Gepolijst Aluminium mooi houden

Ik heb een tijdje geleden "Tectyl Glashelder" gekocht. Het is een blanke tectyl. Vooral bedoeld voor verchroomde onderdelen zoals spatborden etc. (de buitenkant dus, binnen/onderkant gewoon met teer insmeren) Ik heb het toen 2 keer geprobeerd. Eén keer op mn voorspatbord, gewoon buiten, het bleef erg plakkerig ook na 2 dagen. Bovendien bleef al het stof er als een gek op plakken. Meteen WD40 gepakt en de boel eraf gepoets.
Daarna nog één keer geprobeerd. Deze keer binnen, op kamer temp. Zelfde verhaal weer; het blijft plakkerig en de blauwe waas blijft ook.
Kortom: Geloof niet wat er op het flesje staat! Daar werd niets gezegt over een blauwe waas en plakkerigheid. Een écht top product dus!! :j :j
 
zal zaterdag een uitgebreide motorblokpoetsbuurt doen, en je ff doorgeven hoe het is geworden, p.s. tijdens de sohc-rit, zat er ook een tussen met chromen deksels, persoonlijk vond ik het "te"
 
zal zaterdag een uitgebreide motorblokpoetsbuurt doen, en je ff doorgeven hoe het is geworden, p.s. tijdens de sohc-rit, zat er ook een tussen met chromen deksels, persoonlijk vond ik het "te"

Heb 'm gezien ja. Die rode 750. Vond het in eerste instantie ook iets te, maar als je zon mooi pgepoetst verchroomd kleppendeksel naast je hebt liggen, ziet het er toch wel heeeeel mooi uit....
 
Heb 'm gezien ja. Die rode 750. Vond het in eerste instantie ook iets te, maar als je zon mooi pgepoetst verchroomd kleppendeksel naast je hebt liggen, ziet het er toch wel heeeeel mooi uit....

Kleppendeksel: Bedoel je die 8 dopjes of de hele kap die boven op de cilinderkop zit?
 
zooo geen vingers meer over van het poetsen, maar zeer tevreden over het behaalde resultaat *D met belgom :} , en een stuk scotisch bright :P

enne oud japans aluminium wil glanzen als een tiet :9
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik dat Belgom ook maar eens aanschaffen. Kan ik gewoon langs de Halfords wandelen of moet ik naar de motorspeciaalzaak?
 
Ik gebruikte vroeger bij mij shadow ook belgom en ik moet zeggen dat het perfect werkte. Ook nu weer bij mijn CB gebruikt en werkte weer perfect.
 
heb je al eens belgom gebruikt??, schijn je mooie resultaten mee te krijgen, 't is een keer goed poetsen, en daarna kun je het makkelijk bijhouden, door af en toe te poetsen


Belgom ken ik niet maar wel Alugom. dat gebruik ik altijd.
Elke maand( nou ja niet elke....)ga ik de kale aluminium delen te lijf met dat eerder genoemde Alugom. Tis wel wat werk maar het resultaat is er dan ook naar.
 
Heeft er iemand een foto van een CBxxxF met gepolijste carters?? Mijn carters kunnen wel een likje verf gebruiken...maar wil het spul ook wel gaan poetsen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan