gepolijste velgen en pekel

Ik pak gewoon de boormachien en een polijstschijf erop. Dan met belgom als een idioot polijsten, werkt erg goed. Je kan daarna je velg het beste inspuiten met tektyl want dan spoelt er niet af, wd-40 wel.
 
Ik pak gewoon de boormachien en een polijstschijf erop. Dan met belgom als een idioot polijsten, werkt erg goed. Je kan daarna je velg het beste inspuiten met tektyl want dan spoelt er niet af, wd-40 wel.
Hmmm, lijkt me dat mooie, glimmende, gepolijstte velgen er ook niet echt mooier van worden als je ze in de tectyl spuit. Lijkt me dat het idee van de gepolijstte velgen dan een beetje weg is? :?

werkt belgom beter dan autosol?? :?

edit:

heb zelf namelijk enkel ervaring met autosol waar ik enorm tevreden over ben en zogoed als alles perfect mee krijg.
Autosol ken ik niet. Is dat ook speciaal voor aluminium (Belgom Alu) of chroom (Belgom Chroom). Ik heb iig goeie ervaringen met Belgom voor de glimmende delen van mijn motor. En op het forum zijn veel mensen die het gebruiken. Hoe het zich verhoudt tot AutoSol weet ik niet.
 
[quote="
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van de zomer m'n velgen voor de laatste keer gepolijst met dremel en autoglym en had 2 weken geleden ook het eerste pekelritje te pakken :(
Heb alles bij terugkomst met koud water afgespoten en drooggemaakt met een handdoek en vervolgens fietsenkettingspray erop gespoten (heel vorzichtig!) en de hele velgrand ermee volgesmeerd *D
Overtollig vet loopt wel naar beneden als je motor een paar dagen staat maar als je dat afneemt is er niets aan de hand en blijft alles lekker vet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan