Gepakt tijdens K.D., Wheelie e.d.?

DucDude

MF'er
12 apr 2002
209
0
KP. van der Mandelelaan 130
Was ik gisteren (19-10-03)lekker aan het K.D.'en op't Klaverblad in Gorkum (helaas alleen maar rechter bochten) zie ik de tuut in m'n spiegel bij het insturen. Had de knie net aan de grond. Ben toch maar ff wat rechter op gaan rijden.

Vraag is nu: Had ik dit moeten doen? Zou je een boete kunnen krijgen voor K.D.'en? Of bv. voor wheelien en stoppies?

Kreeg geen boete :) . Ze reden r. Rotterdam de A15 en ik weer richting de A27 Breda om weer een vette K.D. in te zetten.

Zijn er gasten met slechtere ervaringen?
 
Knee Down weet ik niet, maar voor een wheely krijg je een boete voor roekeloos rijden, volgens mij was dat 180 euro... :r . Blijf dus maar goed in die spiegels kijken ;)
 
Er is toch geen regel over hoe schuin een motor mag staan :? ... krijgen we starks nog flits kasten die je hoek t.o.v. het asfalt meten en je daarvoor flitsen...

Ik zal Spee maar niet op ideen brengen ;)

Als daarbij je knie het asfalt raakt moet je dat zelf weten, als je nou tijdens de knee down toevallig 160 rijdt en allemaal mensen afsnijd wordt het een ander verhaal

 
Tja...ik vraag het me af. Als zo'n snorremans een slechte dag :( heeft gooit ie't op roekeloos rijden (hij bedoeld kut dat ik zoiets niet kan) en hebbie een vette prent.

Ik ben benieuwd of er iemand is die dit heeft meegemaakt.
 
Dat soort zooi vegen ze toch onder Art 5 ?...niet volledig onder controle hebben van het voertuig, gevaarlijk weggedrag...dat soort onzin...

Het zijn en blijven struikrovers dus als ze willen bekeuren ze je omdat je te diep ademhaalt, of een scheet laat op de bike...(diefstal/milieuvervuiling)

Maar ik denk om kort te gaan dat het niet verstandig is diut soort "twijfelachtige" acties uit te voeren in het zicht van alles wat aan Spee gerelateerd is...
 
Geef het beest je een naam...... ik noem het motor beheersing 8-)
 
hangt er gewoon vanaf wie je tegenkomt in die flikkenwagen...

sommigen gaan je laten stoppen en je eens een uitbrander geven, anderen laten je onverbiddelijk het notitieboekje in rijden.

in principe mag het niet. ik heb reeds een boete gekregen voor uitbreken met de wagen. toen'k tegen de agent zei dat het normaal is voor een break om wat met z'n kont te zwieren, sloeg die kerel paars uit.
 
Aha....je kan dus beboet worden. Goed dat ik ff recht op ging zitten.
Zag trouwens nog een paar MF'ers op't klaverblad Gorkum. Aan het oefenen maar nog een stukkie te gaan hebben tot de KD.

Succes Manne ennne.... zie je de KLPD. Rechtop zitte dus!!

Thanks Sonic.

ps. Het is nooit druk op't k.blad Gorkum. Hoe kan da nou? De bochten zijn prachtig! 8-)
 
Aha....je kan dus beboet worden. Goed dat ik ff recht op ging zitten.
Zag trouwens nog een paar MF'ers op't klaverblad Gorkum. Aan het oefenen maar nog een stukkie te gaan hebben tot de KD.

Succes Manne ennne.... zie je de KLPD. Rechtop zitte dus!!

Thanks Sonic.

ps. Het is nooit druk op't k.blad Gorkum. Hoe kan da nou? De bochten zijn prachtig! 8-)
Hier wil ik toch even iets rechtzetten: KNEEDOWNEN EN RONDJES RIJDEN OP HET KALVERBLAD IS NIET VERBODEN
Ik heb er nog steeds niets van gehoord, puur omdat de officier er geen zaak in ziet. Ik zou het graag voor de rechter komen vertellen: hebben we tenminste wat jurisprudentie die we oom agent onder zijn neus kunnen drukken als we aangehouden worden })
 
Hopen op't verjaren van de zaak dan maar Sonic ! Ben je zeker safe.

Ik hoop iig dat ik de KLPD voortaan ook zie aankomen tijdens het KD'en.

Trouwens ben nog op zoek naar mooie linker bochten in omstreek Hardinxveld. Iemand suggesties?? })
 
Hopen op't verjaren van de zaak dan maar Sonic ! Ben je zeker safe.

