Gerard's eeuwigdurende Yamaha SR500 project

Erwin83

MF veteraan
8 okt 2007
1.657
983
Malden
Heb afgelopen herfst een scheurtje in mijn 45 jaar oude honda blokje laten lassen (door een MF'er trouwens). JB weld (of Quicksteel ALU in mijn geval) was absoluut niet oliedicht. Dat zie ik dus meer als noodoplossing om thuis te komen.
Makkelijk is het lassen niet (ivm olie en andere troep in de toch al twijfelachtige aluminium legering), maar het kan wel degelijk behoorlijk netjes gelast worden. In jouw geval is het nog iets meer uitdagend vanwege het missende materiaal. Als je wilt kan ik je deze lasser adviseren, zit in Boekel in het Zuid-Oosten van het land.

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
4.280
1.368
bij mijnmotoren naast Zoetermeer
Leeftijd van aluminium lijkt me geen probleem ook niet dat er een olie verzadiging kan zijn .
Probleem lijkt me wat de oorzaak was en wat daardoor vermist is of vermalen .
Kort om blok open voor een dieper onderzoek ook al zou je met JB weld aan de gang willen gaan

Gerard1793

Die hard MF'er
3 apr 2014
511
75
Assen
Het heeft even geduurd en de kogel is al een tijdje door de kerk :+
Ben alleen nog niet veel verder met de SR, tijd en geld groeien me niet op de rug :')

Ik heb het blok met de kapotte draadeinden voorzien van helicoils en een nieuwe krukaskeerring geplaatst. Het is nu kurkdroog rond het filterdeksel. Tevens bouwt de pomp netjes oliedruk op dus in principe kan de motor gestart worden. Eigenlijk al een maand maar ik ben er nog niet aan toe gekomen-O-

Gerard1793

Die hard MF'er
3 apr 2014
511
75
Assen
Motor is inmiddels aan de loop! Alleen het project staat op een laag pitje in verband met verbouwen thuis, kleine kinderen etc etc. Wordt vervolgd!

Bovenaan Onderaan