gepolijste velgen spuitenmet blanke lak? ERVARING

kawa400

MF'er
17 apr 2004
127
0
meerkerk
ik heb mijn velgen van de winter mooi gepolijst en het middelste gedeelte groen laten spuiten. op beide heb ik geen blanke lak gespoten, want in dacht dan kan ik het altijd nog bijwerken. nu heb ik het volgende probleem

heb nu mijn ketting gesmeerd en al het rondvliegende vet is op mijn gepolijste velgen terechtgekomen en ingebeten in het aluminium

ik wil weer helemaal opnieuw beginnen en alles in de blanke lak zetten

wat zijn jullie ervaringen hiermee

alvast bedankt voor de info
 
Je kunt er geen gewone blanke lak op zetten, die komt eraf of gaat verkleuren en alle andere mogelijke ellende. Er moet een speciale blanke lak in de handel zijn die voor alu is, ik weet alleen niet hij die heet en heb er zelf ook geen ervaring mee.
Bel een even naar JP carcolor in Roosendaal 0165 555030 en vraag naar Jean Piere Hij heeft dat spul als ik me niet vergis

Het beste is gewoon goed poetsen en een beschermlaag erop zetten. Ook moet je natuurlijk om te beginnen goeie kettingspray pakken en niet van die goedkope zooi die na een paar minuten rond je oren vliegt.
 
Je moet je velgjes gewoon netjes bijhouden met belgom... vervolgens een laag WD40 erop en als je velgen vuil zijn doek erover en het vuil gaat er zo weer af :) ... vervolgens weer inspuiten met wd40... werkt perfect! :}


[me]Redline Rider lid van de WD40 / Belgom fanclub :} [/me]
 
Je moet je velgjes gewoon netjes bijhouden met belgom... vervolgens een laag WD40 erop en als je velgen vuil zijn doek erover en het vuil gaat er zo weer af :) ... vervolgens weer inspuiten met wd40... werkt perfect! :}


[me]Redline Rider lid van de WD40 / Belgom fanclub :} [/me]

:^

Commandant (groene blik) werkt ook perfekt :)

Blanke lak zou ik niet gebruiken, dit gaat op den duur kleine scheurtjes vertonen waar vocht in gaat zitten...de boel gaat lekker oxideren en dan is het éééeecht geen porum meer :X
 
Gewoon ff bellen

Hoi Hoekske,

Ik zie in je profiel dat je bij me in de buurt woont en autorestaurateur bent ... :P
Even een vraagje, waar haal je bij ons in de buurt benzine-bestendige blanke lak? Ik heb m'n tank net voor de tweede keer gespoten, en ik zou nu graag hebben dat't bleef zitten zeg maar ...

Heb jij een tip?

\Edit: Je hebt mail!
 
Laatst bewerkt:
polijsten en dan toch blijven glimmen? da kan nie!
als je met polijsten begint blijf je aan de gang.
in de vliegtuigindustrie gebruikt men alodine 1500 om aluminium een transparant beschermlaagje te geven.
ik denk niet dat je dat zo kan kopen, is nogal giftig.
dat spul maakt een soort heel dun corrosielaagje waardoor het aluminium zuurstofdicht afgesloten wordt
 
Je kunt er geen gewone blanke lak op zetten, die komt eraf of gaat verkleuren en alle andere mogelijke ellende. Er moet een speciale blanke lak in de handel zijn die voor alu is, ik weet alleen niet hij die heet en heb er zelf ook geen ervaring mee.
Bel een even naar JP carcolor in Roosendaal 0165 555030 en vraag naar Jean Piere Hij heeft dat spul als ik me niet vergis

Het beste is gewoon goed poetsen en een beschermlaag erop zetten. Ook moet je natuurlijk om te beginnen goeie kettingspray pakken en niet van die goedkope zooi die na een paar minuten rond je oren vliegt.


Gewone blanke lak werkt inderdaad niet. ik had de velgen van mijn koekblik ook gepolijst, en heb het gewoon blank gelaten. Maar dan moet je wel van poetsen houden, want je moet ze echt wel iedere maand poetsen wil je die mooie hoogglans houden, en zoiezo goed schoonhouden, zodat het alluminium niet lelijk wordt. Dat het dof wordt is nog niet zo erg, dat poets je wel weer mooi, maar dat invreten van vuil enzo. Een vriend van mij had er wel blanke lak opgespoten, ondanks dat ik gezegd had dat dat niet goed zou gaan, en idd het begon te bladderen, want de lak hechte niet goed.
Maar er schijnt ook zoals Hoekse al zei, er schijnt wel speciale blanke lak voor te zijn die wel hecht, maar waar?? Ik denk dat je even bij een goede autospuiter naar binnen moet lopen voor wat informatie, en dat ie wel weet waar je dat vandaan kan halen.

Groet. Mikey
 
Gewone blanke lak werkt inderdaad niet. ik had de velgen van mijn koekblik ook gepolijst, en heb het gewoon blank gelaten. Maar dan moet je wel van poetsen houden, want je moet ze echt wel iedere maand poetsen wil je die mooie hoogglans houden, en zoiezo goed schoonhouden, zodat het alluminium niet lelijk wordt. Dat het dof wordt is nog niet zo erg, dat poets je wel weer mooi, maar dat invreten van vuil enzo. Een vriend van mij had er wel blanke lak opgespoten, ondanks dat ik gezegd had dat dat niet goed zou gaan, en idd het begon te bladderen, want de lak hechte niet goed.
Maar er schijnt ook zoals Hoekse al zei, er schijnt wel speciale blanke lak voor te zijn die wel hecht, maar waar?? Ik denk dat je even bij een goede autospuiter naar binnen moet lopen voor wat informatie, en dat ie wel weet waar je dat vandaan kan halen.

Groet. Mikey

Waar kun je het halen :z :z :z
Lees mijn post nog eens laaaaaangzaaaaaaam doooooooor
 
Terug
Bovenaan Onderaan