Ik hoop iig dat ik de KLPD voortaan ook zie aankomen tijdens het KD'en.

Trouwens ben nog op zoek naar mooie linker bochten in omstreek Hardinxveld. Iemand suggesties?? })
Ik wil de zaak eigenlijk voor laten komen. Dan kan de rechter beslissen wie er hier gelijk heeft (ben er van overtuigt dat ik niets verkeerd heb gedaan). Dan kunnen we die jurisprudentie mooi voorleggen aan de wetsdienaren die ons volgend jaar zomer komen lastigvallen. Kunnen ze boeven gaan vangen.

Oh ja, weinig kans dat je zo'n wagen ziet als je op snelheid aan het kneedownen bent hoor, dan kijk je namelijk alleen voor je en niet in de spiegels...
 
Flikken of niet, heb nog geen K.D gehad maar ben wel vet aan oefenen. Wie nog suggesties voor een leerling knee downer omgeving Oosterhout NB. '(
 
Ik ben 3 keer aangehouden tijdens knee-down akties;

1e keer op KB-Ressen: 2 motoragenten. Ipv preek kreeg ik ruim 1 uur rijles om mijn bochtentechniek verder te verbeteren. :}

2e keer: Rotonde in Nijmegen: motoragent (was een v.d. 2 die me op Ressen "les" gaf). knee-down was op zich niet het probleem. Wel dat ik rondjes bleef rijden op de rotonde en dat met te hoge snelheid.

3e keer: Rotonde Nijmgen: zelfe verhaal als vorige keer. Knee-down op zichzelf is niet het probleem alleen heb je voor een knee-down nu eenmaal een aardige snelheid nodig, en die snelheid was te hoog. Tevens waren 1-2 rondjes geen probleem, had ik er meer gereden had ik een boete gekregen. (je gebruikt de weg dan niet meer voor verplaatsen van AnaarB maar voor oefenen van vaardigheden die op de openbare weg niet zijn toegstaan. Of zoiets.

Dus waarschijnlijk is de knee-down op zichzelf niet het probleem.
 
Kentekenplaat thuis laten, KD en met een wheely er vandoor!!!
Klote gezeik over een paar KM's
En dan kijken of zo'n woutje je bij kan houden op z'n BWMtje.
(Als hij het bijhoudt: Petje af, maar moet de 1e nog tegenkomen)

Een BMW loopt volgens mij niet boven de 250 of 260.. Heb ik er mooi een paar over: DOEI.
 
Ben zelf ook wel eens van het klaverblad Gorinchem afgehaald door een Volvo van de KLPD, maar dat waren sympathieke gasten, ze wisten m'n naam al, dus hadden ze al een tijdje staan kijken. Na het gebruikelijke belerende praatje nog een kwartiertje doorgekletst over motoren, we gingen dan ook uit elkaar zonder dat ik de staatskas moest spekken.Als je het echt te bont maakt kun je denk ik wel een boete krijgen, maar dan moet er volgens mij wel sprake zijn van echt onverantwoord gedrag, zoals het k.d. inhalen van andere weggebruikers over de vluchtstrook, of je hebt pech en wordt aangehouden door een agent die een pesthekel aan motorrijders heeft.
 
Kentekenplaat thuis laten, KD en met een wheely er vandoor!!!
Klote gezeik over een paar KM's
En dan kijken of zo'n woutje je bij kan houden op z'n BWMtje.
(Als hij het bijhoudt: Petje af, maar moet de 1e nog tegenkomen)

Een BMW loopt volgens mij niet boven de 250 of 260.. Heb ik er mooi een paar over: DOEI.
*D *D D*
 
Tuurlijk, ik ben een keer aangehouden terwijl ik lekker aan het kneedownen was op hoevelaken :(

Artikel 5 wvw: Quanta Costa?

Wist je trouwens dat dat een misdrijf en geen overtreding is?

Sonic, ik moet je helaas teleurstellen.

Artikel 5 is maar een overtreding en geen misdrijf. *D
Artikel 5 wordt genoemd in artikel 177 WVW.
En artikel 178 lid 2 zegt: "De in artikel 177 strafbaar gestelde feiten zijn overtredingen."
De misdrijven van de WVW zijn o.a:
art 6 (dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld)
art 7 (verlaten plaats ongeval met letsel of schade)
art 8 (rijden onder invloed)
art 9 (rijden tijdens rij-ontzegging)
art 41 (opzettelijk je kentekenplaat onleesbaar maken e.d.)
en nog meer van dat soort feiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan