Gerard1793
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #26
Dan verklaar ik jullie:
Master-slave
Strakke setup vind ik zelf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ook :’) Ik denk dat het wel even gaat duren voor ik de vorken ga verlagen, maar heb de maten van de bussen wel vast vastgesteld. Achter zit er een set Koni’s onder die volgens mij aan revisie toe zijn, ze voelen vrij zacht aan terwijl ze op de hardste stand staan geloof ik.Cool, ben benieuwd naar de stijl!
Eerst maar zorgen dat ie loopt en goedgekeurd wordt
Jawel hoor! De motor is echter in 2002 geschorst en daarna is er dusdanig lang geen activiteit meer geweest dat de RDW het kenteken geschoond heeft. Het kenteken bestaat nog wel maar ik moet naar de RDW om te laten zien dat ik de motor op een rechtvaardige manier heb verkregen, dat de motor nog enigszins roadworthy is en dat ik de juiste papieren erbij heb. Die heb ik, dus dan kan het kenteken weer geactiveerd worden, en wordt ik ook op papier de eigenaar.Waarom moet hij goedgekeurd worden?
Zit er geen kenteken bij?
Denkelijk aangemeld voor slopen in eigen beheer omdat men de jaarlijkse schorsing kosten niet wilde betalenJawel hoor! De motor is echter in 2002 geschorst en daarna is er dusdanig lang geen activiteit meer geweest dat de RDW het kenteken geschoond heeft. Het kenteken bestaat nog wel maar ik moet naar de RDW om te laten zien dat ik de motor op een rechtvaardige manier heb verkregen, dat de motor nog enigszins roadworthy is en dat ik de juiste papieren erbij heb. Die heb ik, dus dan kan het kenteken weer geactiveerd worden, en wordt ik ook op papier de eigenaar.
Dat zou best kunnen. Dat slopen is echter nooit gebeurd. Het weer opnieuw verkrijgen van een kenteken is in ieder geval niet iets waar ik me zorgen over maakDenkelijk aangemeld voor slopen in eigen beheer omdat men de jaarlijkse schorsing kosten niet wilde betalen
Dankjewel!Leuk project !
Kijk eerst aan de onderkant van de kroonplaat. Vaak lopen er ribben onder de kroonplaat. Als je met het verwijderen een rib doorsnijd zou ik het niet doen.Goedemorgen!
Graag had ik een second opinion van jullie gehad. Ik wil de bevestigingsogen voor de cockpit van de kroonplaat slijpen, alleen vraag ik me af of deze nog iets toevoegen aan de sterkte van het geheel. Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen?
Plaatje bij het praatje:
De destijds bekende motorcrosser Pierre Karsmakers bracht opvoersetjes uit de usa op de markt in nl waaronder grotere carbs zoals deze. Misschien zit er in het blok ook het een en ander.De carburateur die ik wil gebruiken is volgens mij een VM36. Ik zeg volgens mij omdat de VM36-pakkingset van Kedo niet past maar de carburateur wel alles wegheeft van een VM36.
Echter was de schroefdraad tbv gaskabelbevestiging volledig doorgedraaid. Daar kreeg ik geen elleboogje fatsoenlijk meer op. Dus even aan de hobby!
De kop vlakgeschuurd en M10 getapt:
Metrisch fijn omgetapt naar M6, ik had geen MF6 tap tot m’n beschikking…
Smeernippel M10 verbouwd tot een verloop van M10 naar M6, de nippel afgeslepen en daarna 5mm doorgeboord en M6 getapt.
Voor de vorm twee koper ringetjes et voilá, best goed gelukt al zeg ik het zelf
Zou kunnen! Ik weet overigens praktisch zeker dat het een 36mm carburateur is, misschien een ander type…De destijds bekende motorcrosser Pierre Karsmakers bracht opvoersetjes uit de usa op de markt in nl waaronder grotere carbs zoals deze. Misschien zit er in het blok ook het een en ander.
Klopt, die keerring inderdaad…Als het de keerring in het deksel is krijgt de krukas ook geen olie.
Gebeurt vaker deel vd kickstarter geleiding breekt af en slaat een gat in het carter.Tot zo ver de keuzestress:
Hoe krijg je het voor elkaar