit nu gaan bekeuren.
Wheelies zijn zo gaaf om te zien.
ik wou dat ik ze vaker tegenkom zo op de weg, zoals jij hebt gedaan.
Maar ik denk dat het door deze regeling toch af gaat nemen, maar ik hoop het niet.
Ik hoop voor jou dat de boete niet al te hoog is, en dat je je rijbewijs mag houden. Succes.
 
Ik ben een tijdje geleden ook aangehouden, gelukkig nog niks van gehoord.. maar vrees dat de boete nog wel komt :(

Zodra ik hem binnen heb zal ik je het bedrag wat ik kreeg wel vertellen
 
ik had maar 1 wheelie voor nodig, en gelijk werdt mijn rijbewijs afgepakt, in de eerste instantie voor 10 dagen maar bij mij duurde het in totaal 1,5mnd en 2x voorkomen eer ik hem terug kreeg, met als toetje 3mnd voorwaarlijk, 2jaar proef en €300,- boete :( art 5 wegens gevaarlijk rijgedrag.

wees er voorzichtig mee B|
 
Het feit dat hij al zo lang achter je reed wil volgens mij zeggen dat hij ervan genoot. En ik denk dat je in zo'n geval altijd beter tegengehouden wordt door een motoragent i.p.v. een agent in de auto. Die bikercops rijden meestal privé ook met de moto en begrijpen ons iets beter dan de jaloeze flik in de auto.
Mijn idee hé.
 
Het feit dat hij al zo lang achter je reed wil volgens mij zeggen dat hij ervan genoot. En ik denk dat je in zo'n geval altijd beter tegengehouden wordt door een motoragent i.p.v. een agent in de auto. Die bikercops rijden meestal privé ook met de moto en begrijpen ons iets beter dan de jaloeze flik in de auto.
Mijn idee hé.

Als het een echte motorrijder (als je begrijpt wat ik bedoel) was geweest, dan had hij foei gezegd en (om toch een beetje streng te lijken) een boete van €50 oid gegeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel ietwat overdeven vind.
 
en ja ik was gister ook de sjaak
trek een wheely rijd er een fucking busje met blauwe lampe achter me
die in t donker dan best veel licht geven als ie ze aan zet :(
en die meneer wou ook ff belluh of ie nie me RBW kon afpakken
*slik*
ma dat had ie gelukkig niet gedaan
maja krijg dus wel een brief thuis en hij zei ook
dat t alsnog afgepakt kon worde en vooral omdat ik
een half jaar gelede ofzo gepakt ben met 30+ te hard met de auto |(
dus ik wacht met spanning af
kan iemand me alvast zon standaartbrief ofzo doormailen
waarin je je rbw terug vraagt aan zon meneer
kvoel de bui al hange iig

regels en wetten :r :r
 
Officiële aanklacht luid:"Het zich zo gedragen op de weg waarbij het overige verkeer kan worden gehinderd".

Welk verkeer hij daarmee bedoeld is mij niet geheel duidelijk

maar dat komt waarschijnlijk omdat je niet zag wat er achter je gebeurde
 
Terug
Bovenaan Onderaan