Gepakt

Als je 160 door de polder rijdt, dan hoef je toch niet meer te spiegelen :?

Maar onder de noemer van veiligheid wordt de maximale snelheid van vele polderwegen naar beneden gehaald, eerst mocht je er 80, nu nog maar 60.
Eigenlijk was de 60 zone ingesteld voor als er belendende panden op de weg aansloten, nu zie je het overal komen...
Prachtig overzichtelijk wegen, vaak zonder kruisingen welke dan een max hebben van 60, da's gewoon om te zieken en geld te innen.

Als ik door Frankrijk rijd, dan klopt vaak mijn snelheid bij de omgeving, als ik in de stad rijd, dan is het 50, als het een doorgaande weg in de stad is dan 70 en in de polder 90 of 110.
Bij gevaarlijke situaties staan borden om je erop te attenderen en die kloppen dan ook. Als er 30 staat en je wilt er met 60 doorheen, dan heb je een probleem!
In Nederland staat er vaak een snelheid welke je met de een minimaal dubbele snelheid aan kunt, niet realistisch dus.

Ik zou wel willen dat het weer realistisch werd en pragmatisch aangepakt, dan kun je fors bekeuren bij gevaarlijke situaties en soepel zijn daar waar mogelijk....


Weet je wie die 60km zone bepalen hier door de polder? Dat zijn lokale "politicie" (we hebben het over dorpjes he) die zich populair willen maken bij de klagende boeren die met hun trekker door het sluipverkeer moeten. En bovendien is het een ontmoedigingsbeleid: die lokale wegen moeten onaantrekkelijk zijn zodat mensen eerder de grote wegen pakken. Mee eens natuurlijk maar heeft niets met veiligheid te maken.
 
Als je 160 door de polder rijdt, dan hoef je toch niet meer te spiegelen :?

Maar onder de noemer van veiligheid wordt de maximale snelheid van vele polderwegen naar beneden gehaald, eerst mocht je er 80, nu nog maar 60.
Eigenlijk was de 60 zone ingesteld voor als er belendende panden op de weg aansloten, nu zie je het overal komen...
Prachtig overzichtelijk wegen, vaak zonder kruisingen welke dan een max hebben van 60, da's gewoon om te zieken en geld te innen.

Daar hebben ze een heel mooi woord voor; 'Polderblindheid'
:X
 
He KingCoder???

waar lopen die polderwegen dan?? overal liggen nu drempels als je via de gewandeweg gaat en over heesch en daarna rosmalen, Den Bosch zijn ook niet echt van die lange overzichtelijke wegen.
Maar goed, brabant is wel het beloofde land en daar kan je buiten de bebouwde kom KM's ver kijken!! ik weet niet of ik me nu wel zo prettig voel met 160 tussen die trekkers en zondags rijders.
 
Ghoh, dus je moet de wet wel een beetje kunnen overtreden, maar niet te veel :?
Jij bent net zo'n aso met 30km/u te hard als TS met ietsjes meer hoor!
Er zal vast ook wel iemand te vinden zijn wie 30km/u veel te hard vind en daarvoor je rijbewijs wilt innemen, zou mij ook niets kunnen uitmaken :N

Je bent dus wel een moraalridder.

En dat hertje kan ook al bij 80 km/u dodelijk zijn, of niet....
Zo kun je overal risico's strooien en bang zijn
mo·raal·rid·der

de (m.)

1
·
iem. die, meestal zonder veel aanhang, vurig strijdt om een idealistisch doel te bereiken

Hee, je bent er zelf ook één :W
 
Erg kort door de bocht vindt ik het wel om meteen te zeggen dat je niet iemand anders in gevaar brengt als je veel te hard rijdt want bij een misser wordt je motor een ongeleid projectiel en kan wel degelijk een ander in gevaar brengen.
zo is het...... ik had er ook nog eentje>>>
full

een plaatje zegt meer dan 1000 woorden :Y
 
zijn het geen lampjes dan is het weer wat anders...
de TS vraagt toch helemaal niet om discussies over de max snelheid.

hij vraagt wat hem te wachten staat en hoe en naar wie hij zijn verzoek moet toesturen.


full
 
wat is nu 74 km te hard op een motor -O-

alsof je nu echt iemand anders dan jezelf in gevaar brengt.

succes iig

Nee dat niet maar wat denk je dan van de schors van de bomen, dat duur echt wel lang voordat dat weer fatsoenlijk is aangegroeid.


P.s.
Een kennis , alweer wat jaren geleden, dacht er ook zo over.
Een half jaartje zijn rijbewijs, een hele snelle motor, makkelijk denken over snelheid en reactie, dat is een fatale combinatie gebleken op een 80km weg.

Een boete is dus helemaal niks vergeleken wat er echt kan gebeuren. Hopelijk is de boete een eye-opener.
 
Als ik door Frankrijk rijd, dan klopt vaak mijn snelheid bij de omgeving, als ik in de stad rijd, dan is het 50, als het een doorgaande weg in de stad is dan 70 en in de polder 90 of 110.
Bij gevaarlijke situaties staan borden om je erop te attenderen en die kloppen dan ook. Als er 30 staat en je wilt er met 60 doorheen, dan heb je een probleem!
In Nederland staat er vaak een snelheid welke je met de een minimaal dubbele snelheid aan kunt, niet realistisch dus.

Ik zou wel willen dat het weer realistisch werd en pragmatisch aangepakt, dan kun je fors bekeuren bij gevaarlijke situaties en soepel zijn daar waar mogelijk....

Voor Zwitserland geldt (gold?) hetzelfde; als daar de maximumsnelheid verlaagd is, dan is daar meestal ook een goede reden voor.

Nederland is volledig gereguleerd en de risico-acceptatie is bij zowel overheid als burgers minimaal.

Waarmee ik overigens niet iets zeg over 154 op een 80 km-weg (moraalridderpak ligt thuis :+ )
 
zijn het geen lampjes dan is het weer wat anders...
de TS vraagt toch helemaal niet om discussies over de max snelheid.
hij vraagt wat hem te wachten staat en hoe en naar wie hij zijn verzoek moet toesturen.
Nee, maar hij zet het wel op dit forum dus wil hij wel discussie anders is een briefje naar die OvJ voldoende of hij belt die arme diender even van...wat nu, 0900-8844, zo simpel is dat.
 
He KingCoder???

waar lopen die polderwegen dan?? overal liggen nu drempels als je via de gewandeweg gaat en over heesch en daarna rosmalen, Den Bosch zijn ook niet echt van die lange overzichtelijke wegen.
Maar goed, brabant is wel het beloofde land en daar kan je buiten de bebouwde kom KM's ver kijken!! ik weet niet of ik me nu wel zo prettig voel met 160 tussen die trekkers en zondags rijders.

Nee je moet niet via de gewandeweg of door geffen/nuland...

Het is dat het vrijdag is dus ik heb even wat routenetkaartjes aan elkaar gefotosoept, maar dit is mijn favo route. Ik moet wel zeggen dat ik het minder doe sinds de nieuwe snelweg klaar is hoor, dat wel.

Wat betreft 160 tussen zondagrijders en trekkers: hardrijden moet ook geen doel op zich zijn. Als er ruimte is en de weg en situatie lenen zich ervoor: gaan. Op polderwegen wel altijd de weg in het oog houden he! Dat moet je sowieso maar op dit soort wegen wil nog wel eens ineens wat zand of mest ofzo liggen!

full
 
Hmm ik hoop dat bovenstaande reactie niet serieus bedoeld is of wellicht een cynische ondertoon heeft!

Als je 80 mag en na meetcorrectie 157 rijdt heb je toch zeker wel een snelheid van twee keer het toegestane maximum op je tellertje gehad (zoiets van 160 dus). Lijkt me dat je buiten jezelf daar ook anderen mee in gevaar brengt als er maar 80 gereden mag worden!
Zelden heb je een ongeval door te hoge snelheid.

Als een andere weggebruiker blind oversteekt, als de ander zijn auto uit een parkeerplaat haalt, als de ander naar links afslaat, ... ja DAN heb je kans op een ongeval (oorzaak is dan het manoeuvre van de ANDER)
zo, en nu mag het stokpaardje weer op stal
 
Dus als jij 2x zo hard rijdt al toegestaan en er denk iemand "daar kan ik nog wel ff voor" en je knalt erop heeft hij het gedaan? |(

Alsof je kan verwachten dat iedereen daar rekening mee houdt :z
 
Hangt zoals al eerder gezegt helemaal van de situatie af. Heel veel wegen buiten de bebouwde kom zijn "80"wegen omdat ze buiten de bebouwde kom liggen, niet omdat harder gevaarlijk zou zijn. Kijk als er veel begroeing is, of sowieso veel verkeer, of onoverzichtelijke kruisingen of fietsers op de weg dan heb je gelijk.

Kijk ik hier bijvoorbeeld tussen Oss en Den Bosch op de polderwegen, dan zijn het wegen tussen eindeloze weilanden door, met weinig kruisingen, kilometers zicht. Is dan "80" gevaarlijk? Nee hoor met gezond verstand kan je best wat harder, ja zelfs 160 is op een motor (omdat je daar zo snel op zit) niet extreem hoor.

Binnen de bebouwde kom wordt het wat bedenkelijker en of 30km zones praten we al helemaal niet, daar doe je normaal.

Wie hard rijd en niet let op volgers die spiegelt niet en moet misschien sowieso even nadenken. Nooit je als een blind paard over de weg bewegen.

Dus jij kan mij uitleggen waarom mijn tante 7,5 jaar geleden verongelukt is op zo'n weg, terwijl ze gewoon 80 reed en een of andere idioot op een volkomen overzichtelijk kruispunt gewoon zo de weg op gereden kwam?
Puur omdat je door de overzichtelijkheid te weinig op let.

Overzichtelijkheid nodigt uit tot hard rijden, maar tegelijkertijd moet je wel heel goed opletten dat iedereen je ziet, en dat je zelf ook goed oplet. Ik zat er bij in de auto, samen met m'n zusje en me neefje en me nichtje (en die laatste 2 zijn hun moeder toen dus verloren, zie het nou eens van die kant ipv het kan allemaal wel en de ik ben superman instelling) en ik kan je vertellen dat je het echt niet verwacht dat er op die weg iets gebeurd. Maar het kan dus wel gebeuren. Er is 100% zeker niet te hard gereden, m'n tante had aardig wat rij-ervaring, het was een overzichtelijke weg, wat zou dat toch geweest zijn dan.

Weet je wie die 60km zone bepalen hier door de polder? Dat zijn lokale "politicie" (we hebben het over dorpjes he) die zich populair willen maken bij de klagende boeren die met hun trekker door het sluipverkeer moeten. En bovendien is het een ontmoedigingsbeleid: die lokale wegen moeten onaantrekkelijk zijn zodat mensen eerder de grote wegen pakken. Mee eens natuurlijk maar heeft niets met veiligheid te maken.

Opzich zijn die boeren ook te begrijpen. Zeker de kleinere boeren rijden vaak op oudere trekkers die zo'n 25 of 30kmh halen. De Nieuwere 50 a 60.
Als jij met 160 aan komt knallen, dan heb je een verschil van respectievelijk 130 en 110kmh. Moet je nagaan als je hem pas laat ziet, dan moet je aardig wat snelheid eruit remmen.
Niet om moraalridder te spelen ofzo hoor, meer je kan het ook wat te gortig maken.
Overigens ken ik niet alle 60 zones, maar een aantal die ik wel ken, daar is 60 a 70 ook echt hard zat (smal, onoverzichtelijk, traktoren, 12 jarige op het crosspuchje van pa die ff een klein stukje op de weg naar de buren gaan, enzovoorts).
Ik ken ook een andere overzichtelijke 60 zone waar ik elke dag over na school reed met brommerke, waar je overigens makkelijk 80 kon rijden en dat is ook jaren toegestaan. Volgens mij is dat verandert na een 60kmh weg om het sluipverkeer uit dit dorp weg te hebben, aangezien op de "grote weg" vaak file stond bij een kruispunt, linksaf de oude weg Nijmegen-Venlo (N271), Rechtsaf naar de snelweg a73.
Ik wil dus niet bweren dat het nergens kan hoor, maar op veel 60 plekken kan ik me het best voorstellen. Probeer je eens in die boeren te verplaatsen waar de motoren met 160 om de trekker heen vliegen.

Owjah, en wat als er een koe losgebroken is uit een weiland? Je legt het af hoor, zo'n dier wil je niet raken.
Ik heb in Kazachstan een auto gezien die een koe had gekust die zomaar de weg op kwam, zat behoorlijk goed in elkaar. Moet je nagaan als je er met de motor in vliegt...
 
Laatst bewerkt:
Die 60km/u stukken zijn gewoon gemaakt door en voor zeikerts, 80 kan vaak makkelijk en we hebben ook ogen, zowel de motorrijder als ook de overige deelnemers! Hou de verantwoordelijkheid gewoon bij de mensen en vang niet alles af met regels.
(Overschrijdingen gebeuren zowel bij 60 als bij 80, dat maakt weinig verschil)

Als we zonder risico dingen willen doen, dan moet je lekker in je nest blijven liggen en wachten tot je dood gaat.
Nederlanders hebben straks geen risico's meer, maar sterven dan rond de 40 aan verveling of zelfmoord.
 
Die 60km/u stukken zijn gewoon gemaakt door en voor zeikerts, 80 kan vaak makkelijk en we hebben ook ogen, zowel de motorrijder als ook de overige deelnemers! Hou de verantwoordelijkheid gewoon bij de mensen en vang niet alles af met regels.
(Overschrijdingen gebeuren zowel bij 60 als bij 80, dat maakt weinig verschil)

Als we zonder risico dingen willen doen, dan moet je lekker in je nest blijven liggen en wachten tot je dood gaat.
Nederlanders hebben straks geen risico's meer, maar sterven dan rond de 40 aan verveling of zelfmoord.
Tuurlijk zijn er risico's.
En het is ook zo dat er zeik stukken een 60 zone zijn.
Ben ik volledig met je eens.

Ik bedoel echter, dat als je met 160 over een 80 weg rijd waar je zogenaamd goed kan zien, dat me dat toch net ff wat te ver gaat. |(
 
Altijd leuk om zulke topics te lezen, maar dan moet je eens goed letten op de meningen van velen. Er wordt veel aangegeven dat het beter kan en dan wordt er ook aangegeven HOE dit dan zou kunnen. Maar iedereen roept iets anders, waaruit blijkt dat er dus over/naar alles anders gedacht/gekeken wordt. Dan zou je toch moeten begrijpen dat er tussen al die verschillende meningen een lijn getrokken moet worden waar een geldende regel voor komt.
In sommige reactie's lees ik bijv dat je snel rond een te hoge snelheid zit, dus dat dat dan toch zou moeten kunnen. Echt een mening waar totaal geen waarde aan gehecht kan worden. Want als ik op de snelweg mijn gas open draai kan ik makkelijk en zeker snel aan de 200km komen. Is dit weilig? NIET DUS, zelfs al is de weg vrij. Moet ik daar dan 70km rijden? Dat kan, maar de weg is normaal te gebruiken, mbt doorstroming / overzicht e.d., wanneer ik rond 100km á 120km rijd!

Ik heb niks tegen de meningen welke worden gegeven, sommige gaan misschien wat ver, maar iedereen mag een mening hebben. Maar ik blijf erbij dat er altijd een lijn moet worden getrokken om een bepaalde wet of regel vast te leggen.
 
@ TS : Veel sterkte met de afhandeling.
"Hope for the best, expect the worst.."
Als het je eerste overtreding is, heb je misschien geluk dat je je papiertje onder voorwaarden terug kan krijgen.

Heb er zelf (gelukkig nog) geen ervaring mee, maar kan me goed voorstellen dat het absoluut klote is. Vooral ook de manier waarop, en de zogenaamde reden van het 'waarom'... Lees : het excuus dan te hard rijden gevaarlijk is. Niet opletten, al rijd je ergens in de bebouwde kom 30km/u of braaf 120km/u op de snelweg; niet opletten is het gevaar... Verwachten dat de ander ook oplet, is ook al gevaarlijk...
Ook hier : "Hope for the best, expect the worst.."
Ongelukken komen door onoplettenheid van bestuurders, of het nu motorrijders zijn of automobilisten.
Het gaat al eigenlijk fout als bestuurders er niet van uitgaat c.q. niet verwacht dat een ander harder rijdt dan is toegestaan. Het is proberen scherp te blijven in het verkeer, zeker als het drukker wordt. Bij twijvel, niet doen. En dat er mensen zijn die a.h.w. twijvelen over hun twijvel, worden treuzelaars genoemd.. Het is (erg)vervelend, maar 't is op dat moment ff niet anders.
Snelheid heeft alleen gevolgen voor de hoeveelheid schade..
En snelheid is een erg makkelijke prooi om op te asen om geld te innen..

Wat betreft de politie : iedereen heeft wel een keer een moment dat ie de politie kan vervloek of zoiets dergelijks. Ik ben daar geen uitzondering in.
Correct me if I'm wrong : Maar de politie heeft de taak o.a. de wet te handhaven. Overheid maakt het beleid..
Dus : schop dat tegen het beleid dat de Overheid maakt, en schop tegen de politie dat ze zelf eens wat meer moeten nadenken voor ze het beleid ten uitvoerbrengen.
Het is dan wellicht hun werk, maar ja..
Bijvoorbeeld : laat die lui eens meer lopen in 'probleem' wijken waar bijvoorbeeld veel gestolen word (zoals motorfietsen waar iemand keihard voor en aan heeft gewerkt).. Of door wijken waar de criminaliteit in het algemeen hoger is, ipv lang de kant van wegen te staan te flitsen op snelheid..
Dat bedoel ik dus dat men op het beleid van de Regering moet schoppen/vervloeken, die heeft de prioriteiten verkeerd liggen.. De politie kan/mag zelf ook eens wat meer kunnen nadenken over het beleid wat ze uitvoeren..
Politie doet hun werk, al is het voor een overtreder van een snelheidslimiet niet leuk of soms zelfs een spreekwoordelijke hel..
Ik denk wel dat er een paar agenten tussen zitten die het huidige (overheid) verkeersbeleid hekelen...
Een van de redenen dat ik geen politie wil/wou worden is juist omdat ik geen zit heb om zowat blindelings een bepaald beleid op te volgen, uit te voeren c.q. handhaven; kortom : jezelf weg cijferen omwille van andermans wensen/wil en/of andermans regels/beleid e.d.

Maar goed : dat is mijn visie..


Groetjes, en nogmaals veel sterkte ermee @ TS.

 
Laatst bewerkt:
Een van de redenen dat ik geen politie wil/wou worden is juist omdat ik geen zit heb om zowat blindelings een bepaald beleid op te volgen, uit te voeren c.q. handhaven; kortom : jezelf weg cijferen omwille van andermans wensen/wil en/of andermans regels/beleid e.d.

Maar goed : dat is mijn visie..

Wellicht had je er goed aan gedaan eerst jezelf eens echt op de hoogte te brengen van de werkwijze's binnen de nederlandse politie en het dagelijks werk van de normale nederlandse politieagent.
Met bovenstaande geef je iig aan dat je erg makkelijk een bepaald " spookbeeld" als waarheid hebt geaccepteerd en geen enkel besef hebt hoe het echt in elkaar steekt, jammer.

Overigens....van binnenuit heb je meer invloed als van buiten.
Met de rest van je denkbeelden had je wellicht veel goeds kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Die 60km/u stukken zijn gewoon gemaakt door en voor zeikerts, 80 kan vaak makkelijk en we hebben ook ogen, zowel de motorrijder als ook de overige deelnemers! Hou de verantwoordelijkheid gewoon bij de mensen en vang niet alles af met regels.
(Overschrijdingen gebeuren zowel bij 60 als bij 80, dat maakt weinig verschil)

Als we zonder risico dingen willen doen, dan moet je lekker in je nest blijven liggen en wachten tot je dood gaat.
Nederlanders hebben straks geen risico's meer, maar sterven dan rond de 40 aan verveling of zelfmoord.

Als ze de 60km/u borden zouden afschaffen en 80km/u borden zouden plaatsen dan wordt die grens natuurlijk ook weer met 20 overschreden.

Ikzelf rij al zo'n 32 jaar motor en de laatste jaren zo'n 80 km/dag dus wat risico's betreft hoef je niet met die flauwekul aan te komen.
Gewoon normaal rijden is al risico genoeg. Ik ben al wat keren (bijna) van de weg gereden , soms willens en wetens en soms omdat er nu eenmaal mensen zijn die niet altijd even helder zijn. Een keer per 5 a 6 jaar is er een situatie waarbij je alle zeilen bij moet zetten om de zaak te redden. Dat is tot nu toe steeds gelukt omdat ik mij redelijk aan de snelheid hou.
 
Ik denk wel dat er een paar agenten tussen zitten die het huidige (overheid) verkeersbeleid hekelen...
Een van de redenen dat ik geen politie wil/wou worden is juist omdat ik geen zit heb om zowat blindelings een bepaald beleid op te volgen, uit te voeren c.q. handhaven; kortom : jezelf weg cijferen omwille van andermans wensen/wil en/of andermans regels/beleid e.d.
Je doet nu net alsof de politie zich alleen maar bezig houdt met het handhaven van verkeersregels. Dat is misshien zo voor de verkeerspolitie van het KLPD of voor de diverse teams her en der in den lande, maar ik geloof dat ze toch wel wat meer doen. Vechtende zuipschuiten uit elkaar halen tijdens de nacht ofzo, voetbalsupporters neerknuppelen :P .....



Maar goed : dat is mijn visie..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan